Της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΛΙΑΤΣΟΥ
Σοβαρή εμπλοκή στην εφαρμογή του σχεδίου «Αθηνά», που προβλέπει συγχωνεύσεις σε τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ, προέκυψε χθες από την άρνηση του ΠΑΣΟΚ να συμφωνήσει με την επαναφορά της βάσης του 10 στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Η Εύη Χριστοφιλοπούλου αρνήθηκε την επαναφορά της βάσης του 10 στις Πανελλαδικές, που μειώνει σημαντικά τον αριθμό εισακτέωνΣύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, τη θέση αυτή διατύπωσε χθες στον κ. Αρβανιτόπουλο η υπεύθυνη για θέματα παιδείας του ΠΑΣΟΚ, Εύη Χριστοφιλοπούλου, στη.....
διάρκεια της συνάντησης που είχαν μαζί του η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ και η υπεύθυνη για θέματα παιδείας της ΔΗΜΑΡ Μαρία Ρεπούση.
διάρκεια της συνάντησης που είχαν μαζί του η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ και η υπεύθυνη για θέματα παιδείας της ΔΗΜΑΡ Μαρία Ρεπούση.
Το θέμα της συνάντησης ήταν να συμφωνήσουν τα τρία κόμματα με τις σαρωτικές αλλαγές που φέρνει το σχέδιο «Αθηνά» στο χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο των αλλαγών αυτών, ο κ. Αρβανιτόπουλος είχε προαναγγείλει την επαναφορά της βαθμολογικής βάσης, με την οποία συμφωνεί και η ΔΗΜΑΡ. Το μέτρο αυτό καθιέρωσε η Μαριέττα Γιαννάκου και κατάργησε στη συνέχεια η Αννα Διαμαντοπούλου στη διάρκεια της θητείας της, με υφυπουργό Παιδείας την Εύη Χριστοφιλοπούλου.
Κόβεται το 30%
Το μέτρο της βάσης του 10 έχει κομβική σημασία για τις επερχόμενες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση, γιατί η εφαρμογή του οδηγεί σε σημαντική μείωση του αριθμού των εισακτέων, αφού γύρω στο 30% των υποψηφίων γράφουν κάτω από τη βάση στις πανελλαδικές εξετάσεις. Μετά την εξέλιξη αυτή κι εφόσον το ΠΑΣΟΚ δεν υπαναχωρήσει στο θέμα της βάσης του 10, ο υπουργός Παιδείας θα πρέπει να επανεξετάσει το περιεχόμενο της πρότασης «Αθηνά» ώστε αυτή να έχει τη συναίνεση και των τριών κομμάτων. Περιθώρια όμως για νέο γύρο διαπραγματεύσεων δεν υπάρχουν, καθώς μέχρι το Φεβρουάριο πρέπει να είναι ολοκληρωμένο το μηχανογραφικό δελτίο των πανελλαδικών εξετάσεων.
Στο μεταξύ, έχει σταλεί στα Λύκεια η εγκύκλιος με βάση την οποία θα γίνουν οι δηλώσεις των παλιών υποψηφίων που επιθυμούν να πάρουν μέρος στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις. Στην εγκύκλιο αυτή δεν υπάρχει πρόβλεψη ισχύος της βάσης του 10.
Η πρόταση, πάντως, του υπουργείου Παιδείας για το σχέδιο «Αθηνά» έχει ολοκληρωθεί και, σύμφωνα με χθεσινή δήλωση του κ. Αρβανιτόπουλου στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, «τα επόμενα 24ωρα θα τη δημοσιοποιήσει» αν και δεν έχει γνωμοδοτήσει ακόμη σχετικά η Αρχή Διασφάλισης και Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
Σταδιακά
Ο αριθμός των τμημάτων που θα καταργηθούν ή θα συγχωνευτούν εκτιμάται ότι θα είναι πιο περιορισμένος από ό,τι είχε αρχικά διαφανεί και τα τμήματα που θα υποστούν τις μεγαλύτερες ανακατατάξεις είναι των περιφερειακών ΤΕΙ. Αυτό που θεωρείται σίγουρο είναι ότι οι περισσότερες αλλαγές θα γίνουν σταδιακά ώστε να μπορέσουν οι φοιτητές των υπό συγχώνεση τμημάτων να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους χωρίς να μετακινηθούν στη νέα έδρα του τμήματος.
Από την πλευρά της ΔΗΜΑΡ, η βουλευτής Μαρία Ρεπούση δήλωσε ότι το κόμμα της «θα στηρίξει με όλες τις δυνάμεις του τον επανασχεδιασμό του ακαδημαϊκού χάρτη στο βαθμό που οι επιλογές που θα γίνουν θα είναι συναρτημένες με επιστημονικά και αναπτυξιακά κριτήρια και δεν θα υπακούουν σε τοπικιστικές, πελατειακές και μικροκομματικές επιλογές ή στην αυθαίρετη συρρίκνωση της ανώτατης εκπαίδευσης».
ΤΥΠΟΣ: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...