Η Γενική Συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ, που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 28 Απρίλη και κράτησε 16 ώρες από τις 11:30πμ ως τις 3.30 το πρωί, αποφάσισε με συντριπτική πλειοψηφία, να απαιτήσει απ’ την κυβέρνηση... την απόσυρση του σχεδίου νόμου για τις νέες δομές στην εκπαίδευση και την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών.
Επίσης, η ΓΣ με μεγάλη πλειοψηφία των προέδρων των ΕΛΜΕ (56,3% των ΕΛΜΕ και 55,7% των ψήφων) αποφάσισε την αποχή των εκπαιδευτικών από κάθε διαδικασία αξιολόγησης- αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών- στην περίπτωση που ψηφιστεί το σχέδιο νόμου της κυβέρνησης.
Όμως, η πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ (ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ-ΠΕΚ), συμπολίτευση και αξιωματική αντιπολίτευση, ως πλειοψηφία του προεδρείου της Γενικής Συνέλευσης προέδρων, από κοινού και σε αγαστή συνεργασία, αντέδρασε όπως κάνει όλο το τελευταίο διάστημα όταν δεν την συμφέρουν οι αποφάσεις της βάσης και εντελώς πραξικοπηματικά ανακοίνωσε ότι δεν αποδέχεται το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας για αποχή ως απόφαση της ΓΣ, επειδή δεν συγκεντρώνει τα 2/3 των ψήφων των προέδρων που απαιτούνται για την κήρυξη απεργίας. Παραβλέπουν το γεγονός ότι η αποχή απ’ την αξιολογική διαδικασία δεν συνιστά αποχή απ’ την εργασία κι επομένως δεν είναι απεργία. Να θυμίσουμε πως η αποχή του κλάδου απ’ την διαδικασία της αξιολόγησης το 2014 πάρθηκε με απόφαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ. Η αποχή έχει εφαρμοστεί πολλές φορές από το συνδικαλιστικό κίνημα, από πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια σωματεία και την ΑΔΕΔΥ, ψηφισμένη μόνο από τα Δ.Σ. των ομοσπονδιών.
Επιπλέον, η πλειοψηφία του προεδρείου (ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ), λειτουργώντας εκτός καταστατικού της ΟΛΜΕ, αποφάσισε να λήξει τη διαδικασία της Γενικής Συνέλευσης ενώ εκκρεμούσαν σημαντικά άλλα θέματα, οπότε αναγκάστηκαν κάτω απ’ την πίεση των Προέδρων να συνεχίσουν τη διαδικασία για ψήφιση προγράμματος δράσης.
Έτσι, κατατέθηκε από αρκετούς εκπροσώπους των ΕΛΜΕ πρόταση Μομφής κατά της πλειοψηφίας του προεδρείου της ΟΛΜΕ, που, όπως προβλέπεται απ’ το καταστατικό, θα συζητηθεί σε έκτακτη Γενική Συνέλευση Προέδρων.
Καταγγέλλουμε αυτές τις πραξικοπηματικές ενέργειες του κυβερνητικού συνδικαλισμού. Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά πως εξυπηρετούν την πολιτική της κυβέρνησης που αλλάζει το DNA του δημόσιου σχολείου. Ουσιαστικά έχουν πάρει διαζύγιο από τον αγώνα για την υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών.
Δηλώνουμε ότι η απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των προέδρων των ΕΛΜΕ στις 28/4 αποτελεί απόφαση του κλάδου και δίνει ένα σαφές πολιτικό μήνυμα στην κυβέρνηση για να μην προχωρήσει στην ψήφιση του νομοσχεδίου που αποδιαρθρώνει συθέμελα το χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου, μέσω του ασφυκτικού ελέγχου, της επιτήρησης, της αξιολόγησης, της γραφειοκρατίας, των περικοπών, της λεγόμενης αποκέντρωσης και της απόδοσης της ευθύνης λειτουργίας του σχολείου στους εκπαιδευτικούς.
Δηλώνουμε, επίσης, ότι ακόμη κι αν η κυβέρνηση προχωρήσει στη ψήφιση του νομοσχεδίου, το εκπαιδευτικό κίνημα θα ακυρώσει στην πράξη κάθε προσπάθεια εφαρμογής όλου του πλαισίου της αξιολόγησης που είναι βασικό εργαλείο για την εφαρμογή των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση και οδηγεί στην κατηγοριοποίηση της σχολικής μονάδας και στη χειραγώγηση του εκπαιδευτικού, όπως έκανε το 2013 με την κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και υπουργό παιδείας τον Αρβανιτόπουλο.
Ακολουθούν οι υπογραφές εκπροσώπων των ΕΛΜΕ, που συμμετείχαν στη ΓΣ του Σαββάτου 28/4.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...