Π
ερισσότερα από ένα στα επτά δημοτικά σχολεία και γυμνάσια έκλεισαν την εξαετία της ύφεσης, περίπου το 36% των καθηγητών γυμνασίου απομακρύνθηκαν από τις αίθουσες διδασκαλίας, ενώ αν πάμε λίγο πιο πάνω, στα ΤΕΙ, βλέπουμε ότι το διδακτικά προσωπικό μειώθηκε κατά 50%! 2.000 καθηγητές ειδικοτήτων της ΤΕΕ βρίσκονται σε... καθεστώς διαθεσιμότητα και στα πρόθυρα της απόλυσης ενώ οι μαθητές έγιναν πελάτες των ιδιωτικών ΙΕΚ-ΚΕΚ.
Στην Ελλάδα των μνημονίων και του ακραίου νεοφιλελεύθερου ‘’εκσυγχρονισμού’’, στη χώρα όπου όλα πωλούνται αφού πρώτα οι εκποιητές του δημόσιου πλούτου κάνουν τα πάντα για να εξευτελίσουν την τιμή τους, δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση η Παιδεία, ή μάλλον κυρίως η Παιδεία. Άλλωστε, ο Αντ. Σαμαράς προωθεί, λέει, τη συνταγματική μεταρρύθμιση, με την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων να είναι ένας από τους πιο βασικούς νεωτερισμούς που σκοπεύει να εισάγει.
Τις τελευταίες εβδομάδες η ΕΛΣΤΑΤ δημοσιοποίησε στατιστικά στοιχεία για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Με βάση αυτά τα στοιχεία και τις χρονοσειρές που διαθέτει η ΕΛΣΤΑΤ για τα προηγούμενα χρόνια, αποφασίσαμε να κάνουμε κάποιες συγκρίσεις με έτος εκκίνησης το 2008/2009. Για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση τα στοιχεία φθάνουν μέχρι και το σχολικό έτους 2013/2014, ενώ για την τριτοβάθμια σταματούν στο ακαδημαϊκό έτος 2012-2013.
Σε ότι αφορά τις δύο πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης, από τα διαθέσιμα στοιχεία επιλέξαμε να χρησιμοποιήσουμε αυτά που αναφέρονται στις εκπαιδευτικές μονάδες και στους διδάσκοντες, καθώς και την αναλογία μαθητών- διδασκόντων. Ιδού, λοιπόν, τα ευρήματα.
Νηπιαγωγεία
Το 2008-2009 λειτουργούσαν στη χώρα 5.660 νηπιαγωγεία. Το 2013-2014 είχαν απομείνει 5.151, δηλαδή στη ‘’δίνη της ύφεσης’’ ‘’χάθηκαν’’ 509 νηπιαγωγεία ή το 9% του συνόλου.
Την ίδια περίοδο το διδακτικό προσωπικό μειώθηκε από 13.087 σε 11.994 άτομα. ‘’Χάθηκαν’’ 1.093 θέσεις εκπαιδευτικών ή το 8,4% του συνόλου.
Η αναλογία μαθητών- διδασκόντων αυξήθηκε από 11,3 σε 12,9.
Δημοτικά Σχολεία
Το 15,5% των δημοτικών σχολείων, δηλαδή πάνω από μία στις επτά σχολικές μονάδες, θυσιάστηκαν στο βωμό των μνημονίων την τελευταία εξαετία. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τα δημοτικά μειώθηκαν από 5.127 σε 4.331. Αφανίστηκαν, δηλαδή, 796 σχολεία, ή το 15,5% του συνόλου.
Το ίδιο διάστημα οι δάσκαλοι μειώθηκαν από 64.977 σε 59.699. Δηλαδή, χάθηκαν 5.278 θέσεις διδασκόντων ή το 8,1% του συνόλου.
Το 2008-2009 αντιστοιχούσαν 9 μαθητές ανά δάσκαλο, ενώ το 2013-2014 9,9 μαθητές.
Γυμνάσια
Την εξαετία της ύφεσης ‘’χάθηκαν’’ 277 γυμνάσια ή το 14,9% του συνόλου. Οι σχολικές μονάδες μειώθηκαν από 1.859 σε 1.582.
Πραγματική ‘’σφαγή’’ έγινε στο χώρο των διδασκόντων. Σύμφωνα με στα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, την εξαετία οι θέσεις διδασκόντων μειώθηκαν κατά 35,7%. Το 2008-2009 υπήρχαν στα γυμνάσια 49.335 καθηγητές. Το 2013-2014 είχαν μειωθεί σε 31.710, δηλαδή εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας βρέθηκαν 17.625 καθηγητές.
Στην αρχή της κρίσης αντιστοιχούσαν 6,5 μαθητές ανά καθηγητή. Πέρσι η αναλογία είχε αυξηθεί σε 9,3 μαθητές ανά καθηγητή.
Γενικά Λύκεια
Την εξεταζόμενη εξαετία έκλεισαν 122 λύκεια και οι σχολικές μονάδες μειώθηκαν από 1.264 σε 1.142, δηλαδή κατά 9,7%, που σημαίνει ότι ένα στα 10 λύκεια έπαψε να υπάρχει.
Εκτός σχολείων βρέθηκε πάνω από το ¼ των καθηγητών. Το διδακτικό προσωπικό των λυκείων μειώθηκε από 28.122 σε 20.925 καθηγητές. Δηλαδή, οι θέσεις καθηγητών μειώθηκαν κατά 7.197 ή το 25,6% του συνόλου.
Η αναλογία μαθητών- καθηγητών αυξήθηκε από 7,8 σε 10,8 μαθητές ανά καθηγητή.
Η λαιμητόμος, όμως, λειτούργησε με ‘’αποτελεσματικότητα’’ και στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα.
-Στα ΤΕΙ καρατομήθηκε το 49,6% του διδακτικού προσωπικού. Απέμειναν μόνο 5.487 διδάσκοντες από 10.882 που ήταν στην αρχή στης ύφεση. ‘’Χάθηκαν’’ 5.395 θέσεις διδασκόντων.
-Στα ΑΕΙ το διδακτικό προσωπικό μειώθηκε από 13.058 σε 11.076 άτομα. ‘’Χάθηκαν’’ 1.982 θέσεις διδασκόντων, ή το 15,2% του συνόλου.
Η ‘’λεωφόρος’’ προς τα φροντιστήρια έγινε υπερταχείας κυκλοφορίας με την καθιέρωση του ‘’νέου λυκείου’’.
Η κυβέρνηση χρόνια τώρα προετοιμάζει το έδαφος να καταργήσει ή να καταπατήσει στην ανάγκη τη συνταγματική απαγόρευση της λειτουργίας ιδιωτικών πανεπιστημίων στη χώρα μας. Η υποχρηματοδότηση, η δυσφήμιση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, των φοιτητών και του εκπαιδευτικού προσωπικού που αρνείται να υποταχθεί στα νεοφιλελεύθερα κελεύσματα, η απογύμνωση των πανεπιστημίων από προσωπικό και η ωμή καταπάτηση της ισχνής αυτοτέλειάς τους, είναι τα κύρια όπλα που χρησιμοποιεί η κυβέρνηση.
Θερμό συμπαραστάτη σε αυτή την προσπάθειά της έχει τα ΜΜΕ των μεγαλοεκδοτών και καναλαρχών, τους μεγαλοδημοσιογράφους, τους τροϊκανούς επικυρίαρχους, τις αγορές…
Για να γίνει επιτέλους πραγματικότητα η παιδεία των ολίγων και των εχόντων, για να αποκλειστεί η πλέμπα, η οποία θα πρέπει να περιοριστεί στις σχολές μαθητείας της τσάμπα εργασίας, για να αποτελέσει το μελλοντικό εργατικό δυναμικό των Ειδικών Οικονομικών Ζωνών, δίχως δικαιώματα, με μισθούς πείνας, μόνο με υποχρεώσεις και καθήκοντα.
Η Ελλάδα του μέλλοντος, όπως την φαντάζονται οι Σαμαράδες και οι Βενιζέλοι, όπως την προετοιμάζουν οι Λοβέρδοι, όπως την θέλει το μεγάλο κεφάλαιο, όπως την υμνολογούν οι τρομολάγνοι διαμορφωτές της κοινής γνώμης.
Και εμείς; Τι κάνουμε; Τι θα παραδώσουμε στα παιδιά μας και στα εγγόνια μας;
Με πληροφορίες από Θανάσης Ηλιοδρομίτης από imerodromos
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...