ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ 26 ΦΕΚ 57/Α΄/15.3.2012
Το οποίο (Π.Δ.) και επικαλέστηκε ο «υπηρεσιακός» υπουργός Εσωτερικών Θεοχαρίδης Μιχ., στην ανακοίνωση που εξέδωσε,για να…δικαιολογήσει τα…αδικαιολόγητα.
Η ερώτηση είναι η εξής:
Γιατί κ. Θεοχαρίδη, αποφύγατε να αναφερθείτε και στις άλλες παραγράφους των διατάξεων που επικαλεστήκατε; Μήπως γιατί, θα σας…χαλούσε…τη σούπα;
Ή και τα δυο;
Δεν είμαι νομικός και πιθανόν ο κοινός μου νούς, να σφάλλει και να μη ερμηνεύει σωστά τις
διατάξεις.
Στις αρχές Ιανουαρίου, έσκασε σαν βόμβα δημοσίευμα που μας πληροφορούσε, ότι περίπου 100.000 (18άρηδες) νέοι ψηφοφόροι,δε θα προλάβουν να ενταχθούν στους εκλογικούς καταλόγους και να ψηφίσουν,στην επερχόμενη εκλογική αναμέτρηση,με το επιχείρημα ότι δεν προλαβαίνουν να ενταχθούν,στους εκλογικούς καταλόγους.
Τα περί στενών χρονικών ορίων και ασφυκτικών προθεσμιών, τ΄ακούω τζάμπα και βερεσέ.
Πιο πιστευτός θα γινόσασταν,αν μας λέγατε ότι τίποτα πια δε λειτουργεί σ΄αυτή την έρμη χώρα.
Πιο πιστευτός θα γινόσασταν,αν μας λέγατε ότι είναι μπάχαλο ο κρατικός μηχανισμός και ως εκ' τούτου και η Δημόσια Διοίκηση.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση,ευθύνες καταλογίζω και στη Τοπική Αυτοδιοίκηση,αλλά κυρίως στο Υπουργείο Εσωτερικών,το οποίο όφειλε να προνοήσει.
Είναι αδιανόητο,να ανακοινώνεται από επίσημο όργανο του κράτους,η μη συμμετοχή ψηφοφόρων σε εκλογές,όταν μάλιστα η άσκηση του εκλογικού δικαιώματος είναι υποχρεωτική.
Λύσεις και υπήρχαν και υπάρχουν. Η βούληση λείπει,ίσως επειδή κάτι σάπιο υπάρχει στο…βασίλειο της…Δανιμαρκίας.
Ας δούμε λοιπόν παρακάτω,τι προβλέπει το Προεδρικό Διάταγμα και ποιές διατάξεις, εσκεμμένα ή μη παρέλειψε να αναφέρει,ο φιλοκυβερνητικός Υπουργός Εσωτερικών.
ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ 26 ΦΕΚ 57/Α΄/15.3.2012
Κωδικοποίηση σ ενιαίο κείμενο των διατάξεων της νομοθεσίας για την εκλογή βουλευτών
ΕΚΛΟΓΕΙΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α”
Δικαίωμα του εκλέγειν
Άρθρο 4
(Άρθρο 4 Π.Δ. 96/2007)
Απόκτηση του δικαιώματος
1. Το δικαίωμα του εκλέγειν έχουν οι πολίτες Έλληνες και Ελληνίδες που συμπλήρωσαν το δέκατο
όγδοο έτος της ηλικίας τους.
2. Για την εφαρμογή της προηγούμενης παραγράφου η 1η Ιανουαρίου θεωρείται ως ημερομηνία
γέννησης όλων όσοι γεννήθηκαν μέσα στο χρόνο.
Άρθρο 6
(Άρθρο 6 Π.Δ. 96/2007)
Άσκηση του δικαιώματος
1. Το δικαίωμα του εκλέγειν έχουν σε κάθε εκλογική περιφέρεια μόνο όσοι είναι γραμμένοι στους
εκλογικούς καταλόγους των δήμων της εκλογικής περιφέρειας.
2. Η άσκηση του εκλογικού δικαιώματος είναι υποχρεωτική.
Άρθρο 8
(Άρθρο 8 Π.Δ. 96/2007)
Γενικοί όροι εγγραφής στους εκλογικούς καταλόγους -Παραλειφθέντες εκλογείς
ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ
Άρθρο 8
(Άρθρο 8 Π.Δ. 96/2007)
Γενικοί όροι εγγραφής στους εκλογικούς καταλόγους -Παραλειφθέντες εκλογείς
1. Οι εκλογικοί κατάλογοι συντάσσονται ενιαίοι χωρίς διάκριση σε καταλόγους ανδρών και γυναικών.
2. Κάθε εκλογέας εγγράφεται μόνο στους εκλογικούς καταλόγους του δήμου στα δημοτολόγια του
οποίου είναι εγγεγραμμένος, σύμφωνα με τις διατάξεις του Δημοτικού και Κοινοτικού κώδικα.
3. Η εγγραφή στους εκλογικούς καταλόγους είναι υποχρεωτική. Καθένας εγγράφεται μόνο μία φορά σε
ένα εκλογικό κατάλογο.
4. Εκλογείς, οι οποίοι δεν έχουν αποστερηθεί του εκλογικού δικαιώματος και δεν περιλαμβάνονται,
εξ οιασδήποτε άλλης αιτίας, στους εκλογικούς καταλόγους, ασκούν το εκλογικό τους δικαίωμα,
μέχρι το πέρας διεξαγωγής της ψηφοφορίας, σε οποιοδήποτε εκλογικό τμήμα του δήμου στα δημοτολόγια
ή τα Μητρώα αρρένων, των οποίων είναι, αντιστοίχως, εγγεγραμμένοι.
5. Για το σκοπό αυτόν προσκομίζεται στην οικεία Εφορευτική Επιτροπή πιστοποιητικό από το οποίο
προκύπτει η εγγραφή τους στα δημοτολόγια ή Μητρώα αρρένων, υπογεγραμμένο από το δήμαρχο ή τα
εξουσιοδοτημένα από αυτόν όργανα.
6. Προϋπόθεση για τη χορήγηση του πιστοποιητικού της προηγούμενης παραγράφου είναι η διαπίστωση
από τον ανωτέρω ότι ο αιτών τη χορήγησή του δεν περιλαμβάνεται στους εκλογικούς καταλόγους
οποιουδήποτε άλλου δήμου της χώρας. Σε περίπτωση τεχνικής αδυναμίας, η ανωτέρω διαπίστωση πραγματοποιείται με τη συνδρομή του Υπουργείου Εσωτερικών.
7.α. Μετά την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος τα στοιχεία των πιο πάνω εκλογέων προστίθενται στον
εκλογικό κατάλογο του εκλογικού τμήματος που ψήφισαν.
β. Η οριστική καταχώρισή τους στους εκλογικούς καταλόγους και η απόδοση του Ειδικού Εκλογικού Αριθμού
συντελείται κατά την πρώτη αναθεώρησή τους από το Υπουργείο Εσωτερικών, με βάση σχετική κατάσταση,
που αποστέλλεται από τον οικείο δήμο, εντός δύο μηνών από τη διενέργεια των εκλογών.
8. Εάν χορηγηθεί το ανωτέρω πιστοποιητικό χωρίς τη συνδρομή των προϋποθέσεων των παραγράφων 5 και 6
του παρόντος άρθρου, οι δήμαρχοι και τα εξουσιοδοτημένα από αυτόν όργανα ευθύνονται για παράβαση καθήκοντος,
σύμφωνα με το άρθρο 259 του Ποινικού Κώδικα.
9. Θέματα τεχνικού ή διαδικαστικού χαρακτήρα, για την εφαρμογή των παρ. 4 έως και 8 του παρόντος άρθρου
είναι δυνατόν να ρυθμίζονται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως.
Άρθρο 9
(Άρθρο 9 Π.Δ. 96/2007)
Υπηρεσία εκλογικών καταλόγων
1. Η επιμέλεια για την κατάρτιση γενικά των εκλογικών καταλόγων ανήκει στο Υπουργείο Εσωτερικών.
2. Στην περιφερειακή ενότητα της έδρας κάθε νομού λειτουργεί γραφείο εκλογών.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β”
Εγγραφή στους εκλογικούς καταλόγους
Άρθρο 10
(Άρθρο 10 Π.Δ. 96/2007)
Εγγραφή νέων εκλογέων
1. Ο Δήμαρχος συντάσσει αυτεπάγγελτα, κάθε έτος, από 1ης μέχρι τέλους Φεβρουαρίου ονομαστικές
καταστάσεις,οι οποίες περιλαμβάνουν όσους είναι εγγεγραμμένοι στα δημοτολόγια του δήμου και αποκτούν
το δικαίωμα του εκλέγειν κατά το άρθρο 4 του παρόντος.
2. Οι νέοι αυτοί εκλογείς εντός του Ιανουαρίου του ιδίου έτους υποβάλλουν στον οικείο δήμο δήλωση για
το εκλογικό διαμέρισμα στους εκλογικούς καταλόγους του οποίου επιθυμούν να εγγραφούν.
Αν δεν υποβληθεί η δήλωση αυτή, η κατάταξή τους γίνεται στο εκλογικό διαμέρισμα που επιλέγει ο δήμος
με βάση τα υπάρχοντα στοιχεία.
3. Οι καταστάσεις αυτές υποβάλλονται αμελλητί στο Υπουργείο Εσωτερικών για την ένταξή τους στο εκεί
τηρούμενο αρχείο εκλογικών καταλόγων.
Άρθρο 11
(Άρθρο 11 Π.Δ. 96/2007 και άρθρο 29 παρ.1 ν. 3731/2008) Ειδικός Εκλογικός Αριθμός
1. Σε κάθε εκλογέα αποδίδεται Ειδικός Εκλογικός Αριθμός.
Ο αριθμός αυτός είναι μοναδικός και καθορίζεται από το Υπουργείο Εσωτερικών κατά την πρώτη εγγραφή
του εκλογέα στους εκλογικούς καταλόγους της χώρας.
Ο εκλογικός αριθμός αποτελεί απαραίτητο στοιχείο για κάθε εκλογέα στη βάση δεδομένων του εκλογικού
σώματος. Ο τρόπος σχηματισμού και η διαδικασία χορήγησής του έχουν καθοριστεί με την 22721/13.6.2001
(ΦΕΚ 815 Β”) απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών.
2. Η χορήγηση του Ειδικού Εκλογικού Αριθμού στους εκλογείς που εγγράφονται αυτεπαγγέλτως σύμφωνα
με το άρθρο 10 του παρόντος, γίνεται το αργότερο μέχρι την 15η Μαΐου.
3. Ο Ειδικός Εκλογικός Αριθμός χρησιμοποιείται αποκλειστικά στις εκλογικές διαδικασίες.
Κάθε άλλη χρήση του αριθμού αυτού απαγορεύεται. Όποιος χωρίς δικαίωμα, χρησιμοποιεί ή εκμεταλλεύεται
για άλλη χρήση τον Ειδικό Εκλογικό Αριθμό τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους και χρηματική
ποινή τουλάχιστον δύο χιλιάδων εννιακοσίων τριάντα τεσσάρων € και εβδομήντα λεπτών έως είκοσι εννέα
χιλιάδων τριακοσίων σαράντα επτά € και τριών λεπτών αν η πράξη δεν τιμωρείται βαρύτερα από άλλες
διατάξεις.Με τις ίδιες ποινές τιμωρείται και όποιος παρά την απαγόρευση επιτρέπει σε μη δικαιούμενα
πρόσωπα να κάνουν χρήση του Ειδικού Εκλογικού Αριθμού.
*ΠΑΜΕ ΤΩΡΑ ΝΑ ΑΝΤΙΠΑΡΑΒΑΛΛΟΥΜΕ, ΤΙΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ,ΠΟΥ ΕΜΠΕΡΙΕΧΟΥΝ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥΣ, ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΛΕΙΨΕΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥΣ ΠΟΥ ΕΠΙΚΑΛΕΣΤΗΚΕ Ο ΘΕΟΧΑΡΙΔΗΣ.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΜΙΧΑΛΗ ΘΕΟΧΑΡΙΔΗ
Οι γενικές Βουλευτικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015 θα διενεργηθούν σύμφωνα με τις ισχύουσες
διατάξεις της Νομοθεσίας για την Εκλογή Βουλευτών, που έχουν κωδικοποιηθεί σ’ ενιαίο κείμενο με το
Π.Δ.26/2012 (ΦΕΚ 57 Α΄/15.3.2012 ).
Η απόκτηση και η άσκηση του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος του εκλέγειν ρυθμίζεται ειδικώς από τις διατάξεις των άρθρων 4 και 6 παρ.1 του άνω Π.Δ., οι οποίες ορίζουν η μεν πρώτη ότι
«1. Το δικαίωμα του εκλέγειν έχουν οι πολίτες Έλληνες και Ελληνίδες που συμπλήρωσαν το δέκατο όγδοο έτος της ηλικίας τους.
2.Για την εφαρμογή της προηγούμενης παραγράφου η 1η Ιανουαρίου θεωρείται ως ημερομηνία γέννησης όλων όσων γεννήθηκαν μέσα στο χρόνο», η δε δεύτερη ότι « Το δικαίωμα του εκλέγειν έχουν σε κάθε εκλογική περιφέρεια μόνο όσοι είναι γραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους των δήμων της εκλογικής περιφέρειας».
Περαιτέρω, η διαδικασία εγγραφής νέων εκλογέων στους εκλογικούς καταλόγους των δήμων κάθε εκλογικής περιφέρειας ρυθμίζεται από το άρθρο 10 του ίδιου ΠΔ, το οποίο προβλέπει στην παρ.1 ότι « Ο Δήμαρχος συντάσσει αυτεπάγγελτα,κάθε έτος, από 1ης μέχρι τέλους Φεβρουαρίου ονομαστικές καταστάσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν όσους είναι εγγεγραμμένοι στα δημοτολόγια του δήμου και αποκτούν το δικαίωμα του εκλέγειν κατά το άρθρο 4 του παρόντος» και στην παρ.3 ότι «οι καταστάσεις αυτές υποβάλλονται αμελλητί στο Υπουργείο Εσωτερικών για την ένταξή τους στο εκεί τηρούμενο αρχείο εκλογικών καταλόγων».
Από τις προπαρατεθείσες διατάξεις με σαφήνεια προκύπτει ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την άσκηση του δικαιώματος του εκλέγειν από Έλληνες και Ελληνίδες πολίτες που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους είναι η εγγραφή αυτών στους εκλογικούς καταλόγους των δήμων της οικείας εκλογικής περιφέρειας, η οποία (εγγραφή) προϋποθέτει ότι αυτοί έχουν περιληφθεί προηγουμένως στις ονομαστικές καταστάσεις που συντάσσουν αυτεπάγγελτα οι δήμαρχοι από 1ης μέχρι τέλους Φεβρουαρίου κάθε έτους.
Συνεπώς, οι γεννηθέντες το έτος 1997, οι οποίοι και δεν είναι γραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους των δήμων που τηρούνται στο Υπουργείο Εσωτερικών, ενόψει του ότι η διαδικασία σύνταξης των ονομαστικών καταστάσεων από τους δημάρχους θα λάβει χώρα την 1η έως και τέλος Φεβρουαρίου του 2015, δεν θα ψηφίσουν στις Βουλευτικές Εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015.
Επισημαίνεται ότι οι ανωτέρω, που δεν είναι γραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους, δεν μπορούν να ψηφίσουν κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των παρ.4 και5 του άρθρου 8 του ως άνω ΠΔ, δηλαδή με βάση πιστοποιητικό του Δημάρχου από το οποίο προκύπτει η εγγραφή τους στα Δημοτολόγια ή τα Μητρώα αρρένων στα οποία είναι εγγεγραμμένοι, διότι οι διατάξεις αυτές αφορούν εκλογείς για τους οποίους έχει προηγηθεί η διαδικασία της παραγράφου 1 του άρθρου 10 του ΠΔ (σύνταξη ονομαστικών καταστάσεων από δημάρχους), περίπτωση η οποία δεν συντρέχει εν προκειμένω για τους γεννηθέντες
το έτος 1997.
Τέλος αξίζει να αναφερθεί ότι η ίδια ερμηνευτική θέση υιοθετήθηκε και στις βουλευτικές εκλογές της 7ης Μαρτίου του 2004.
Σημειώνεται ότι δεν υπάρχει νομική δυνατότητα του Υπουργού Εσωτερικών για οποιαδήποτε νομοθετική παρέμβαση, προκειμένου οι γεννηθέντες το έτος 1997 να περιληφθούν σε νέες ονομαστικές καταστάσεις που θα συντάξουν οι Δήμαρχοι και να παρασχεθεί έτσι η δυνατότητα στους πολίτες αυτούς να ψηφίσουν στις Βουλευτικές εκλογές της 25 Ιανουαρίου 2015,διότι:
α) Από το όλο κείμενο του ισχύοντος ΠΔ 26/2012 δεν προκύπτει νομοθετική εξουσιοδότηση προς τον ανωτέρω Υπουργό να νομοθετήσει, προτείνοντας την έκδοση σχετικού προεδρικού διατάγματος. Η παρεχόμενη προς αυτόν με τη διάταξη του άρθρου 133 εδ.α του ίδιου ΠΔ εξουσιοδότηση αφορά αποκλειστικά τη δυνατότητά του να προτείνει την έκδοση προεδρικών διαταγμάτων με τα οποία καθορίζονται μόνο οι αναγκαίες λεπτομέρειες για την εκτέλεση των διατάξεων του εν λόγω ΠΔ και
όχι διαταγμάτων που επιφέρουν τροποποιήσεις συγκεκριμένων διατάξεων αυτού και
β) Ναι μεν προβλέπεται από το άρθρο 44 παρ.1 του ισχύοντος Συντάγματος δυνατότητα να εκδοθεί, σύμφωνα με τις οριζόμενες σ’ αυτό προϋποθέσεις, πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, με την οποία να τροποποιείται η προαναφερόμενη διάταξη του άρθρου 10 παρ.1 του ανωτέρω ΠΔ, πλην όμως η εφαρμογή της τυχόν νέας ρύθμισης είναι αντικειμενικά απολύτως αδύνατο να υλοποιηθεί
εντός των τασσομένων από το εν λόγω ΠΔ ασφυκτικών προθεσμιών και συγκεκριμένα μέχρι τις 10 Ιανουαρίου 2015,που είναι η καταληκτική ημερομηνία αποστολής από τους Αντιπεριφερειάρχες όλης της Χώρας προς το Υπουργείο Εσωτερικών των αποφάσεών τους περί καθορισμού των συσταθέντων εκλογικών τμημάτων της Επικράτειας.
ΑΝΤΙΠΑΡΑΒΟΛΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ Π.Δ. ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Ο ΘΕΟΧΑΡΙΔΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΥΤΩΝ
ΘΕΟΧΑΡΙΔΗΣ
Εξηγήσεις από το Υπ. Εσωτερικών για τους 18ρηδες που δεν θα ψηφίσουν στις εκλογές
Οι γενικές Βουλευτικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015 θα διενεργηθούν σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις της Νομοθεσίας για την Εκλογή Βουλευτών, που έχουν κωδικοποιηθεί σ’ ενιαίο κείμενο με το Π.Δ.26/2012 (ΦΕΚ 57 Α΄/15.3.2012 ).
Η απόκτηση και η άσκηση του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος του εκλέγειν ρυθμίζεται ειδικώς από τις διατάξεις των άρθρων
4 και 6 παρ.1 του άνω Π.Δ.
Άρθρο 4
(Άρθρο 4 Π.Δ. 96/2007)
Απόκτηση του δικαιώματος
1. Το δικαίωμα του εκλέγειν έχουν οι πολίτες Έλληνες και Ελληνίδες που συμπλήρωσαν το δέκατο όγδοο έτος της ηλικίας τους.
2. Για την εφαρμογή της προηγούμενης παραγράφου η 1η Ιανουαρίου θεωρείται ως ημερομηνία γέννησης όλων όσοι γεννήθηκαν μέσα στο χρόνο.
Άρθρο 6
(Άρθρο 6 Π.Δ. 96/2007)
Άσκηση του δικαιώματος
1. Το δικαίωμα του εκλέγειν έχουν σε κάθε εκλογική περιφέρεια μόνο όσοι είναι γραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους των
δήμων της εκλογικής περιφέρειας.
2. Η άσκηση του εκλογικού δικαιώματος είναι υποχρεωτική.
————————————————————————————————————————
Π.Δ.
Άρθρο 4
(Άρθρο 4 Π.Δ. 96/2007)
Απόκτηση του δικαιώματος
1. Το δικαίωμα του εκλέγειν έχουν οι πολίτες Έλληνες και Ελληνίδες που συμπλήρωσαν το δέκατο όγδοο έτος της ηλικίας τους.
2. Για την εφαρμογή της προηγούμενης παραγράφου η 1η Ιανουαρίου θεωρείται ως ημερομηνία γέννησης όλων όσοι γεννήθηκαν μέσα στο χρόνο.
ΘΕΟΧΑΡΙΔΗΣ
«1.Το δικαίωμα του εκλέγειν έχουν οι πολίτες Έλληνες και Ελληνίδες που συμπλήρωσαν το δέκατο όγδοο έτος της ηλικίας τους.
2. Για την εφαρμογή της προηγούμενης παραγράφου η 1η Ιανουαρίου θεωρείται ως ημερομηνία γέννησης όλων όσοι γεννήθηκαν μέσα στο χρόνο.
*ΣΕ ΑΥΤΑ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ
————————————————————————————————————————
Π.Δ.
Άρθρο 6
(Άρθρο 6 Π.Δ. 96/2007)
Άσκηση του δικαιώματος
1. Το δικαίωμα του εκλέγειν έχουν σε κάθε εκλογική περιφέρεια μόνο όσοι είναι γραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους των δήμων της εκλογικής περιφέρειας.
2. Η άσκηση του εκλογικού δικαιώματος είναι υποχρεωτική.
ΘΕΟΧΑΡΙΔΗΣ-ΑΡΘΡΟ 8-ΠΑΡ.1
« Το δικαίωμα του εκλέγειν έχουν σε κάθε εκλογική περιφέρεια μόνο όσοι είναι γραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους των δήμων της εκλογικής περιφέρειας
ΓΙΑΤΙ ΠΑΡΕΛΕΙΨΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ 2 ?
————————————————————————————————————————
ΘΕΟΧΑΡΙΔΗΣ
Περαιτέρω, η διαδικασία εγγραφής νέων εκλογέων στους εκλογικούς καταλόγους των δήμων κάθε εκλογικής περιφέρειας ρυθμίζεται από το άρθρο 10 του ίδιου ΠΔ, το οποίο προβλέπει στην παρ.1 ότι
« Ο Δήμαρχος συντάσσει αυτεπάγγελτα, κάθε έτος, από 1ης μέχρι τέλους Φεβρουαρίου ονομαστικές καταστάσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν όσους είναι εγγεγραμμένοι στα δημοτολόγια του δήμου και αποκτούν το δικαίωμα του εκλέγειν κατά το άρθρο 4 του παρόντος»
και στην παρ.3 ότι «οι καταστάσεις αυτές υποβάλλονται αμελλητί στο Υπουργείο Εσωτερικών για την ένταξή τους στο εκεί τηρούμενο αρχείο εκλογικών καταλόγων».
Π.Δ.
Άρθρο 10
(Άρθρο 10 Π.Δ. 96/2007)
Εγγραφή νέων εκλογέων
1. Ο Δήμαρχος συντάσσει αυτεπάγγελτα,κάθε έτος,από 1ης μέχρι τέλους Φεβρουαρίου ονομαστικές καταστάσεις,οι οποίες
περιλαμβάνουν όσους είναι εγγεγραμμένοι στα δημοτολόγια του δήμου και αποκτούν το δικαίωμα του εκλέγειν κατά το άρθρο 4
του παρόντος.
ΣΥΜΦΩΝΕΙ ΤΟ Π.Δ. ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΟΧΑΡΙΔΗ
ΓΙΑΤΙ ΠΑΡΕΛΕΙΨΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΘΗΚΕ ΣΤΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ 2 ?
2. Οι νέοι αυτοί εκλογείς εντός του Ιανουαρίου του ιδίου έτους υποβάλλουν στον οικείο δήμο δήλωση για το εκλογικό διαμέρισμα στους εκλογικούς καταλόγους του οποίου επιθυμούν να εγγραφούν. Αν δεν υποβληθεί η δήλωση αυτή,η κατάταξή τους γίνεται στο εκλογικό διαμέρισμα που επιλέγει ο δήμος με βάση τα υπάρχοντα στοιχεία.
3. Οι καταστάσεις αυτές υποβάλλονται αμελλητί στο Υπουργείο Εσωτερικών για την ένταξή τους στο εκεί τηρούμενο αρχείο
εκλογικών καταλόγων.
ΓΙΑΤΙ ΠΑΡΕΛΕΙΨΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΘΗΚΕ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ 2 ?
ΘΕΟΧΑΡΙΔΗΣ
Από τις προπαρατεθείσες διατάξεις με σαφήνεια προκύπτει ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την άσκηση του δικαιώματος του εκλέγειν από Έλληνες και Ελληνίδες πολίτες που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους είναι η εγγραφή αυτών στους εκλογικούς καταλόγους των δήμων της οικείας εκλογικής περιφέρειας, η οποία (εγγραφή) προϋποθέτει ότι αυτοί έχουν περιληφθεί προηγουμένως
στις ονομαστικές καταστάσεις που συντάσσουν αυτεπάγγελτα οι δήμαρχοι από 1ης μέχρι τέλους Φεβρουαρίου κάθε έτους.
Επισημαίνεται ότι οι ανωτέρω, που δεν είναι γραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους, δεν μπορούν να ψηφίσουν κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των παρ.4 και5 του άρθρου 8 του ως άνω ΠΔ,
*ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΡ. 4 ΚΑΙ 5 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 8
Π.Δ.
Άρθρο 8
(Άρθρο 8 Π.Δ. 96/2007)
Γενικοί όροι εγγραφής στους εκλογικούς καταλόγους -Παραλειφθέντες εκλογείς
4. Εκλογείς, οι οποίοι δεν έχουν αποστερηθεί του εκλογικού δικαιώματος και δεν περιλαμβάνονται, εξ οιασδήποτε άλλης αιτίας, στους εκλογικούς καταλόγους, ασκούν το εκλογικό τους δικαίωμα, μέχρι το πέρας διεξαγωγής της ψηφοφορίας, σε οποιοδήποτε εκλογικό τμήμα του δήμου στα δημοτολόγια ή τα Μητρώα αρρένων, των οποίων είναι, αντιστοίχως, εγγεγραμμένοι.
5. Για το σκοπό αυτόν προσκομίζεται στην οικεία Εφορευτική Επιτροπή πιστοποιητικό από το οποίο προκύπτει η εγγραφή τους στα δημοτολόγια ή Μητρώα αρρένων, υπογεγραμμένο από το δήμαρχο ή τα εξουσιοδοτημένα από αυτόν όργανα.
ΔΕΝ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΘΕΟΧΑΡΙΔΗ
7.α. Μετά την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος, τα στοιχεία των πιο πάνω εκλογέων προστίθενται στον εκλογικό κατάλογο του εκλογικού τμήματος που ψήφισαν.
β. Η οριστική καταχώρισή τους στους εκλογικούς καταλόγους και η απόδοση του Ειδικού Εκλογικού Αριθμού συντελείται κατά την πρώτη αναθεώρησή τους από το Υπουργείο Εσωτερικών, με βάση σχετική κατάσταση, που αποστέλλεται από τον οικείο δήμο, εντός δύο μηνών από τη διενέργεια των εκλογών.
8. Εάν χορηγηθεί το ανωτέρω πιστοποιητικό χωρίς τη συνδρομή των προϋποθέσεων των παραγράφων 5 και 6 του παρόντοςάρθρου, οι δήμαρχοι και τα εξουσιοδοτημένα από αυτόν όργανα ευθύνονται για παράβαση καθήκοντος, σύμφωνα με το άρθρο259 του Ποινικού Κώδικα.
9. Θέματα τεχνικού ή διαδικαστικού χαρακτήρα, για την εφαρμογή των παρ. 4 έως και 8 του παρόντος άρθρου είναι δυνατόν
να ρυθμίζονται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ 26
Άρθρο 8
(Άρθρο 8 Π.Δ. 96/2007)
Γενικοί όροι εγγραφής στους εκλογικούς καταλόγους -Παραλειφθέντες εκλογείς
1. Οι εκλογικοί κατάλογοι συντάσσονται ενιαίοι χωρίς διάκριση σε καταλόγους ανδρών και γυναικών.
2. Κάθε εκλογέας εγγράφεται μόνο στους εκλογικούς καταλόγους του δήμου στα δημοτολόγια του οποίου είναι εγγεγραμ-
μένος, σύμφωνα με τις διατάξεις του Δημοτικού και Κοινοτικού κώδικα.
3. Η εγγραφή στους εκλογικούς καταλόγους είναι υποχρεωτική. Καθένας εγγράφεται μόνο μία φορά σε ένα εκλογικό κατάλογο.
4. Εκλογείς, οι οποίοι δεν έχουν αποστερηθεί του εκλογικού δικαιώματος και δεν περιλαμβάνονται, εξ οιασδήποτε άλλης αιτίας, στους εκλογικούς καταλόγους, ασκούν το εκλογικό τους δικαίωμα, μέχρι το πέρας διεξαγωγής της ψηφοφορίας,σε οποιοδήποτε εκλογικό τμήμα του δήμου στα δημοτολόγια ή τα Μητρώα αρρένων, των οποίων είναι, αντιστοίχως, εγγεγραμμένοι.
5. Για το σκοπό αυτόν προσκομίζεται στην οικεία Εφορευτική Επιτροπή πιστοποιητικό από το οποίο προκύπτει η εγγραφή τους στα δημοτολόγια ή Μητρώα αρρένων, υπογεγραμμένο από το δήμαρχο ή τα εξουσιοδοτημένα από αυτόν όργανα.
6. Προϋπόθεση για τη χορήγηση του πιστοποιητικού της προηγούμενης παραγράφου είναι η διαπίστωση από τον ανωτέρω ότι ο αιτών τη χορήγησή του δεν περιλαμβάνεται στους εκλογικούς καταλόγους οποιουδήποτε άλλου δήμου της χώρας. Σε περίπτωση τεχνικής αδυναμίας, η ανωτέρω διαπίστωση πραγματοποιείται με τη συνδρομή του Υπουργείου Εσωτερικών.
7.α. Μετά την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος, τα στοιχεία των πιο πάνω εκλογέων προστίθενται στον εκλογικό κατάλογο του εκλογικού τμήματος που ψήφισαν.
β. Η οριστική καταχώρισή τους στους εκλογικούς καταλόγους και η απόδοση του Ειδικού Εκλογικού Αριθμού συντελείται κατά την πρώτη αναθεώρησή τους από το Υπουργείο Εσωτερικών, με βάση σχετική κατάσταση, που αποστέλλεται από τον οικείο δήμο, εντός δύο μηνών από τη διενέργεια των εκλογών.
8. Εάν χορηγηθεί το ανωτέρω πιστοποιητικό χωρίς τη συνδρομή των προϋποθέσεων των παραγράφων 5 και 6 του παρόντος άρθρου, οι δήμαρχοι και τα εξουσιοδοτημένα από αυτόν όργανα ευθύνονται για παράβαση καθήκοντος, σύμφωνα με το άρθρο 259 του Ποινικού Κώδικα.
9. Θέματα τεχνικού ή διαδικαστικού χαρακτήρα, για την εφαρμογή των παρ. 4 έως και 8 του παρόντος άρθρου είναι δυνατόν να ρυθμίζονται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
ΘΕΟΧΑΡΙΔΗΣ
Επισημαίνεται ότι οι ανωτέρω, που δεν είναι γραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους, δεν μπορούν να ψηφίσουν κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των παρ.4 και5 του άρθρου 8 του ως άνω ΠΔ, οποία είναι εγγεγραμμένοι,
ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ 26
6. Προϋπόθεση για τη χορήγηση του πιστοποιητικού της προηγούμενης παραγράφου είναι η διαπίστωση από τον ανωτέρω ότι ο αιτών τη χορήγησή του δεν περιλαμβάνεται στους εκλογικούς καταλόγους οποιουδήποτε άλλου δήμου της χώρας. Σε περίπτωση τεχνικής αδυναμίας, η ανωτέρω διαπίστωση πραγματοποιείται με τη συνδρομή του Υπουργείου Εσωτερικών.
ΘΕΟΧΑΡΙΔΗΣ
διότι οι διατάξεις αυτές αφορούν εκλογείς για τους οποίους έχει προηγηθεί η διαδικασία της παραγράφου 1 του άρθρου 10 του ΠΔ (σύνταξη ονομαστικών καταστάσεων από δημάρχους), περίπτωση η οποία δεν συντρέχει εν προκειμένω για τους γεννηθέντες το
έτος 1997.
ΤΙ ΔΕΝ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΘΕΟΧΑΡΙΔΗ
ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ-ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2
Άρθρο 10
(Άρθρο 10 Π.Δ. 96/2007)
Εγγραφή νέων εκλογέων
2. Οι νέοι αυτοί εκλογείς εντός του Ιανουαρίου του ιδίου έτους υποβάλλουν στον οικείο δήμο δήλωση για το εκλογικό διαμέρισμα στους εκλογικούς καταλόγους του οποίου επιθυμούν να εγγραφούν. Αν δεν υποβληθεί η δήλωση αυτή, η κατάταξή τους γίνεται στο εκλογικό διαμέρισμα που επιλέγει ο δήμος με βάση τα υπάρχοντα στοιχεία.
*ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΣ ΤΟΥ Ο ΘΕΟΧΑΡΙΔΗΣ,ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΑ ΕΩΛΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΤΟΥ,ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΟΝΤΑΣ ΟΤΙ:
Σημειώνεται ότι δεν υπάρχει νομική δυνατότητα του Υπουργού Εσωτερικών για οποιαδήποτε νομοθετική παρέμβαση, προκειμένου οι γεννηθέντες το έτος 1997 να περιληφθούν σε νέες ονομαστικές καταστάσεις που θα συντάξουν οι Δήμαρχοι και να παρασχεθεί έτσι η δυνατότητα στους πολίτες αυτούς να ψηφίσουν στις Βουλευτικές εκλογές της 25 Ιανουαρίου 2015,
*ΑΝΑΖΗΤΗΣΑ ΤΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΙΔΟΥ:
Στις αρμοδιότητες του υπουργείου περιλαμβάνονται κυρίως η εποπτεία επί των αποκεντρωμένων διοικήσεων και των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης (δήμοι και περιφέρειες), ο συντονισμός και η οργάνωση της προσφυγής στη λαϊκή ετυμηγορία (εκλογές, δημοψηφίσματα), η νομοθεσία περί ελληνικής ιθαγένειας και ομογενών, η νομοθεσία περί μητρώων, ληξιαρχείων και δημοτολογίων, ζητήματα περί ισότητας των φύλων, η μεταναστευτική πολιτική και η νομοθεσία περί αλλοδαπών (άδειες διαμονής, κοινωνική ένταξη).
ΘΕΟΧΑΡΙΔΗΣ -ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ
διότι:
α) Από το όλο κείμενο του ισχύοντος ΠΔ 26/2012 δεν προκύπτει νομοθετική εξουσιοδότηση προς τον ανωτέρω Υπουργό να νομοθετήσει, προτείνοντας την έκδοση σχετικού προεδρικού διατάγματος. Η παρεχόμενη προς αυτόν με τη διάταξη του άρθρου 133 εδ.α του ίδιου ΠΔ εξουσιοδότηση αφορά αποκλειστικά τη δυνατότητά του να προτείνει την έκδοση προεδρικών διαταγμάτωνμε τα οποία καθορίζονται μόνο οι αναγκαίες λεπτομέρειες για την εκτέλεση των διατάξεων του εν λόγω ΠΔ και όχι διαταγμάτων που επιφέρουν τροποποιήσεις συγκεκριμένων διατάξεων αυτού και
β) Ναι μεν προβλέπεται από το άρθρο 44 παρ.1 του ισχύοντος Συντάγματος δυνατότητα να εκδοθεί, σύμφωνα με τις οριζόμενες σ’ αυτό προϋποθέσεις, πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, με την οποία να τροποποιείται η προαναφερόμενη διάταξη του άρθρου 10 παρ.1 του ανωτέρω ΠΔ, πλην όμως η εφαρμογή της τυχόν νέας ρύθμισης είναι αντικειμενικά απολύτως αδύνατο να υλοποιηθεί
εντός των τασσομένων από το εν λόγω ΠΔ ασφυκτικών προθεσμιών και συγκεκριμένα μέχρι τις 10 Ιανουαρίου 2015,που είναι η καταληκτική ημερομηνία αποστολής από τους Αντιπεριφερειάρχες όλης της Χώρας προς το Υπουργείο Εσωτερικών των αποφάσεών τους περί καθορισμού των συσταθέντων εκλογικών τμημάτων της Επικράτειας.
Δηλαδή με βάση πιστοποιητικό του Δημάρχου από το οποίο προκύπτει η εγγραφή τους στα Δημοτολόγια ή τα Μητρώα αρρένων του Δήμου
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ – ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΚΛΟΓΩΝ
ΤΜΗΜΑ Α”
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΕΚΛΟΓΩΝ
Άρθρο 31
(Άρθρο 31 Π.Δ. 96/2007)
Προεδρικά Διατάγματα προκήρυξης εκλογών και κατανομής Βουλευτικών εδρών
1. Η διενέργεια γενικών βουλευτικών εκλογών διατάσσεται με προεδρικό διάταγμα, που προσυπογράφεται από το Υπουργικό Συμβούλιο, μέσα σε τριάντα μέρες από τη λήξη της βουλευτικής περιόδου ή τη διάλυση της Βουλής. Με το ίδιο διάταγμα ορίζεται και η ημέρα της ταυτόχρονης ψηφοφορίας σ” όλη την επικράτεια.
2. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται αμέσως μετά τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως των επίσημων αποτελεσμάτων της απογραφής του νόμιμου πληθυσμού της χώρας, ορίζεται ο αριθμός των βουλευτικών εδρών κάθε εκλογικής περιφέρειας σύμφωνα με το άρθρο 2. Το διάταγμα αυτό ισχύει ως τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων της επόμενης αντίστοιχης
απογραφής.
3. Από τη δημοσίευση του διατάγματος διάλυσης της Βουλής ή τη δωδέκατη ημέρα πριν την κατά το άρθρο 53 παράγραφο 1 του Συντάγματος λήξη της βουλευτικής περιόδου αρχίζει η προεκλογική περίοδος. Οι συγκεντρώσεις κατά την προεκλογική περίοδο διέπονται από τις ειδικές για το θέμα αυτό διατάξεις στο πλαίσιο του Συντάγματος.
ΣΤΟ Π.Δ. ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ ΕΚΛΟΓΩΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΕΙ ?
1. Η διενέργεια γενικών βουλευτικών εκλογών διατάσσεται με προεδρικό διάταγμα, που προσυπογράφεται από το Υπουργικό Συμβούλιο, μέσα σε τριάντα μέρες από τη λήξη της βουλευτικής περιόδου ή τη διάλυση της Βουλής. Με το ίδιο διάταγμα ορίζεται και η ημέρα της ταυτόχρονης ψηφοφορίας σ” όλη την επικράτεια.
*31 Δεκ 2014 – Θυροκολλήθηκε το πρωί της Τετάρτης (31/12/2014), το προεδρικό διάταγμα για τη διάλυση της Βουλής.
*Εχθές πάλι πληροφορήθηκα από δημοσιεύματα, οτι υπάρχουν καταλήψεις σε σχολεία, εξ΄αιτίας αυτού του θέματος.
Φρύνη Γαζή
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...