==► ΠΙΣΤΙΟΛΑΣ: "Πολλαπλά εκτεθειμένη η Δημοτική Αρχή – Αποκαλυπτική η έκθεση των Ορκωτών Λογιστών"  ==► ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ - ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΟ ΩΡΑΡΙΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ   ==► Κριτική και προτάσεις του Δημήτρη Τραπεζιώτη, για την αντιμετώπιση της παραβατικότητας  ==► Εμπορικός Σύλλογος Αγρινίου για το Πολυτεχνείο  ==► ΣΥΡΙΖΑ: ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΣΥΝΕΔΡΩΝ ΑΠΟ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ  ==► ΓΕΑ: Κυριακή 24 Νοεμβρίου το «Τρέχω, βαδίζω, ποδηλατώ στην πόλη μου»  ==► Υπεγράφη η πρόσκληση για το καινούργιο πρόγραμμα «Νέων Γεωργών» ύψους, 410 εκατ. ευρώ  ==► Μίλτος Ζαμπάρας Με Πείσμα και Όραμα: Η Δυτική Ελλάδα μπορεί να κερδίσει μάχες  ==► Η ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ "ΑΠΟΛΛΩΝ - Σχετικά με τη σύσταση “Ενεργειακών Κοινοτήτων"  ==► Χριστίνα Σταρακά: Ντροπή να μιλάτε για ανάπτυξη όταν η οικονομία και η κοινωνία στενάζουν (βίντεο)  ==► “Όχι” σε μείωση ΦΠΑ στο ελαιόλαδο, λέει το Μαξίμου   ==► Ο ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΥΡΩΣΗ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΤΙΝΑΣ ΣΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ  ==► Χριστίνα Σταρακά: Ένα βήμα πριν την οριστική κατάρρευση η ελληνική κτηνοτροφία - Απαιτείται εθνικό σχέδιο διάσωσης της και όχι «κούφια λόγια»  ==► ΧΑΡΗΣ ΔΟΥΚΑΣ: "Εμμονή στο λάθος" - Άρθρο στα “Νέα Σαββατοκύριακο”  ==► Δημιουργία, στην πόλη των Αγρινιωτών   ==► ΚΚΕ: ΕΡΩΤΗΣΗ ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗΣ ΠΥΡΚΑΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ  ==► Η πολιτική ορθότητα εναντίον Πολάκη, η ανδροφοβία/μισανδρισμός της ελληνικής κοινωνίας και τα εκατομμύρια της Λινού  ==► Ο.Α.Σ. ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΠΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΩΛΗΣ ΣΤΑ ΑΙΓΟΠΡΟΒΑΤΑ  ==► 50 ΧΡΟΝΙΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΝΕ ΟΔΗΓΗΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ  ==► Ανακοίνωση Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών στην Β' ΕΛΜΕ Αιτωλ-νίας  ==► Η ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ - ΑΔΜΗΕ - ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΔΗΜΟΥ ΗΛΙΔΑΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΗΛΕΙΑΣ  ==►   ==► Γιατί η Αριστερά δείχνει να μην έχει τόση απήχηση στην κοινωνία;  ==► Με πολλές ειδήσεις η παρουσία Λιβάνιου στην ΚΕΔΕ - Έρχονται αλλαγές σε ΟΤΑ & Περιφέρειες  ==► ΚΚΕ: Ανείπωτη θλίψη, συλλυπητήρια για το θάνατο του συντρόφου Νίκου Ζαραϊδώνη    By The best widgets

Σάββατο 15 Απριλίου 2017

Η ειδική αγωγή στο στόχαστρο

 Της Ιωάννας Παππά
Με την κοινοποίηση της ΥΑ (ΦΕΚ 1239/10-4-2017,τ.Β) που αφορά στα κριτήρια πρόσληψης αναπληρωτών ειδικής αγωγής έκλεισε ο «διάλογος» του υπoυργείου παιδείας. Τα εκπαιδευτικά σωματεία και συλλογικότητες των αναπληρωτών είχαν ακυρώσει το προηγούμενο διάστημα σεμινάρια επιμόρφωσης του ΙΕΠ που...
απευθύνονταν σε εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης, οι οποίοι υπηρετούσαν σε δομές ειδικής με πλεόνασμα ωρών.
Το υπουργείο παιδείας υλοποιεί τις οδηγίες ΕΕ-ΟΟΣΑ, αξιοποιώντας την «πολιτική προίκα» των προηγούμενων κυβερνήσεων σε αυτή την κατεύθυνση, και προωθεί την «πλήρη ένταξη» των μαθητών με αναπηρία και ειδικές ανάγκες στα γενικά σχολεία. Αξιομνημόνευτος είναι ο ζήλος που επέδειξε στην τροπολογία για τα τμήματα ένταξης, στην τροπολογία για κάλυψη αναγκών ΕΑΕ με βάση τα πλεονάσματα-Ν. 4415, στην τροπολογία για τον αριθμό μαθητών με αναπηρίες ανά τμήμα.
Για το υπουργείο παιδείας-κατ΄ εκτίμηση των πολιτικών του προϊστάμενων ΕΕ και ΟΟΣΑ- η ειδική αγωγή είναι δαπανηρή και μη ανταποδοτική. Για το λόγο αυτό, όπως και οι προκάτοχοι του, ο σημερινός υπουργός μέσα από αλλεπάλληλες τροπολογίες που αφορούν στην ειδική εκπαίδευση επιδιώκει τη ρευστοποίηση των σταθερών δομών της και εντείνει τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις σε όλο το φάσμα των εργαζομένων σε αυτές. Είναι ποιοτική και ταχύτατη η αντιεκπαιδευτική αναβάθμιση που επιχειρείται από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Το υπουργείο πατώντας σε «ευνοϊκές» συνθήκες που δρομολόγησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις εισάγει με την τελευταία τροπολογία -και την ΥΑ που την εξειδικεύει- προσοντολόγιο στους αναπληρωτές με «ορίζοντα» εφαρμογής του και στους μόνιμους εκπ/κούς όχι μόνο της ειδικής αλλά και της γενικής εκπαίδευσης. Η διεύρυνση των ελαστικών εργασιακών σχέσεων, αποτελεί και σκοπό και αποτέλεσμα συνολικότερου σχεδίου για ξήλωμα των σταθερών δομών της ειδικής εκπαίδευσης. Σε περιβάλλον εκπαιδευτικής ρευστότητας, κανένας παράγοντας της εκπαιδευτικής διαδικασίας δεν μένει στο απυρόβλητο: Οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες «χρεώνονται» στους εκπαιδευτικούς των γενικών τάξεων, εκπίπτοντας από το δυναμικό των τμημάτων ένταξης, οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε σταθερές δομές δεν χρειάζεται να είναι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής (αρκούν οι express επιμορφώσεις του ΙΕΠ). Τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες βρίσκονται σε περίοδο διαρκών εκπτώσεων και οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής σε καθεστώς μόνιμης αναπλήρωσης. Το καθεστώς μόνιμης αναπλήρωσης ναρκοθετεί τον πρώτο και σοβαρότερο όρο για την υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών με αναπηρία: ΤΟΥΣ ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ.
Η τροπολογία του υπουργείου και η ΥΑ που την συνοδεύει οδηγεί σε ακύρωση εργασιακών/επαγγελματικών δικαιωμάτων, ανακύκλωση της ανεργίας για τους αναπληρωτές τη στιγμή που κηρύσσει επίσημα την έναρξη μόνιμης «κυνηγητικής περιόδου» για την απόκτηση μορίων, προκειμένου κάποιος να εξασφαλίζει την «πιθανότητα» ελαστικής εργασίας περιορισμένου χρόνου.
Οι κινητοποιήσεις των τελευταίων ημερών ανάγκασαν το υπουργείο να φέρει στην επιφάνεια όλα όσα σχεδιάζει σχετικά με την τριτοβάθμια εκπαίδευση και κυρίως να βάλει στο τραπέζι την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών. Παρά τις προσπάθειες για να ανασκευαστούν οι δηλώσεις του υπουργού σχετικά με πανεπιστημιακά τμήματα, αναλυτικά προγράμματα και προσωπικό τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, η αλήθεια είναι εδώ: Τα όσα δηλώθηκαν φωτογραφίζουν το συνολικό σχεδιασμό για την τριτοβάθμια εκπαίδευση: Η απαξίωση των πτυχίων αποτελεί στρατηγικό στόχο της κυβέρνησης, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. Οι ατομικές διαδρομές των φοιτητών θα δίνουν διαφορετική πρόσβαση για τον καθένα στην αγορά εργασίας, θα πιστοποιούνται από κύκλους μαθημάτων που θα παρακολουθεί ο καθένας ξεχωριστά και φυσικά σε αυτό το εκπαιδευτικό και πολιτικό περιβάλλον θα είναι δύσκολο να διεκδικηθούν συλλογικά επαγγελματικά δικαιώματα, συνθήκες εργασίας και μισθοί.
Το υπουργείο επιβεβαιώνει ότι ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ, ρευστοποιεί τα κριτήρια για την πρόσληψη των αναπληρωτών, απαξιώνοντας πτυχία και προϋπηρεσία, εισάγοντας  προσοντολόγιο, «αξιοποιεί» τον Ν. 3848 της Διαμαντοπούλου, που αποτελεί σημείο αναφοράς στο 3ο μνημόνιο μαζί με τις ρυθμίσεις του Αρβανιτόπουλου.
Σε μας απομένει να κάνουμε αυτό που είναι αναγκαίο για την περίοδο:
Να σχεδιάσουμε τον αγωνιστικό μας βηματισμό, να συντονιστούμε με το οργανωμένο γονεϊκό κίνημα και να απαιτήσουμε:
Μαζικούς μόνιμους διορισμούς ΤΩΡΑ με πτυχίο και προϋπηρεσία για την κάλυψη όλων των κενών (γενική και ειδική) σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με βάση τις σύγχρονες ανάγκες.
Κατάργηση του θεσμού των ΑΜΩ και της ελαστικής εργασίας. Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους με πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά δικαιώματα!
Κατάργηση του Ν.3848/2010. Κανένα προσοντολόγιο. Όχι στα πιστοποιητικά παιδαγωγικής, διδακτικής επάρκειας.
Όχι στην αξιολόγηση, στο σχεδιαζόμενο πιστοποιητικό επαγγελματικής επάρκειας και το πλαίσιο προσόντων εκπαιδευτικού.

Άμεση κατάργηση της τροπολογίας και της ΥΑ για ειδική αγωγή και αναπληρωτές.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...

ΚΑΜΜΕΝΟΣ - ΑΓΡΙΝΙΟ-ΥΠΟΔΗΜΑΤΑ