Τετάρτη 21 Αυγούστου 2013

Οικολογικής Δυτικής Ελλάδας: O σιδηρόδρομος θέλει ρεαλισμό

Μόνο με ρεαλισμό θα προχωρήσει ο σιδηρόδρομος!
Το έργο της επέκτασης του προαστιακού της Πάτρας μέχρι και την Κάτω Αχαΐα, είναι αξιόλογη συμβολή στην βιώσιμη μετακίνηση στην Αχαΐα. Αποτελεί μέρος της  πολιτικής ουσιαστικής ανάπτυξης των σιδηροδρομικών μεταφορών στην περιφέρειά μας και καλώς η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας αποφάσισε να το προωθήσει άμεσα για συγχρηματοδότηση από το ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδας.
Προκειμένου όμως το έργο να υλοποιηθεί και να προλάβουμε  τις ασφυκτικές.......
προθεσμίες  για την ένταξή του (τέλος 13 ) δεν είναι αρκετή αν και απόλυτα αναγκαία, η συνεργασία Περιφέρειας, ΟΣΕ, Δήμων, Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής.
Επιβάλλεται να μείνουμε εστιασμένοι στον στρατηγικό στόχο της επαναλειτουργίας σύγχρονης σιδηροδρομικής γραμμής  που θα φθάσει ως τον Πύργο και την Καλαμάτα.
Επιβάλλεται, επίσης, να αντιμετωπίσουμε χωρίς αυταπάτες την περίφημη υπογειοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής μπροστά από το ιστορικό κέντρο της Πάτρας.
Όπως έχουμε ξαναπεί η υπογειοποίηση είναι μια πανάκριβη ουτοπία πολεοδομικής και όχι σιδηροδρομικής σκοπιμότητας (κόστος της τάξης των 500 εκατομμυρίων) που πρέπει να επανεξετασθεί από μηδενική βάση.
Ας μη γελιόμαστε, η υπογειοποίηση δεν υπάρχει περίπτωση να χρηματοδοτηθεί, ακόμη και αν αντί διπλής, στο εν λόγω τμήμα, κατασκευαστεί μονή γραμμή, όπως ακούσαμε ως ενδεχόμενο, στην σύσκεψη που συγκάλεσε η Περιφέρεια την 20η Αυγούστου.  Και σε αυτή την περίπτωση το κόστος θα παραμένει υψηλό. Το μέγεθος των 150 εκατομμυρίων που ακούσαμε (και αμφιβάλουμε πολύ αν θα μείνει τόσο), παραμένει εξαιρετικά υψηλό για μόλις τρία χιλιόμετρα γραμμής όταν το με αυτά τα χρήματα μπορεί να ζωντανέψει το μεγαλύτερο μέρος του σιδηροδρομικού δικτύου στην Περιφέρεια.
Αν επιμείνουμε στην υπογειοποίηση, το μόνο που θα πετύχουμε θα είναι περιπλοκή και καθυστερήσεις  στο συνολικό έργο για την επαναλειτουργία ενός σύγχρονου σιδηροδρόμου από την Αθήνα ως την Καλαμάτα, όπως, φυσικά, και πανάκριβες μελέτες για τα συρτάρια.
Μόνο πάνω σε ρεαλιστικές βάσεις τόσο το έργο της επέκτασης του προαστιακού προς την Κ. Αχαϊα όσο και το γενικότερο του εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι και την Καλαμάτα θα προχωρήσουν και θα είναι βιώσιμα.
Κώστας Παπακωνσταντίνου

Περιφ. Σύμβουλος - ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
Γραμματέας Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτ. Ελλάδας.
 Πληρ.: 6976768074, 6972902750

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...

ΚΑΜΜΕΝΟΣ - ΑΓΡΙΝΙΟ-ΥΠΟΔΗΜΑΤΑ