Σε
συνέχεια των εκδηλώσεων του 2ου Εικαστικού Κύκλου, το Σάββατο 26
Μαρτίου 2011 προσκεκλημένη ήταν η διάσημη γλύπτρια και καθηγήτρια της
αρχιτεκτονικής σχολής του Μετσόβιου Πολυτεχνείου κα Βάνα Ξένου με θέμα «η
καταγωγή και το νόημα μιας παιδευτικής και μυητικής μεθόδου».
Στην
ομιλία της η καλλιτέχνιδα, που με το πολυσήμαντο έργο της τα τελευταία χρόνια
λειτουργεί σαν πρέσβειρα του ελληνικού πολιτισμού σε όλη την Ευρώπη, φώτισε από
διαφορετικές οπτικές τους μύθους των Ελευσινίων μυστηρίων σύμφωνα με τα
καταγεγραμμένα αρχαιοελληνικά κείμενα.
Μέσα
από διαφάνειες ερμήνευσε στο κοινό την επιρροή της ελληνικής γλώσσας και
ιστορίας και πώς αυτά αφομοιώνονται δημιουργικά στο σύνολο του γλυπτικού της
έργου. Αποδεικνύοντας ταυτόχρονα πως η γνώση αποτελεί θεμέλιο λίθο ο οποίος
σταδιακά την οδήγησε στην αναζήτηση της ιερότητας του έργου τέχνης.
Με
την ευκαιρία σχολίασε και ένα ιδιαίτερα επίκαιρο θέμα, την «συνομιλία» που οφείλει να έχει το έργο τέχνης στον δημόσιο χώρο τόσο με τους πολίτες όσο και
με τον περιβάλλον του.
Την
εκδήλωση που παρουσιάστηκε στο κτίριο της Τράπεζας της Ελλάδος διοργάνωσαν το
Πνευματικό Κέντρο «Στ. Τσιτσιμελής» και το Εικαστικό Εργαστήρι του Δήμου
Αγρινίου.
Ακολουθεί
στον ίδιο χώρο το Σάββατο 9 Απριλίου, ο καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης του
Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Μανόλης Βλάχος με θέμα «τα Πάθη στην Δυτική ζωγραφική,
14ος-17ος αιώνας» (ώρα 7 μμ).
Βάνα Ξένου : μια ιδιαίτερη εικαστική
οπτική στο νόημα των Ελευσινίων μυστηρίων.
Σε
συνέχεια των εκδηλώσεων του 2ου Εικαστικού Κύκλου, το Σάββατο 26
Μαρτίου 2011 προσκεκλημένη ήταν η διάσημη γλύπτρια και καθηγήτρια της
αρχιτεκτονικής σχολής του Μετσόβιου Πολυτεχνείου κα Βάνα Ξένου με θέμα «η
καταγωγή και το νόημα μιας παιδευτικής και μυητικής μεθόδου».
Στην
ομιλία της η καλλιτέχνιδα, που με το πολυσήμαντο έργο της τα τελευταία χρόνια
λειτουργεί σαν πρέσβειρα του ελληνικού πολιτισμού σε όλη την Ευρώπη, φώτισε από
διαφορετικές οπτικές τους μύθους των Ελευσινίων μυστηρίων σύμφωνα με τα
καταγεγραμμένα αρχαιοελληνικά κείμενα.
Μέσα
από διαφάνειες ερμήνευσε στο κοινό την επιρροή της ελληνικής γλώσσας και
ιστορίας και πώς αυτά αφομοιώνονται δημιουργικά στο σύνολο του γλυπτικού της
έργου. Αποδεικνύοντας ταυτόχρονα πως η γνώση αποτελεί θεμέλιο λίθο ο οποίος
σταδιακά την οδήγησε στην αναζήτηση της ιερότητας του έργου τέχνης.
Με
την ευκαιρία σχολίασε και ένα ιδιαίτερα επίκαιρο θέμα, την «συνομιλία» που
οφείλει να έχει το έργο τέχνης στον δημόσιο χώρο τόσο με τους πολίτες όσο και
με τον περιβάλλον του.
Την
εκδήλωση που παρουσιάστηκε στο κτίριο της Τράπεζας της Ελλάδος διοργάνωσαν το
Πνευματικό Κέντρο «Στ. Τσιτσιμελής» και το Εικαστικό Εργαστήρι του Δήμου
Αγρινίου.
Ακολουθεί
στον ίδιο χώρο το Σάββατο 9 Απριλίου, ο καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης του
Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Μανόλης Βλάχος με θέμα «τα Πάθη στην Δυτική ζωγραφική,
14ος-17ος αιώνας» (ώρα 7 μμ).
ΣΧΟΛΙΟ: κ. Αντιδήμαρχε ο «μεταπρατικός» πολιτισμός των
ελιτίστικων φαντασιώσεών σας δεν σας επιτρέπει να δείτε το πολιτιστικό γίγνεσθαι
απο το οποίο οι αυτοδιοικητικές δομές του δήμου απουσιάζουν από την περιοχή. Μας εντυπωσίασε πράγματι
ο περισπούδαστος τίτλος της διάλεξης της εξαίρετης καθηγήτριας «η καταγωγή
και το νόημα μιας παιδευτικής και μυητικής μεθόδου» αλλά δυστυχώς τα οικονομικά του δήμου δεν σας επέτρεψαν να τυπώσετε τις ανάλογες
προσκλήσεις για να παραστούμε όλοι οι δημότες και ως συνήθως μυήθηκαν πάλι οι ίδιοι
30 περίπου "συνδαιτυμόνες σας".
Δε θέλω να σας αδικήσω αλλά χρησιμοποιώ την λέξη «συνδαιτυμόνες»
γιατί η πιο αληθινή στιγμή αυτής της πολιτιστικής βραδιάς ήταν το γεύμα που
παραθέσατε στην φιλοξενούμενή σας. Εκεί είναι γεγονός ότι υπήρξε σημαντική ανταλλαγή
απόψεων πάνω στη ζώσα πολιτιστική δραστηριότητα της χώρας καθώς και όχι η αποστεωμένη
ανάπτυξη από καθέδρας ενός ελιτίστικου θέματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...