Στη προσπάθεια ορισμένων να ισορροπήσουν μεταξύ δύο κόσμων, όπως σχολιάζουν (εδώ), έδειξαν για μια ακόμη φορά την προτίμησή τους. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι ο δικός τους κόσμος. Θέλουν δηλαδή να διαμορφώσουν ένα επιφανειακό επίπεδο επιστημονολαγνείας για πάσα νόσο στη πόλη.
Θέλουν να υποβαθμίσουν το πολιτικό και οικονομικό γίγνεσθαι υπέρ μια νέας «τάξης πραγμάτων» η οποία «πατάει» στην καθηστικυία τάξη, αυτή των ειδικών, των εξειδικευμένων τεχνοκρατών και δεν διστάζουν να ονομάζουν τους άλλους δηλαδή όσους θεωρούν έξω από τον κόσμο τους χειρώνακτες μη σκεπτόμενους μη επιστήμονες! Δυστυχώς σε αυτή την αντίληψη κινούνται και ορισμένοι από τους λεγόμενους δημοσιογράφους της πόλης επιτείνοντας τη σύγχυση για ευνόητους λόγους...
Θεωρούν δηλαδή ότι η μεγάλη συμμετοχή στις πρόσφατες εκλογές της Ιστορικής Αρχαιολογικής Εταιρείας Δυτικής Στερεάς Ελλάδος κινήθηκε από μένος να διώξουν τους ιστορικούς και τους Αρχαιολόγους από το Σύλλογο αυτό. Ξεχνούν ίσως τη συγκεκριμένη εταιρία δεν την ίδρυσαν οι ειδικοί αλλά αυτή που ένοιωθαν ότι μπορούν να προσφέρουν στο τόπο.
Αν και δεν είχαμε κάποια εμπλοκή με τις εκλογές αλλά ως παρατηρητές και γνωρίζοντες από την ίδρυση και δώθε τα θετικά και αρνητικά της εταιρείας αυτής και τους ιδρυτές της νοιώθουμε την ανάγκη να σχολιάσουμε ορισμένα πράγματα που μας εκνευρίζουν και μας προκαλούν.
Για τους νέους που δεν γνωρίζουν και για τους παλιότερους θυμίζουμε ότι η Ιστορική Αρχαιολογική Εταιρεία Δυτικής Στερεάς Ελλάδος ιδρύθηκε το 1974 με έδρα το Αγρίνιο. Είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα σύμφωνα με την υπ. αριθ. 15/14.3.1974 απόφαση του Πρωτοδικείου Αγρινίου.
Με αφορμή το σχόλιό μας μια γενικότερη ανασκόπηση (που δεν έχουμε αυτόν το στόχο γιατί υπάρχουν και άλλοι με περισσότερα στοιχεία) φέρει στην μνήμα όλων το κομμάτι του πολιτισμού στο Αγρίνιου διαχρονικά. Η μνημειακή εικόνα ανασύρει............... από το παρελθόν αυτούς που καθιέρωσαν το δημοτικό θέατρο (ΔΗΠΕΘΕ) Αγρινίου, το πνευματικό κέντρο, την Ιστορική Εταιρεία, τον ΟΡΦΕΑ, κ.λ.π., όπου στο τέλος απαξιώθηκαν και ξεχάστηκαν. Τη θέση τους βέβαια πήρε η καινούργια εικόνα αυτή του φαίνεστε, όπως καμώνεται η νέα γενιά των ειδικών (πτυχιούχων-προσοντούχων) στο δήμο Αγρινίου χωρίς όμως να προσθέσουν κάτι παρά μόνο νέα συμβόλαια με τους περιφερόμενους θιάσους και όλο αυτό ονομάστηκε «γαϊτανάκι» του πολιτισμού!!!
Θα πει κάποιος φίλος αναγνώστης καλά όλο αυτό το πράγμα που συνδέεται με την Ιστορική Αρχαιολογική Εταιρεία και τα γράφεις; Πως δεν συνδέεται όταν όλοι αυτοί που διαχειρίζονται τις τύχης του ιστορικού πολιτισμού και τη Λαογραφία της πόλης έχουν για χρόνια χειραγώγηση αυτόν το τομέα, όπως επίσης και κάθε τι που υποδηλώνει πνευματική ζωή στη πόλη. Έχουμε δει άπειρες εκδόσεις ιλουστρασιόν για διάφορα, έκδοση με τους λαϊκούς οργανοπαίχτες δεν έχουμε δει.
Όλοι αυτοί οι επιστήμονες ιστορικοί, μεταπτυχιακοί, ειδικοί κ.α. δεν μιλούν καν για τα υποκατάστατα του πολιτισμού που παρουσιάζονται κατά καιρούς στη πόλη απο την δημοτική αρχή ενώ η πνευματική «καλλιέργεια» του λαού αφέθηκε σε κύκλους οι οποίοι μαζί με τους τοπάρχες λογοκρίνουν και αποκαθηλώνουν με δραματικό τρόπο την υποκριτική τέχνη (Κώδικας Da Vinci) στη πόλη χωρίς να αντιδράσουν όλοι αυτοί οι επιστήμονες!
Η ιστορία δεν διδάσκεται για να θυμίζει τα κατορθώματα των ισχυρών που την έγραψαν αλλά πρέπει να αντιπαραβάλει την αλήθεια των γεγονότων για να προετοιμάσει το μέλλον εκείνων που το έχουν ανάγκη. Η Ιστορική Αρχαιολογική Εταιρεία με αναφορά στον ιστορικό πολιτισμό ενός λαού και ενός τόπου που ποτέ δεν ευνοήθηκαν, αντίθετα εγκαταλείφτηκαν, δεν πρέπει να την αναγάγουν ως ένα διαχειριστικό συντεχνιακό εργαλείο της κρατούσας αντίληψης, ουραγό και επαίτη της κρατικής μηχανής. Πρέπει με την δράση τους να αλλάξουν τους συσχετισμούς της αφήγησης στον πολιτισμό υπέρ εκείνων που θέλουν να γράψουν τη ιστορία της εποχής τους.
Στην περίπτωση όχι ότι υπήρξε κάποιος ξεσηκωμός των καταπιεσμένων και αποφάσισαν να καταλάβουν τα χειμερινά ανάκτορα οι «ορδές» των ατάκτων, αλλά, όπως και η ιστορία μας διδάσκει τα συμπόσια των ευγενών αμφισβητούνται συνήθως όταν γίνονται με πρόκληση και χωρίς φειδώ σε βάρος της ίδιας της ιστορίας της (Α)πολης !!
Με μεγάλη μας έκπληξη διαβάσαμε σε εκτενές ρεπορτάζ και δηλώσεις σε site συγκεκριμένου «δημοσιογράφου» που όλα τα «μαχαιρώνει» για τα προσόντα (τυπικά επιστημονικά) όσων δεν εκλέχθηκαν στο νέο Δ.Σ. χωρίς βέβαια να αναφέρεται και σε ανάλογα προσόντα όσων εκλέχθηκαν.
Για την ιστορία το νέο Δ.Σ. θα αποτελείται από τους Αλεξάνδρα Μοσχονά (96 ψήφοι), Νικόλαο Σκιαδά (92), Ηλία Λαΐνα (80), Πανωραία Σερπάνου (77), Αθανάσιο Αλεξάκη (68), Αθανάσιο Παλιούρα (63) και Μόνικα Διαμαντή (57).
Θέλουν να υποβαθμίσουν το πολιτικό και οικονομικό γίγνεσθαι υπέρ μια νέας «τάξης πραγμάτων» η οποία «πατάει» στην καθηστικυία τάξη, αυτή των ειδικών, των εξειδικευμένων τεχνοκρατών και δεν διστάζουν να ονομάζουν τους άλλους δηλαδή όσους θεωρούν έξω από τον κόσμο τους χειρώνακτες μη σκεπτόμενους μη επιστήμονες! Δυστυχώς σε αυτή την αντίληψη κινούνται και ορισμένοι από τους λεγόμενους δημοσιογράφους της πόλης επιτείνοντας τη σύγχυση για ευνόητους λόγους...
Θεωρούν δηλαδή ότι η μεγάλη συμμετοχή στις πρόσφατες εκλογές της Ιστορικής Αρχαιολογικής Εταιρείας Δυτικής Στερεάς Ελλάδος κινήθηκε από μένος να διώξουν τους ιστορικούς και τους Αρχαιολόγους από το Σύλλογο αυτό. Ξεχνούν ίσως τη συγκεκριμένη εταιρία δεν την ίδρυσαν οι ειδικοί αλλά αυτή που ένοιωθαν ότι μπορούν να προσφέρουν στο τόπο.
Αν και δεν είχαμε κάποια εμπλοκή με τις εκλογές αλλά ως παρατηρητές και γνωρίζοντες από την ίδρυση και δώθε τα θετικά και αρνητικά της εταιρείας αυτής και τους ιδρυτές της νοιώθουμε την ανάγκη να σχολιάσουμε ορισμένα πράγματα που μας εκνευρίζουν και μας προκαλούν.
Για τους νέους που δεν γνωρίζουν και για τους παλιότερους θυμίζουμε ότι η Ιστορική Αρχαιολογική Εταιρεία Δυτικής Στερεάς Ελλάδος ιδρύθηκε το 1974 με έδρα το Αγρίνιο. Είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα σύμφωνα με την υπ. αριθ. 15/14.3.1974 απόφαση του Πρωτοδικείου Αγρινίου.
Με αφορμή το σχόλιό μας μια γενικότερη ανασκόπηση (που δεν έχουμε αυτόν το στόχο γιατί υπάρχουν και άλλοι με περισσότερα στοιχεία) φέρει στην μνήμα όλων το κομμάτι του πολιτισμού στο Αγρίνιου διαχρονικά. Η μνημειακή εικόνα ανασύρει............... από το παρελθόν αυτούς που καθιέρωσαν το δημοτικό θέατρο (ΔΗΠΕΘΕ) Αγρινίου, το πνευματικό κέντρο, την Ιστορική Εταιρεία, τον ΟΡΦΕΑ, κ.λ.π., όπου στο τέλος απαξιώθηκαν και ξεχάστηκαν. Τη θέση τους βέβαια πήρε η καινούργια εικόνα αυτή του φαίνεστε, όπως καμώνεται η νέα γενιά των ειδικών (πτυχιούχων-προσοντούχων) στο δήμο Αγρινίου χωρίς όμως να προσθέσουν κάτι παρά μόνο νέα συμβόλαια με τους περιφερόμενους θιάσους και όλο αυτό ονομάστηκε «γαϊτανάκι» του πολιτισμού!!!
Θα πει κάποιος φίλος αναγνώστης καλά όλο αυτό το πράγμα που συνδέεται με την Ιστορική Αρχαιολογική Εταιρεία και τα γράφεις; Πως δεν συνδέεται όταν όλοι αυτοί που διαχειρίζονται τις τύχης του ιστορικού πολιτισμού και τη Λαογραφία της πόλης έχουν για χρόνια χειραγώγηση αυτόν το τομέα, όπως επίσης και κάθε τι που υποδηλώνει πνευματική ζωή στη πόλη. Έχουμε δει άπειρες εκδόσεις ιλουστρασιόν για διάφορα, έκδοση με τους λαϊκούς οργανοπαίχτες δεν έχουμε δει.
Όλοι αυτοί οι επιστήμονες ιστορικοί, μεταπτυχιακοί, ειδικοί κ.α. δεν μιλούν καν για τα υποκατάστατα του πολιτισμού που παρουσιάζονται κατά καιρούς στη πόλη απο την δημοτική αρχή ενώ η πνευματική «καλλιέργεια» του λαού αφέθηκε σε κύκλους οι οποίοι μαζί με τους τοπάρχες λογοκρίνουν και αποκαθηλώνουν με δραματικό τρόπο την υποκριτική τέχνη (Κώδικας Da Vinci) στη πόλη χωρίς να αντιδράσουν όλοι αυτοί οι επιστήμονες!
Η ιστορία δεν διδάσκεται για να θυμίζει τα κατορθώματα των ισχυρών που την έγραψαν αλλά πρέπει να αντιπαραβάλει την αλήθεια των γεγονότων για να προετοιμάσει το μέλλον εκείνων που το έχουν ανάγκη. Η Ιστορική Αρχαιολογική Εταιρεία με αναφορά στον ιστορικό πολιτισμό ενός λαού και ενός τόπου που ποτέ δεν ευνοήθηκαν, αντίθετα εγκαταλείφτηκαν, δεν πρέπει να την αναγάγουν ως ένα διαχειριστικό συντεχνιακό εργαλείο της κρατούσας αντίληψης, ουραγό και επαίτη της κρατικής μηχανής. Πρέπει με την δράση τους να αλλάξουν τους συσχετισμούς της αφήγησης στον πολιτισμό υπέρ εκείνων που θέλουν να γράψουν τη ιστορία της εποχής τους.
Στην περίπτωση όχι ότι υπήρξε κάποιος ξεσηκωμός των καταπιεσμένων και αποφάσισαν να καταλάβουν τα χειμερινά ανάκτορα οι «ορδές» των ατάκτων, αλλά, όπως και η ιστορία μας διδάσκει τα συμπόσια των ευγενών αμφισβητούνται συνήθως όταν γίνονται με πρόκληση και χωρίς φειδώ σε βάρος της ίδιας της ιστορίας της (Α)πολης !!
Με μεγάλη μας έκπληξη διαβάσαμε σε εκτενές ρεπορτάζ και δηλώσεις σε site συγκεκριμένου «δημοσιογράφου» που όλα τα «μαχαιρώνει» για τα προσόντα (τυπικά επιστημονικά) όσων δεν εκλέχθηκαν στο νέο Δ.Σ. χωρίς βέβαια να αναφέρεται και σε ανάλογα προσόντα όσων εκλέχθηκαν.
Για την ιστορία το νέο Δ.Σ. θα αποτελείται από τους Αλεξάνδρα Μοσχονά (96 ψήφοι), Νικόλαο Σκιαδά (92), Ηλία Λαΐνα (80), Πανωραία Σερπάνου (77), Αθανάσιο Αλεξάκη (68), Αθανάσιο Παλιούρα (63) και Μόνικα Διαμαντή (57).
Αντίληψη που εκτός ότι δεν την συμμεριζόμαστε μεμψιμοιρεί ακροβατώντας στα όρια του κοινωνικού Δαρβινισμού. Διότι κύριοι καλός και ο ζωγράφους και ο αρχαιολόγος αλλά τη διαχρονική ιστορία του Λαϊκού κινήματος την επιμελούνται οι δικοί του άνθρωποι, χωρίς να θεωρούμε απριόρι κάποιους και εκπροσώπους αυτού του κινήματος. Δεν μπορούμε όμως να μην δεχθούμε τους μαγαζάτορες και τους τεχνίτες κ.λ.π. πως δεν μπορούν προσφέρουν σε κάτι που εθελοντικά επέλεξαν και για χρόνια ασχολούνται με τον πολιτισμό και τα αρχαία ευρήματα της περιοχής μας.
Λέμε σε κάποιους ότι οι δύο κόσμοι που ψάχνουν δεν είναι σε αυτή τη κατεύθυνση του παλιού και του νέου (να δικαιώσουμε και τον Μπρέχτ) αλλά στο ό,τι ο κοινωνικός φορέας που φεύγει από τις ρίζες του μαγεμένος από τις ατέλειωτες κουβέντες των τεχνικών και ειδικών της εξουσίας είναι αποτέλεσμα να εξεγείρει τους «λεπρούς» της πόλης να «πηδούν» τους φράκτες και να ζητούν την ίαση τη δική τους και της πόλης τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...