Ανδριόπουλος Ιωάννης M.Sc., Ph. D.
Σύμβουλος Δημοτικής
Κοινότητας Αγρινίου.
Πρόεδρος Τ.Ο. Αγρινίου Νέας
Δημοκρατίας.
Προχωράνε ταχύτατα οι διεργασίες υπηρεσιακών παραγόντων του Υπουργείου
Παιδείας για την υλοποίηση του σχεδίου των εκτεταμένων συγχωνεύσεων δημοτικών,
γυμνασίων και λυκείων σε όλη την Ελλάδα με αποτέλεσμα τη μείωση του κόστους
λειτουργίας και την πολύπλευρη υποβάθμιση της εκπαίδευσης.
Το υπουργείο Παιδείας θέλει πρόχειρα και χωρίς κάποια σκέψη να μειώσει τα διάφορα
κονδύλια για τη σχολική εκπαίδευση 30
έως 50%. Τον αριθμό των μονίμων εκπαιδευτικών σε ποσοστό 20% από την επιπλέον μείωση των
διορισμών και των προσλήψεων τις χρονιές 2011-2012. Σε κάθε συγχώνευση χάνεται
το 20% των οργανικών θέσεων.
Εφέτος έγιναν οι λιγότεροι διορισμοί της τελευταίας
δεκαετίας, καταργήθηκε ουσιαστικά η Πρόσθετη και η Ενισχυτική Διδασκαλία,
αποψιλώθηκαν τα σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, ενώ ουσιαστικά έκλεισαν τα Αθλητικά
Σχολεία.
Το 2010 συνταξιοδοτήθηκαν περίπου 11.500 εκπαιδευτικοί Α/βάθμιας και
Β/βάθμιας ενώ οι προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών ήταν μόλις 2.850 περίπου.
Την περίοδο 2011 - 2013 υπάρχει η εκτίμηση ότι το ρεύμα αποχωρήσεων θα
συνεχιστεί με αποτέλεσμα συνολικά περίπου 35.000 εκπαιδευτικοί να συνταξιοδοτηθούν.
Συνολικά, δηλαδή, την τετραετία 2010 – 2013 από τη σχολική εκπαίδευση
αναμένεται να αποχωρήσουν 43.000 εκπαιδευτικοί, περίπου το ¼ όσων υπηρετούν
σήμερα μόνιμα.
Την περίοδο 2010 – 2013 οι προσλήψεις μόνιμου προσωπικού δεν θα ξεπεράσουν
τις 8.000 στην καλύτερη περίπτωση με αποτέλεσμα την ίδια περίοδο ο αριθμός των
μόνιμων εκπαιδευτικών να μειωθεί περίπου κατά 35.000 ή σε ποσοστό 20% του
συνόλου των σημερινών μόνιμα υπηρετούντων.
Το Υπουργείο Παιδείας για να αντιμετωπίσει τα χιλιάδες κενά που θα
δημιουργηθούν εξαγγέλλει αιφνιδιαστικά την συγχώνευση – κατάργηση σχολικών
μονάδων. Τα τμήματα.... των τάξεων θα λειτουργούν με πάρα πολλούς μαθητές, 30 ανά
τμήμα στην δευτεροβάθμια - 25 στην πρωτοβάθμια.
Απορεί κανείς για την υπουργική υποκρισία, με την οποία βαπτίζεται ως
«παιδαγωγικό κριτήριο» η απαίτηση να στοιβαχτούν οι μαθητές στις αίθουσες
προκειμένου το «νέο σχολείο» να κοστίζει φτηνότερα.
Βαπτίζεται ως «παιδαγωγικό κριτήριο» η πελώρια έλλειψη σε εποπτικά μέσα
διδασκαλίας, ούτε χαρτί φωτοτυπικού δεν υπάρχει και η έλλειψη καθηγητών διαφόρων ειδικοτήτων έως
τα Χριστούγεννα, όπως συνέβη εφέτος.
Είναι «παιδαγωγικό κριτήριο» η
μετακίνηση αρκετά μακριά των μαθητών καθημερινά 1-2 ώρες σε δρόμους
επικίνδυνους που ξέμειναν στην δεκαετία
του 1960.
Υπενθυμίζεται, πως την περασμένη
εβδομάδα, μετά από μεγάλες πιέσεις, το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης υιοθέτησε ψήφισμα με το οποίο τάσσεται κατά
των σχεδίων της Άννας Διαμαντοπούλου.
Ο ενδοτισμός
της κυβέρνησης στις επιταγές της Τρόικας έχει φθάσει σε τέτοιο σημείο που να
αγνοούνται επιδεικτικά οι ανησυχίες των τοπικών κοινωνιών, οι φορείς και η
εκπαιδευτική κοινότητα, ώστε να βρεθούν πιο λειτουργικές λύσεις για μαθητές,
εκπαιδευτικούς και γονείς.
Αγνοούνται
οι ίδιοι οι μαθητές. Αλήθεια οι στοίχοι ”φοβάμαι όλα αυτά που θα γίνουν για
μένα χωρίς εμένα“ πόσο πολύ επίκαιροι είναι.
Η πόλη μας,
πρέπει να ενισχυθεί άμεσα σε εκπαιδευτικό προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή.
ΑΡΚΕΤΑ
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...