==► ΠΙΣΤΙΟΛΑΣ: "Πολλαπλά εκτεθειμένη η Δημοτική Αρχή – Αποκαλυπτική η έκθεση των Ορκωτών Λογιστών"  ==► ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ - ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΟ ΩΡΑΡΙΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ   ==► Κριτική και προτάσεις του Δημήτρη Τραπεζιώτη, για την αντιμετώπιση της παραβατικότητας  ==► Εμπορικός Σύλλογος Αγρινίου για το Πολυτεχνείο  ==► ΣΥΡΙΖΑ: ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΣΥΝΕΔΡΩΝ ΑΠΟ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ  ==► ΓΕΑ: Κυριακή 24 Νοεμβρίου το «Τρέχω, βαδίζω, ποδηλατώ στην πόλη μου»  ==► Υπεγράφη η πρόσκληση για το καινούργιο πρόγραμμα «Νέων Γεωργών» ύψους, 410 εκατ. ευρώ  ==► Μίλτος Ζαμπάρας Με Πείσμα και Όραμα: Η Δυτική Ελλάδα μπορεί να κερδίσει μάχες  ==► Η ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ "ΑΠΟΛΛΩΝ - Σχετικά με τη σύσταση “Ενεργειακών Κοινοτήτων"  ==► Χριστίνα Σταρακά: Ντροπή να μιλάτε για ανάπτυξη όταν η οικονομία και η κοινωνία στενάζουν (βίντεο)  ==► “Όχι” σε μείωση ΦΠΑ στο ελαιόλαδο, λέει το Μαξίμου   ==► Ο ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΥΡΩΣΗ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΤΙΝΑΣ ΣΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ  ==► Χριστίνα Σταρακά: Ένα βήμα πριν την οριστική κατάρρευση η ελληνική κτηνοτροφία - Απαιτείται εθνικό σχέδιο διάσωσης της και όχι «κούφια λόγια»  ==► ΧΑΡΗΣ ΔΟΥΚΑΣ: "Εμμονή στο λάθος" - Άρθρο στα “Νέα Σαββατοκύριακο”  ==► Δημιουργία, στην πόλη των Αγρινιωτών   ==► ΚΚΕ: ΕΡΩΤΗΣΗ ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗΣ ΠΥΡΚΑΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ  ==► Η πολιτική ορθότητα εναντίον Πολάκη, η ανδροφοβία/μισανδρισμός της ελληνικής κοινωνίας και τα εκατομμύρια της Λινού  ==► Ο.Α.Σ. ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΠΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΩΛΗΣ ΣΤΑ ΑΙΓΟΠΡΟΒΑΤΑ  ==► 50 ΧΡΟΝΙΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΝΕ ΟΔΗΓΗΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ  ==► Ανακοίνωση Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών στην Β' ΕΛΜΕ Αιτωλ-νίας  ==► Η ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ - ΑΔΜΗΕ - ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΔΗΜΟΥ ΗΛΙΔΑΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΗΛΕΙΑΣ  ==►   ==► Γιατί η Αριστερά δείχνει να μην έχει τόση απήχηση στην κοινωνία;  ==► Με πολλές ειδήσεις η παρουσία Λιβάνιου στην ΚΕΔΕ - Έρχονται αλλαγές σε ΟΤΑ & Περιφέρειες  ==► ΚΚΕ: Ανείπωτη θλίψη, συλλυπητήρια για το θάνατο του συντρόφου Νίκου Ζαραϊδώνη    By The best widgets

Σάββατο 16 Μαρτίου 2013

H πτώση στα καύσιμα δείχνει το μέγεθος της ύφεσης

Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία για τις καταναλώσεις υγρών καυσίμων το 2012, προκύπτει μείωση 14,6% σε όλα τα είδη, συμπεριλαμβανόμενων των ναυτιλιακών και αεροπορικών καυσίμων. Το ποσοστό αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 2,2 εκατομμύρια τόνους, και από την ποσότητα αυτή, το ένα εκατομμύριο αντιπροσωπεύει τη μείωση στο πετρέλαιο θέρμανσης.

Αυτό όμως που πρέπει να επισημανθεί δεν είναι τόσο η κάθετη πτώση στις πωλήσεις του πετρελαίου θέρμανσης. Κατ΄αρχην τα ποσά που εμφανίζονταν........
κάθε χρόνο και ήταν γύρω στα 3 εκατομμύρια τόνοι, , ποτέ δεν αντιπροσώπευαν την πραγματική του χρήση, αλλά λόγω λαθρεμπορίου περιλάμβαναν και τις παράνομες χρήσεις του για κίνηση κλπ. Αυτό που πρέπει να προβληματίζει, είναι η μεγάλη μείωση της κατανάλωσης σε προϊόντα που συνδέονται άμεσα με την παραγωγή και την εκτέλεση έργων και η οποία δείχνει τα πραγματικά μεγέθη της ύφεσης.

Αν κάνουμε τις συγκρίσεις του 2012 με το 2008, χρονιά που ξεκίνησε η ύφεση, βλέπουμε ότι στα λιπαντικά για παράδειγμα, η πτώση ανέρχεται σε 41%. Στο μαζούτ σε 36,5% και στην άσφαλτο σε 74%. Το ίδιο ανησυχητική είναι και η πτώση των πωλήσεων στα αεροπορικά και ναυτιλιακά καύσιμα, που είναι συνδεμένα με τον τουρισμό και την εμπορική ναυτιλία. Στα ναυτιλιακά καύσιμα για παράδειγμα, η πτώση από το 2011 ήταν 37% και στα αεροπορικά 12%. Συγκρινόμενες πάντως οι καταναλώσεις με τις αντίστοιχες του 2008, δείχνουν μία πτώση 28,5% στα αεροπορικά και 51% στα ναυτιλιακά.

Συνολικά, μετρούμενη σε όγκους, η αγορά καυσίμων συρρικνώθηκε από το 2008 κατά 6,5 εκατομμύρια τόνους και περιορίστηκε σε 12,75 εκατομμύρια τόνους, έναντι 14,93 εκατομμύρια το 2011 και 19,24 εκατομμύρια το 2008. Το μόνο παρήγορο, αλλά και ενδεικτικό της ατελέσφορης και καταστροφικής φορολογικής επιβάρυνσης των καυσίμων, είναι ότι μόλις μειώθηκε έστω και 10 λεπτά το λίτρο ο φόρος στο πετρέλαιο κίνησης, η κατανάλωσή του αυξήθηκε το 2012, έναντι του 2011. Σύμφωνα λοιπόν με τα προσωρινά στοιχεία, μετά από 4 χρόνια συνεχούς πτώσης της κατανάλωσης, το 2012 οι πωλήσεις του κίνησης αυξήθηκαν κατά 7,6% και αυτό μόνο με 3 μήνες μειωμένου φόρου.

Το συμπέρασμα αυτονόητο. Το πρόβλημα στα έσοδα δεν αντιμετωπίζεται από το ύψος των φόρων, αλλά από τη δυνατότητά είσπραξής τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...

ΚΑΜΜΕΝΟΣ - ΑΓΡΙΝΙΟ-ΥΠΟΔΗΜΑΤΑ