Σημαντική αύξηση κατά 63,6% ως προς την αξία σημείωσαν οι ελληνικές εξαγωγές παρθένου ελαιολάδου (δασμ. κλάση 15.09.10) στην Ιαπωνία το 2015 έναντι του 2014 διατηρώντας την ανοδική πορεία των...τελευταίων ετών.
Ως γνωστόν, σχεδόν το σύνολο της κατανάλωσης ελαιολάδου στην Ιαπωνία είναι εισαγόμενο με μηδενικό εισαγωγικό δασμό.
Η συνολική αξία των ιαπωνικών εισαγωγών ελαιολάδου συνέχισε να αυξάνεται. Το ποσοστό μεταβολής μεταξύ 2015 – 2014 ήταν 23% ως προς την αξία και 3,3% ως προς την ποσότητα. Το σύνολο των ιαπωνικών εξαγωγών ελαιολάδου ανήλθε σε 216 εκ.€ το 2015 έναντι 175,6 εκ.€ το 2014. Η ποσότητα ανήλθε σε 42,19 εκ. κιλά έναντι 40,8 εκ. κιλά τις αντίστοιχες περιόδους.
Το ύψος των ελληνικών εξαγωγών παρθένου ελαιολάδου, κατά το 2015, ανήλθε σε 5,8€ εκ. έναντι 3,54€ εκ. το 2014. To ποσοστό αύξησης ήταν της τάξης του 63,6% ως προς την αξία και 60,4% ως προς την ποσότητα. Το μερίδιο αγοράς του ελληνικού ελαιολάδου στην ιαπωνική αγορά αυξήθηκε σε 2,7% το 2015 από 2% το προηγούμενο έτος.
Ο μεγάλος κερδισμένος ήταν το ισπανικό ελαιόλαδο, το οποίο με αύξηση κατά 48,3% ως προς την αξία και 21% ως προς την ποσότητα κατέλαβε την πρώτη θέση μεταξύ των εξαγωγών χωρών, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το ιταλικό ελαιόλαδο. Το ύψος των ισπανικών εξαγωγών παρθένου ελαιολάδου ανήλθε σε 101,34 εκ.€ το 2015 έναντι 68,3 εκ.€ το 2014.
Το ιταλικό ελαιόλαδο βρέθηκε στην δεύτερη θέση με εξαγωγές ύψους 99,7 εκ.€ το 2015 έναντι 90,77 εκ.€ το 2014, παρά την αύξηση κατά 9,9%. Το μερίδιο αγοράς του ισπανικού ελαιολάδου διαμορφώθηκε το 2015 σε 46,9% έναντι 46,2% του ιταλικού, από 38,9% και 51,7% αντιστοίχως το 2014. Οι δύο χώρες ουσιαστικά μονοπωλούν την ιαπωνική αγορά.
Η Ελλάδα βρέθηκε στην τρίτη θέση των χωρών προέλευσης ξεπερνώντας για πρώτη φορά την Τουρκία. Οι τουρκικές εξαγωγές παρουσίασαν πτώση κατά 52,2% και ανήλθαν σε 4,16 εκ.€ το 2015 από 8,69 εκ.€ το 2014. Το μερίδιο αγοράς της Τουρκίας διαμορφώθηκε σε 1,9% το 2015 από 4,9% το 2014.
Ακολούθησαν η Χιλή με μερίδιο αγοράς 0,4%, εξαγωγές ύψους 939 χιλ.€ το 2015 έναντι 555 χιλ. € το 2014 και αύξηση κατά 69,1%, καθώς και η Αυστραλία, επίσης, με μερίδιο αγοράς 0,4%, εξαγωγές ύψους 933 χιλ.€ το 2015 έναντι 833 χιλ. € το 2014 και αύξηση κατά 12%.
Ως προς την ποσότητα, η ιαπωνική αγορά απορρόφησε 42,19 εκ. κιλά εισαγομένου ελαιολάδου το 2015 σημειώνοντας αύξηση κατά 3,3% έναντι του 2014.
Έχοντας ως δεδομένα α) την δυναμική της ιαπωνικής αγοράς που συνεχίζει να ευνοεί την καθιέρωση του ελαιολάδου στην ιαπωνική διατροφή, και β) την εκστρατεία προώθησης του ελαιολάδου που εγκαινίασε στην Ιαπωνία το Διεθνές Συμβούλιο Ελιάς (IOC) τον περασμένο Ιούλιο και θα διαρκέσει έως το τέλος 2016, εκτιμούμε ότι θα συνεχισθεί η ανοδική πορεία των ελληνικών εξαγωγών ελαιολάδου.
Σημειώνεται, ότι τον Μάιο 2016 προγραμματίζεται από κοινού με το Enterprise Greece κοινή δράση πρόσκλησης ιαπωνικών εισαγωγικών εταιρειών τροφίμων, περιλαμβανομένου του ελαιολάδου, για προκαθορισμένες επιχειρηματικές συναντήσεις στην Ελλάδα, η οποία αναμένεται να βοηθήσει περαιτέρω την αύξηση των ελληνικών εξαγωγών ελαιολάδου.
Πέραν αυτού, στις 8-11 Μαρτίου πραγματοποιείται στο Τόκυο η Διεθνής Έκθεση Τροφίμων Foodex 2016 στην οποία συμμετέχουν 10 ελληνικές εταιρείες με εθνικό περίπτερο υπό το Enterprise Greece, ενώ υπάρχουν άλλες 3 ανεξάρτητες συμμετοχές. Ο αριθμός των ελληνικών συμμετοχών αποτελεί ρεκόρ για την συγκεκριμένη έκθεση.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...