Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2015

ΤΕΕ: Από την κανονιστική ανάθεση έργου στη δύνη των τυπικών προσόντων, του Κώστα Κορδάτου*

ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
(Από την κανονιστική ανάθεση έργου στη δύνη των τυπικών προσόντων)
Γράφει ο Κώστας Κορδάτος*
ΓΕΝΙΚΑ
Στο θέμα της σημερινής "τελματικής" κατάστασης στη ΤΕΕ δεν μπορεί να λύνουμε δυο ξεχωριστά θέματα - το εργασιακό και το ιδεολογικό μας ταυτόχρονα στη ΤΕΕ - με μιας. Δεν μπορεί να λέμε ότι πρέπει ουσιαστικά να υπάρχει ένας δάσκαλος για όλες τις τάξεις της κάθε ειδικότητας (ουτοπία τα λόγια της Ιμβριώτη στη ΤΕΕ σήμερα) για να έχουν αναθέσεις ορισμένοι, σε όλα τα γνωστικά πεδία σαν πολυεργαλεία! Φύση αδύνατον να μπορεί κάποιος εκπαιδευτικός, όσα πτυχία και αν κατέχει να τα κάνει όλα αυτά, που απαιτεί σήμερα η κάθε ειδικότητα στην ΤΕΕ. Το επίδικο δεν πρέπει να είναι να έχουν επιλεκτικά ωράριο ορισμένοι κλάδοι, χρησιμοποιώντας κάθε θεωρητικό και φιλοσοφικό πρόταγμα. Μ' αυτήν την έννοια λέω ότι θα πρέπει να δούμε ποιες οι...
σημερινές ανάγκες για ΤΕΕ. Τι θα πρέπει να προτείνει το εκπαιδευτικό κίνημα για την ΤΕΕ και ποιο σχολείο θέλουμε στις δοσμένες συνθήκες, που η τεχνολογία αλλάζει τα πάντα; Ξεχνούν ορισμένοι ότι το σχολείο πρώτα πρέπει να υπηρετεί τις ανάγκες της κάθε εποχής με όλη τη γνώση στη νέα γενιά χωρίς διακρίσεις και ύστερα τι εκπαιδευτικούς χρειαζόμαστε για να υπηρετήσουν το σκοπό. Η νέα γενιά των εργαζόμενων πρέπει να «σφυρηλατείτε» με στέρεες γνώσεις και δεξιότητες για να μπορεί να σταθεί στο δύσκολο στίβο της ζωής και όχι να την παραδίδουμε βορά στην εφήμερη κατάρτιση-μαθητεία για εκμετάλλευση.
ΒΑΣΙΚΗ ΑΡΧΗ: Ως εκπαιδευτικό κίνημα (αν υπάρχει), πρέπει να είναι ότι «όλοι οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων είναι απαραίτητοι στην ΤΕΕ, όσο είναι χρήσιμοι στην τεχνική επιστήμη και την παραγωγή έργου στην οικονομία». «Δεν περισσεύει καμία ειδικότητα και κανείς εκπαιδευτικός!»
Χρόνια τώρα φωνάζουμε ορισμένοι ότι η ΟΛΜΕ - ΕΛΜΕ δεν έχουν – εξειδικευμένες θέσεις – για την ΤΕΕ και τους εκπαιδευτικούς της, παρά μόνο κάποια αποσπασματικά πράγματα που κάθε φορά απηχούν τις προσωπικές ή και κλαδικές απόψεις κάθε συναδέλφου που βρίσκεται κοντύτερα στις ηγεσίες των παρατάξεων του Δ.Σ. Μάλιστα βγαίνουν βεβιασμένες ανακοινώσεις χωρίς δεύτερη κουβέντα στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, που τελικά υπηρετούν συντεχνιακές θέσεις ορισμένων ενώ σε άλλες περιπτώσεις (αναθέσεις μαθημάτων ΤΕ01, διευθυντές) σιγή ιχθύος από την ΟΛΜΕ!!!
Η ΟΛΤΕΕ δεν μπορεί να ανταποκριθεί ιστορικά, οργανωτικά και συνδικαλιστικά στο εύρος των αναγκών των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ, εκτός των άλλων δεν μπορεί να νομιμοποιηθεί ως εκπρόσωπος του χώρου, παρά τις καλές προθέσεις ορισμένων συναδέλφων που δραστηριοποιούνται σε αυτή τη συνδικαλιστική δομή.

Για τις αναθέσεις μαθημάτων των στελεχών Σχολικών Μονάδων
Συνάδελφοί μας από όλη την Ελλάδα μας καταγγέλλουν στην ΠΕΤΕΕΜ την ανακοίνωση -επιστολή της ΟΛΜΕ που ανέβηκε σήμερα (26-9-2015) με τίτλο -Προβλήματα Τεχνικής Εκπαίδευσης 2- στο ΑΒ . (Τομεάρχες και θεωρητικά μαθήματα, Διευθυντές και εργαστηριακές ώρες). Πιστεύω λέει ο συνάδελφος από ΕΠΑΛ του Βόλου (που στην ειδικότητά του από τις αναθέσεις έχει δικαίωμα διδασκαλίας Α+Β μόνο 8 ώρες, άρα θα είναι πάντα υπεράριθμος.)  «πως οφείλει η ηγεσία του συλλόγου (ΠΕΤΕΕΜ) τουλάχιστον μια τεκμηριωμένη απάντηση στο κουκούλωμα του γεγονότος πως στην τεχνική εκπ/ση υπάρχουν και άλλοι κλάδοι ικανών εκπαιδευτικών με δικαιώματα θεσμοθετημένα. Η ΟΛΜΕ νομίζω ως συλλογικό όργανο πρέπει να λαμβάνει υπ΄ όψιν της τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες όλων των μελών της όταν αυτές τίθενται υπ΄ όψιν της και να τοποθετείται ανάλογα»
Η μήπως εννοεί η ΟΛΜΕ ότι όλα αυτά τα στελέχη θα μπαίνουν δεύτεροι στα εργαστήρια ή στο σχέδιο και θα γίνεται το μάθημα από έναν συνάδελφο; Δεν νομίζουμε ότι η ΟΛΜΕ υποθάλπει τέτοιου είδους πρακτικές. 
Από πού προκύπτει εκπαιδευτικά, διοικητικά και δεοντολογικά, ότι ο Δ/ντής και ο Υπ/ντής των ΕΠΑΛ  πρέπει να διδάσκει και εργαστήριο αντί των μαθημάτων των σχολικών τους μονάδων που διευθύνουν; Δηλαδή θα πετάγονται σε άλλη σχολική μονάδα για να διδάσκουν και στο διάλειμμα θα γυρίζουν για να ασκούν εποπτεία στο σχολείο τους; Για το λόγο αυτό παίρνουν το όποιο επίδομα θέσης; Έτσι θέλουμε την διεύθυνση των σχολείων;  Ποιος θα ασκεί τέλος διοίκηση τις ώρες που θα απουσιάζουν από το σχολείο τους; Τις ώρες που θα διδάσκουν στο ΕΚ θα έχουν δύο θεσμικές ιδιότητες αυτή του διευθυντή –ελέγχων - και του διδάσκοντος ελεγχόμενος;
Επίσης πολύς λόγος γίνεται ότι τα στελέχη των Εργαστηριακών Κέντρων «καθηλώνονται» μόνο στα εργαστηριακά μαθήματα, κάτι που δεν αντιστοιχεί με το σοβαρό έργο που πρέπει να επιτελείται στον εργαστηριακό χώρο. Δηλαδή η εργαστηριακή εκπαίδευση είναι υποδεέστερη  έναντι των άλλων μαθημάτων της ειδικότητας; Αν ναι τότε κακώς συνωστίζονται οι εκπρόσωποι όλων αυτών στους διαδρόμους του υπουργείου χρόνια τώρα, με μοναδικό τους στόχο πως θα εξοστρακίσουν τους  εκπαιδευτικούς εργαστηρίων κλάδου ΤΕ01, από τον φυσικό τους χώρο και να έχουν την αποκλειστικότητα οι συνάδελφοι που για την εξειδίκευση και την επαγγελματική τους εμπειρία που απαιτείται δεν μπορεί να γίνει καν λόγος. 
Δεν μπορεί την περίοδο των επιλογών των στελεχών στα Ε.Κ. να γίνεται λόγος μόνο για το επίδομα θέσης; Τα εργαστήρια ποιοι θα τα λειτουργούν;  

Συμπλήρωση ωραρίου υπ. εργαστηρίων με θεωρητικά μαθήματα
Άλλωστε για όσους εκπαιδευτικούς δεν συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο και είναι υπεύθυνοι εργαστηρίων προβλέπεται ότι μπορούν να διδάσκουν τα θεωρητικά μαθήματα της ειδικότητας με προτεραιότητα τα Μικτά μαθήματα παρ. ζ) άρθρο 5 της Υ.Α. 95978 / δ4 / 17-06-2015 (κανονισμός Ε.Κ.). Για τους εκπαιδευτικούς δεν τίθεται θέμα αφού μπορούν να διατίθενται στα Ε.Κ. για την συμπλήρωση του ωραρίου τους ή εξ ολοκλήρου με τις προϋποθέσεις της παρ. 6. Άρθρου 9 της υπ. Αριθ. Πρωτ. 95978/Δ4/17-06-2015. Ως προς τι λοιπόν ο θόρυβος; Δεν πρέπει να αναλαμβάνουν οι συνάδελφοι τα θεωρητικά μαθήματα των ειδικοτήτων τους; Κακώς και όχι νόμιμα οι Σύλλογοι διδασκόντων των ΕΠΑΛ αναθέτουν (όσοι ανέθεσαν) και τα εργαστηριακά μαθήματα στους εκπαιδευτικούς τους, διότι η αρμοδιότητα αυτή, πλέον ανήκει στο Σύλλογο διδασκόντων του Ε.Κ. παρ. β) άρθρο 7 του νέου κανονισμού. Πόσο δε μάλλον με αποφάσεις μόνο από τους διευθυντές!
Συνεπώς κάθε παρέκκλιση οφείλουν οι ΔΙΔΕ και οι Περιφερειακοί Δ/ντές να το ελέγξουν για το νομότυπο των αποφάσεων, διότι δεν θα μπορούν τα ΕΚ να λειτουργήσουν και ούτε θα μπορούν να συγκροτήσουν το οριστικό σχήμα στα όργανα διοίκησης. Από τις ακολουθούμενες τεχνικές ορισμένων διευθυντών, όπου κατακερματίζουν πλήρες ωράρια ανά ειδικότητα για να επιτύχουν μερικές διαθέσεις στα εργαστήρια, ενώ σε πολλές περιπτώσεις εξ αυτών να απαιτείται η πρόσληψη αναπληρωτών για τα θεωρητικά μαθήματα των ειδικοτήτων και να δημιουργούν τεχνητές υπεραρίθμους στους ΤΕ01 (με κακή εφαρμογή του ΠΔ 50 και 100), ενώ τα ΕΚ να μην μπορούν να ορίσουν υπευθύνους εργαστηρίων για την εξασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας τους, της ορθής διαχείρισης του εξοπλισμού και προπαντός της άμεσης εποπτείας για ασφάλεια των μαθητών στο εργαστήριο!     

Πιστοποίηση χρήση του εργαστηριακού εξοπλισμού των εκπαιδευτικών
Με τις οδηγίες και τα κόλπα του ΙΕΠ και των σχολικών συμβούλων και όχι μόνο δεν λύνονται τα παιδαγωγικά ζητήματα, αντίθετα η προχειρότητα και αποσπασματικότητα διέλυσαν την εργαστηριακή εκπαίδευση. Γνωστό το κόλπο με την θεωρία και την πράξη (Θ+Π) για να υπάρχουν κάποιοι κλάδοι και να θέλουν να πρωταγωνιστούν σε βαθιά νερά που ούτε ξέρουν κολύμπι, ούτε και θέλουν να κολυμπήσουν!  
Αν δεν ύπαρξη πιστοποίηση χρήσης τους εργαστηριακού εξοπλισμού η ρήξη εσωτερικά του κλάδου των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων θα μεγαλώσει ακόμη περισσότερο αφού θα ομιλούμε για διαφορετικές αφετηρίες! 
Η διοίκηση θα αναλάβει πλήρως τις ευθύνες της για ότι ήθελε προκύψει στα εργαστήρια, από αστοχίες χρήσης των εξοπλιστικών μέσων και των υλικών, από αδεξιότητες έλλειψης  επαγγελματικής εμπειρίας των εκπαιδευτικών, μη εποπτεία του χώρου και εν γένει με εύρυθμη λειτουργία τους.  Η ανοχή τελείωσε από τους συναδέλφους ΤΕ01, προς όλους και ο κάθε ένας ας αναλάβει τις ευθύνες τους και ας μην κρύβουν ορισμένοι τα «σκουπίδια» κάτω από το χαλί!
Δεν μπορείς να ζητάς τα πάντα και όταν καλείσαι στο κατανεμητικό σύστημα της εργασίας να συμμετέχεις σε αυτό, τότε θυμάσαι τον ενιαίο καθηγητή της Ιμβριώτη και του Γληνού;  Δηλαδή στην ουσία την Α’ ανάθεση που σου δόθηκε στα εργαστήρια την χρησιμοποιείς ανάλογα. Τότε δικαιώνεται η άποψή μας ότι υπάρχει επιτακτική ανάγκη σχεδιασμού του νέου εργαστηριακού καθηγητή, που θα συνδέει τις τεχνικές του γνώσεις, την επαγγελματική του εμπειρία και τις εξειδικεύσεις καθώς και την παιδαγωγική του επάρκεια σε δύο ακαδημαϊκά έτη στην ΠΑΤΕΣ / ΣΕΛΕΤΕ, που πρέπει να επανιδρυθεί για να βγούμε από το τέλμα που έχουμε μπει και να δοθεί και διέξοδος σε πτυχιούχους που θέλουν να κάνουν καριέρα στα σχολικά εργαστήρια. Στο δίκτυο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στη Γερμανία ποιος είναι ο εργαστηριακός δάσκαλος;

Η διάσπαση των εργαστηριακών μαθημάτων σε Θ+Ε είναι ασύμβατη με την επαναληπτική εξάσκηση-ειδίκευση στην εκμάθηση της ειδικότητας.
Ο τεχνητός διαχωρισμός σε Θεωρία και Πράξη, που επιβλήθηκε από την γραφειοκρατία στα αμιγώς εργαστηριακά μαθήματα ειδικότητας, επιδιώκει να απομονώσει με έμμεσο τρόπο τις πρακτικές δεξιότητες του μαθήματος . Απομονώνουν δηλαδή το πρακτικό-χειρωνακτικό ρόλο του εργαστηρίου στην εκμάθηση της ενιαίας ειδικότητας, δυσκολεύοντας όμως τους μαθητές να κατανοήσουν πλήρως τις τεχνολογικές εφαρμογές και να ακούν πολλές φορές ασύνδετα πράγματα των τεχνικών εφαρμογών σε διαφορετικό χρόνο. Προσπαθούν με αυτές τις μεθοδεύσεις να επιβάλουν χρόνια τώρα μια «άτεχνη» και ουδέτερη αισθητική στην εργαστηριακή εκπαίδευση αδιαφορώντας για το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα.  Ζούμε τη δίνη των τυπικών προσόντων σε βάρος της παραγωγής ωφέλιμου εκπαιδευτικού έργου για την κοινωνία. 
Ο διαχωρισμός αυτός στη διδασκαλία των αμιγώς τεχνικών μαθημάτων σε Θ+Ε είναι τεχνητή επινόηση για ευνόητους λόγους της ιεραρχίας, υποβάθμισε ακόμα περισσότερο την ενιαία διεπιστημονική και τεχνική συνεργασία και έφερα την απαξίωση του εργαστηριακού έργου ως παραπληρωματική διαδικασία. Αποδείχθηκε αναποτελεσματική παιδευτική πράξη, στερώντας τη δυνατότητα στους μαθητές να γνωρίζουν, ποια τα αξιολογικά στοιχεία, σε ποια υστερούν και πως θα τα βελτιώσουν, αφού η πρόοδος φοίτησής τους γίνεται στο τέλος μια σούμα!!!! Καταστροφικό για έναν τεχνικό που ανακηρύσσεσαι πτυχιούχους και να μην γνωρίζει τις ιδιαίτερες κλίσης του, ως τεχνικός για την μετέπιπτα επαγγελματική του καριέρα. Δεν μπορεί να έχουμε τεχνικούς που να είναι άριστοι στη θεωρία και κακοί στην πράξη (και το αντίστροφο). Πρέπει το αποτέλεσμα των γνώσεων και δεξιοτήτων στα μαθήματα ειδικότητας, που περιέχουν από τη φύση του γνωστικού του αντικειμένου, τεχνικές εξάσκησης να έχουν αυτόνομη αξιολόγηση και όχι συμψηφισμούς Μ.Ο.
Εκτός των παιδαγωγικών και εκπαιδευτικών ανοσιουργημάτων, που αναφέρονται με το παρόν άρθρο, προκειμένου να «τεμαχίσουν» τις αναθέσεις των μαθημάτων και για να αποκλείσουν τους εργαστηριακούς καθηγητές ΤΕ1- ΠΑΤΕΣ / ΣΕΛΕΤΕ («τα μιάσματα», που υποβαθμίζουν τη ΤΕΕ!),  από το διδασκόμενο μέρος τουλάχιστο του βασικού τεχνολογικού μαθήματος της κάθε ειδικότητας, εφεύραν και παιδαγωγικούς ακροβατισμός με το περιβόητο Θ+Π, για να ξεπεράσουν, όπως διαδίδουν τον πρακτικισμό!!! 
Τα λεγόμενα μικτά τεχνολογικά εργαστηριακά μαθήματα (όρος που υπεβλήθηκε), που διασπούν το βασικό πεδίο εκμάθησης της κάθε ειδικότητας, όπως: π.χ. Τεχνολογία Μηχανολογικών Κατασκευών, Ηλεκτροτεχνία, Αρχές Προγραμματισμού Υπολογιστών, Συντήρηση και επισκευή εγκαταστάσεων καύσης υγρών και αερίων καυσίμων, Στοιχεία Ψύξης – Κλιματισμού κ.λ.π., αυτά πρέπει να είναι ενιαία εργαστηριακά διδασκόμενα μαθήματα πρακτικών εφαρμογών και εξάσκησης εντός του εργαστηρίου. Κάτι που πρέπει να καθοριστούν για κάθε ειδικότητα, ύστερα από σοβαρή μελέτη (με τη συμμετοχή των εμπλεκόμενων φορέων) και την αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων με την εισαγωγή νέων ειδικοτήτων και μαθημάτων. Η κατάτμηση των διδακτικών ωρών στα εργαστήρια ανάλογα με το πώς εξυπηρετείται κάθε φορά το πρόγραμμα του σχολείου είναι μια ακόμη πρακτική υποβάθμισης της πρακτικής εξάσκησης αφού πολύτιμος χρόνος αφιερώνεται στα διαλείμματα και τις αλλαγές καθηγητών παρά στην εξάσκηση των μαθητών.   
Αν δεχθούμε ότι η αμιγώς ενιαία τεχνολογική διαδικασία της ειδικότητα πρέπει να διασπάται σε Θεωρία και Πράξη, τότε πρέπει να δεχθούμε ότι εκτός των αναφερομένων πριν, όσοι εκπαιδευτικοί ασκούν διοίκηση και μάλιστα με επίδομα θέσης θα πρέπει να αμείβονται τόσο όσες ώρες από το ωράριό τους, που παραβρίσκονται μόνο στο χώρο ευθύνης του στο εργαστήριο! Διότι πως θα εξηγηθεί στους άλλους συναδέλφους γενικής παιδείας και θεωρητικών μαθημάτων ειδικότητας του σχολείου τους, που βρίσκονται στην αίθουσα και ασκούν το ίδιο διδακτικό έργο με αυτούς που παίρνουν και επίδομα για να βρίσκονται στους εργαστηριακούς χώρους να διδάσκουν εποπτεύουν και να διαχειρίζονται τον εξοπλισμό των ΕΚ;
Ποτέ το πρώην Π.Ι. και νυν ΙΕΠ άνοιξαν μια τέτοια σοβαρή παιδαγωγική συζήτηση για την ΤΕΕ, όλοι αρκούνται στις δάφνες των τυπικών προσόντων τους, θεωρούν ότι κατέχουν την απόλυτη αλήθεια στην εκπαίδευση και οι μέρες στα σχολεία δρασκελίζουν την αδράνεια η μια μετά την άλλη!  
Στο σημείο αυτό θέλω να τονίσω ότι ήταν «εγκληματική» η απόφαση της κατάργησης των Τεχνικών Σχολών από το τυπικό σύστημα αναγνώρισης επαγγελματικών δικαιωμάτων με το ανοσιούργημα των άτυπων ΣΕΚ (Βλέπε Διαμαντοπούλου), που δυστυχώς ο Μπαλτάς διατήρησε παρά των διακηρύξεων του για το αντίθετο. Διατηρούν ελέω κάποιων επιδοτήσεων έναν πρόγραμμα ημιμαθών και αυριανών απασχολούμενων με χαμηλής στάθμης τεχνικής κατάρτισης χρήσης μιας βίδας.   
Δεν μπορεί η δευτεροβάθμια ΤΕΕ να μην συνδέεται με τις ανάγκες της παραγωγικής βιομηχανίας και να παρατηρείται το φαινόμενο να μην υπάρχει η ειδικότητα του «Φυσικού Αερίου και Θερμοϋδραυλικών Εγκαταστάσεων» κ.α. ειδικοτήτων αιχμής στα ΕΠΑΛ και ύστερα να θέλουμε ενεργειακή ανάκαμψη στη βιομηχανία (ότι απέμεινε) και αγωγούς Φ.Α. στη χώρα μας (!)  

Νέος κανονισμός Ε.Κ. 95978/Δ4/17-06-2015 (ΦΕΚ 1318/11-7-2015)
Το θέμα του νέου κανονισμού των Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.) είναι παλιό. Με την ψήφιση του Ν. 1566/85 που θεσπίστηκαν τα ΣΕΚ, ήμασταν η μόνη συνδικαλιστική οργάνωση που διαφώνησε με την κατάργηση των εργαστηρίων στα ΤΕΛ, τότε που όλοι ούτε που κατάλαβαν τι έγινε, αντίθετα μας έλεγαν ότι η συγκέντρωση του εξοπλισμού των εργαστηρίων θα βοηθήσει στην ολοκλήρωση της ύλης κάθε ειδικότητας. Μάταια όμως να μας πείσουν, αφού ξέχασαν οι ιθύνοντες να φτιάξουν νέες σύγχρονες  ειδικότητες και υποδομές για να στεγαστούν τα τότε ΣΕΚ αλλά ήμαστε πάλι μόνοι μας και σε αυτή την αρνητική εξέλιξη για την ΤΕΕ, όπως και σήμερα.
Ο κανονισμός των Ε.Κ. φτιάχτηκε από ομάδα εργασίας επί Αρβανιτόπουλου με μέλη της κομματικής του επιρροής στο ΙΕΠ και ενός διαχρονικού ΠΑΣΟΚο«υπηρέτη» του ιδρύματος της Σιβιτανιδείου, εμφορώντας μιας στρατιωτικής οργανωτικής δομή. Εγκυμονείτε ο κίνδυνος της παραχώρησης της εργαστηριακής εκπαίδευσης μέσω ΣΔΙΤ σε εταιρείες και εκπαιδευτικά συγκροτήματα, που εάν δεν αντιδράσουν οι εκπαιδευτικοί ενωτικά και ασχολούνται με τα επιμέρους και την εφήμερη βόλεψή τους τότε η εργαστηριακή εκπαίδευση θα διεξάγεται εκτός σχολείου και δυστυχώς θα δικαιωθούμε για μια ακόμη φορά!  
Τότε οι συνάδελφοι αυτοί και οι συντεχνίες τους, που τώρα συζητάνε μόνο για το ωράριό τους, που ήταν;

Κεντρικός Στόχος των μνημονίων για το άμεσο μέλλον, που έχουν υπογραφεί για τη ΤΕΕ είναι:
1.     Η κατάργηση της εργαστηριακής εκπαίδευσης στο σχολείο (είσοδος μαθητείας).
2.    Η Μείωση του δημοσιονομικού κόστους (προμήθεια εξοπλισμού- συντηρήσεις κ.λ.π.)
3.     Η Ανταποδοτική χρήση του εργαστηριακού εξοπλισμού-χορηγοί, ερευνητικά προγράμματα κ.α. αξιοποιώντας τον θεσμό των ΣΔΙΤ και το ΕΣΠΑ.
4.     Ισοδύναμα προαπαιτούμενα για τους μαθητές των ΕΠΑΛ και των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης  με την υποχρέωσή τους σε εργαστηριακή κατάρτιση έξω από την υποχρέωση του σχολείου (Γερμανικού δυϊκού συστήματος).
5.    Η Μεταφορά της εργαστηριακής εκπαίδευσης, σε ιδιώτες για τζάμπα παροχής εργασίας σε δουλειές του «ποδαριού»  του τριτογενή τομέα ή σε σχολάρχες παροχών βεβαιώσεων πιστοποιήσεων με το αζημίωτο!
6. Η Δια βίου κατάρτιση με προγράμματα μικρής διάρκειας
7. Με τις Κοινωφελείς Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις – λειτουργίας εργαστηρίων
Όλα τα προαναφερόμενα στοχεύουν να μειωθεί δραστικά ο μαθητικός πληθυσμός της δευτεροβάθμιας ΤΕΕ και γενικότερα της Λυκειακής βαθμίδας, με την δραματική υποβάθμιση του μαθησιακού-μορφωτικού και εξάρτηση του τεχνικού επιπέδου της νέας γενιάς από τις πολυεθνικές, αφού οι ΣΕΚ (που δεν καταργούνται-δείτε τελική μορφή πολύνομοσχεδίου Μπαλτά) θα απορροφούν σχεδόν το σύνολο των μεσοχαμηλολαϊκών κοινωνικών στρωμάτων σε εφήμερα προγράμματα κατάρτισης χωρίς τυπική αναγνώριση.    
Άρα οι διορισμοί καθηγητών ειδικοτήτων θα γίνει όνειρο θερινής νύχτας για τους νέους πτυχιούχους και εμείς συζητάμε αν θα κάνουν και τη θεωρία εκείνοι, που δεν ξεκαθαρίζουν τι τελικά μπορούν να κάνουν σε αυτήν τη έρμη ΤΕΕ, που ξεχαρβαλώθηκε και από την εξαΰλωση της τεχνικής δεξιότητας.
…Ας περιμένουμε τότε τις ΖΟΕ των Ράιχενμπαχ συνάδελφοι για να τα μάθουν καλλίτερα τα παιδιά, τότε θα είναι αργά γιατί κατάρτιση θα γίνεται μόνο στα κάτεργα των πολυεθνικών και δεν θα χρειάζεται η εκπαίδευση του σχολείου!!!

Με «κραυγή» αγωνίας

Κώστας Κορδάτος
Πρόεδρος ΠΕΤΕΕΜ 
Υπ. Τομέα ΕΠΑΛ Καινουργίου
Ε.Κ. Αγρινίου

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...

ΚΑΜΜΕΝΟΣ - ΑΓΡΙΝΙΟ-ΥΠΟΔΗΜΑΤΑ