Αναγκαστική προσγείωση στη Θεσσαλονίκη του Εμπραέρ με τον Ευ. Βενιζέλο. Στο αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης. Αναγκαστική προσγείωση στο αεροδρόμιο Μακεδονία πραγματοποίησε το Εμπραέρ που μετέφερε τον Βενιζέλο από την Άγκυρα στο Μιλάνο.
Το πρωθυπουργικό αεροσκάφος πετούσε πάνω από τη Θάσο, όταν οι πιλότοι ανέφεραν βλάβη, ζητώντας άδεια για να προσγειωθούν στο αεροδρόμιο, καθώς διαπίστωσαν μια ρωγμή στο τζάμι ενός παραθύρου. Οι υπεύθυνοι έκριναν ότι πρέπει να προσγειωθεί στο κοντινότερο αεροδρόμιο, για λόγους ασφαλείας.
Ο Ευάγγελος Βενιζέλος αναγκαστικά θα παραμείνει στην πόλη του, τη Θεσσαλονίκη, μέχρι να έρθει το δεύτερο πρωθυπουργικό αεροσκάφος από την Ελευσίνα και να τον μεταφέρει στο Μιλάνο για τη σύσκεψη των υπουργών Εξωτερικών της ΕΕ.
Το πρόβλημα στο κυβερνητικό αεροσκάφος παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού επιστροφής του αντιπροέδρου της κυβέρνησης από την Άγκυρα όπου είχε μεταβεί για την ορκωμοσία του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ως προέδρου της Τουρκίας.
Σύμφωνα με όσα δήλωσαν αρχές του αεροδρομίου στο γραφείο του Έθνους της Θεσσαλονίκης, το αεροπλάνο αρχικά είχε προγραμματιστεί να προσγειωθεί στην Καβάλα, ωστόσο κατέληξε στη Θεσσαλονίκη.
Προκλητική δήλωση του αντιπροέδρου: «Το πήρα για να μη χάσω τις διακοπές μου» - Πρωτοφανής θεωρείται η παραδοχή του από πολιτικούς κύκλους - «Τσουνάμι» επικριτικών σχολίων για την συμπεριφορά του στα κοινωνικά δίκτυα.
Η κυβέρνηση μπορεί να θέλει ακόμη δουλειά για να καταστεί... ιπτάμενη, όμως η εξουσία δίνει φτερά, τουλάχιστον στον υπουργό Εξωτερικών Ευάγγελο Βενιζέλο. Παρότι μοιάζει ανεξήγητο, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης πριν από λίγες μέρες κατάφερε να πείσει τον υπουργό Αμυνας Δημήτρη Αβραμόπουλο να εγκρίνει την προσγείωση ενός κυβερνητικού αεροσκάφους στη Σκιάθο για τη μετακίνηση του πρώτου στις Βρυξέλλες.
Η πτήση του Embraer από την Ελευσίνα στις Βρυξέλλες με ενδιάμεσο σταθμό τη Σκιάθο για την επιβίβαση του κ. Βενιζέλου θυμίζει déjà vu. Το ίδιο αίτημα με σκοπό να πετάξει και πάλι προς τη βελγική πρωτεύουσα είχε διατυπώσει ο ίδιος και τον Αύγουστο του 2013, ακριβώς έναν χρόνο πριν. Τότε όμως ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος είχε αρνηθεί να ικανοποιήσει το αίτημα του συναδέλφου του...
Εφαρμόζοντας τον νόμο κατά γράμμα, το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας και ο κ. Αβραμόπουλος είχαν κρίνει -το 2013- ότι η συγκεκριμένη υπηρεσιακή πτήση δεν προβλέπει ενδιάμεση στάση λόγω κόστους και ως εκ τούτου ο κ. Βενιζέλος θα έπρεπε να ταξιδέψει ιδιωτικώς στην Αθήνα για να επιβιβαστεί στο κρατικό αεροπλάνο, η έδρα του οποίου είναι στην Ελευσίνα. Οπως και είχε γίνει.
Τότε μάλιστα ο κ. Αβραμόπουλος είχε επιλέξει να δημοσιοποιήσει την επιλογή του να μην επιτρέψει την πτήση του «Εμπραέρ» προς τη Σκιάθο για την εξυπηρέτηση του κ. Βενιζέλου, εκθέτοντας τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης ότι αδιαφορεί για τη σπατάλη δημοσίου χρήματος.
Ελαστικότητα
Τον Δεκαπενταύγουστο του 2014, ωστόσο, τα δεδομένα προφανώς ήταν διαφορετικά. Λύθηκε το πρόβλημα στην επικοινωνία των κυρίων Βενιζέλου και Αβραμόπουλου; Ισως. Γεγονός είναι ότι στο μεσοδιάστημα τα προβλεπόμενα για τις μετακινήσεις με τα VIP αεροσκάφη δεν έχουν αλλάξει. Φαίνεται όμως ότι ο κ. Αβραμόπουλος, ο οποίος τον Ιούλιο με απόφαση του κ. Αντώνη Σαμαρά και τη σύμφωνη γνώμη του κ. Βενιζέλου επελέγη ως ο νέος επίτροπος στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, πείστηκε πως πρέπει να ελαστικοποιήσει τις απόψεις του για την τήρηση των κανονισμών.
Μπορεί απλώς ο απερχόμενος υπουργός Εθνικής Αμυνας να λειτούργησε ανθρώπινα θέλοντας να απαλλάξει τον κ. Βενιζέλο από «άσκοπες» μετακινήσεις από τον τόπο των διακοπών του στην Αθήνα, ώστε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ να διαθέσει τον ελάχιστο δυνατό χρόνο για τις υπηρεσιακές του υποχρεώσεις. Από την άλλη πλευρά, κάποιοι θεωρούν ότι η επιμονή του κ. Βενιζέλου να επιβιβάζεται όσο το δυνατόν λιγότερο στα αεροσκάφη της γραμμής δεν είναι άσχετη από την προσπάθειά του να μη συναγελάζεται με απλούς πολίτες, οι οποίοι θα μπορούσαν να τον αποδοκιμάσουν για τις πολιτικές που ακολουθεί η κυβέρνηση εκμεταλλευόμενοι το γεγονός ότι συνταξιδεύουν. Προφανώς, οι συνήθειες του παρελθόντος δεν αλλάζουν εύκολα, όσο κι αν επιδεινώνονται τα δημοσιονομικά μεγέθη και η συνολική οικονομική κατάσταση της χώρας.
Μπορούν οι υπουργοί και οι ανώτατοι κρατικοί αξιωματούχοι να χρησιμοποιούν τα πανάκριβα κυβερνητικά αεροσκάφη και τα στρατιωτικά ελικόπτερα για τις μετακινήσεις τους κατά βούληση; Πώς οριοθετείται η ορθή χρήση των ευκολιών που προσφέρουν τα VIP πτητικά μέσα και πού αρχίζει η κατάχρηση; Είναι ηθικό τα κυβερνητικά στελέχη να μετακινούνται με τα αεροσκάφη μεταφοράς υψηλών προσώπων από και προς τον τόπο των διακοπών τους ακόμη και αν μετακινούνται προκειμένου να λάβουν μέρος σε διεθνείς συναντήσεις ή εκδηλώσεις όπου τιμώνται εθνικές επέτειοι; Είναι στο πλαίσιο της αποστολής των εναέριων μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων να χρησιμοποιούνται σαν αεροταξί;
Τα ερωτήματα αυτά δεν είναι ρητορικά.
Τα κρούσματα που δείχνουν ότι υπάρχει εθισμός των κρατικών αξιωματούχων στις ευκολίες που απολαμβάνουν μόνο κροίσοι που έχουν τη δυνατότητα να συντηρούν στόλους ιδιωτικών αεροσκαφών και ελικοπτέρων είναι περισσότερα του ενός...
Το πρωί της Κυριακής, το υπουργείο των Εξωτερικών εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με το δημοσίευμα, όπου ο κ. Βενιζέλος παραδέχεται ότι μετακινήθηκε προς τη βελγική πρωτεύουσα μέσω Σκιάθου για να μην χαλάσει τις εργάσιμες -όπως τις χαρακτηρίζει- διακοπές του.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης του υπουργείου Εξωτερικών:
«Κατά την άποψη της εφημερίδας, η μετακίνηση κακώς έγινε με υπηρεσιακό αεροσκάφος με ενδιάμεση στάση στη Σκιάθο, όπου βρισκόταν για διακοπές τεσσάρων εργασίμων ημερών ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης. Το δημοσίευμα προφανώς εννοεί ότι ο κ. Βενιζέλος θα έπρεπε να μετακινηθεί στις 14.8 από τη Σκιάθο στην Αθήνα, να ταξιδεύσει στις 15.8 στις Βρυξέλλες, να επιστρέψει στην Αθήνα αργά το βράδυ της ίδιας ημέρας ή την επομένη (16.8), οπότε και περίττευε να αναζητήσει τρόπο επιστροφής στη Σκιάθο, προκειμένου να συναντήσει την οικογένεια του, με δεδομένο ότι ήταν, ούτως ή άλλως, προγραμματισμένη η επιστροφή του στην Αθήνα στις 17.8. Έτσι, θα είχε διαθέσει τρεις ημέρες από τις ελάχιστες των διακοπών του για μια έκτακτη συνεδρίαση έξι ωρών στις Βρυξέλλες!
Όπως προβλέπει η σχετική νομοθεσία, ο εκάστοτε Πρωθυπουργός και ο εκάστοτε Υπουργός των Εξωτερικών μετακινούνται για τις αποστολές τους στο εξωτερικό με υπηρεσιακό αεροσκάφος γιατί διαφορετικά δεν είναι εφικτή τεχνικά η ανταπόκριση στις διάφορες υποχρεώσεις τους. Το ίδιο συμβαίνει σε όλες τις χώρες - μέλη της ΕΕ.
Παρόλα αυτά, όποτε υπάρχει δυνατότητα χρήσης εμπορικών πτήσεων, ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης τις χρησιμοποιεί. Τούτο όμως δεν ήταν τεχνικά εφικτό για την έκτακτη συνεδρίαση της 15ης Αυγούστου.
Η κριτική είναι θεμελιώδες στοιχείο της Δημοκρατίας. Ο ακραίος λαϊκισμός απλώς αυτοακυρώνεται και αφήνει μόνο την οσμή της κακοπιστίας του».
Τι απαντά το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
Διαβάσαμε την ανακοίνωση, κατανοούμε την κρισιμότητα των στιγμών που έζησε ο κ. Ευάγγελος Βενιζέλος και επειδή κατηγορούν τον Τύπο ότι κάνει μόνο κριτική εμείς έχουμε και προτάσεις:
Α. Προτείνουμε άμεσα να αγοράσει η χώρα ένα αεροπλανοφόρο το οποίο να κάνει αβλαβή διέλευση-παραμονή πέριξ των διακοπών του κ. αντιπροέδρου για ώρα ανάγκης,
Β. Αλλιώς να γίνει επειγόντως αεροδρόμιο στη Σκόπελο (ή σε άλλο νησί της επιλογής του), αφού προωθηθεί τάχιστα μέσω του ΕΣΠΑ η σύζευξη Σκοπέλου-Σκιάθου με υπόγεια διάβαση.
Είμαστε κι εμείς στενοχωρημένοι με την απελπιστικά εμπεριστατωμένη αποκάλυψή μας που τον οδηγεί σε τέτοια ομολογία ψυχής που πραγματικά μας συγκινεί με την ειλικρίνειά της.
ΥΓ: Τέλος, να διαταχθεί ΕΔΕ για το ποιοι «άθλιοι» μας παρέσυραν βγάζοντας επισήμως το περσινό έγγραφο που δείχνει ότι η συγκεκριμένη μετακίνηση είναι επιβλαβής για το Δημόσιο ενώ όπως απέδειξε ο κ. αντιπρόεδρος είναι η φθηνότερη και πιο οικονομική λύση. Οι άνθρωποι είναι για μπουγέλο.
Εφαρμόζοντας τον νόμο κατά γράμμα, το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας και ο κ. Αβραμόπουλος είχαν κρίνει -το 2013- ότι η συγκεκριμένη υπηρεσιακή πτήση δεν προβλέπει ενδιάμεση στάση λόγω κόστους και ως εκ τούτου ο κ. Βενιζέλος θα έπρεπε να ταξιδέψει ιδιωτικώς στην Αθήνα για να επιβιβαστεί στο κρατικό αεροπλάνο, η έδρα του οποίου είναι στην Ελευσίνα. Οπως και είχε γίνει.
Τότε μάλιστα ο κ. Αβραμόπουλος είχε επιλέξει να δημοσιοποιήσει την επιλογή του να μην επιτρέψει την πτήση του «Εμπραέρ» προς τη Σκιάθο για την εξυπηρέτηση του κ. Βενιζέλου, εκθέτοντας τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης ότι αδιαφορεί για τη σπατάλη δημοσίου χρήματος.
Ελαστικότητα
Τον Δεκαπενταύγουστο του 2014, ωστόσο, τα δεδομένα προφανώς ήταν διαφορετικά. Λύθηκε το πρόβλημα στην επικοινωνία των κυρίων Βενιζέλου και Αβραμόπουλου; Ισως. Γεγονός είναι ότι στο μεσοδιάστημα τα προβλεπόμενα για τις μετακινήσεις με τα VIP αεροσκάφη δεν έχουν αλλάξει. Φαίνεται όμως ότι ο κ. Αβραμόπουλος, ο οποίος τον Ιούλιο με απόφαση του κ. Αντώνη Σαμαρά και τη σύμφωνη γνώμη του κ. Βενιζέλου επελέγη ως ο νέος επίτροπος στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, πείστηκε πως πρέπει να ελαστικοποιήσει τις απόψεις του για την τήρηση των κανονισμών.
Μπορεί απλώς ο απερχόμενος υπουργός Εθνικής Αμυνας να λειτούργησε ανθρώπινα θέλοντας να απαλλάξει τον κ. Βενιζέλο από «άσκοπες» μετακινήσεις από τον τόπο των διακοπών του στην Αθήνα, ώστε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ να διαθέσει τον ελάχιστο δυνατό χρόνο για τις υπηρεσιακές του υποχρεώσεις. Από την άλλη πλευρά, κάποιοι θεωρούν ότι η επιμονή του κ. Βενιζέλου να επιβιβάζεται όσο το δυνατόν λιγότερο στα αεροσκάφη της γραμμής δεν είναι άσχετη από την προσπάθειά του να μη συναγελάζεται με απλούς πολίτες, οι οποίοι θα μπορούσαν να τον αποδοκιμάσουν για τις πολιτικές που ακολουθεί η κυβέρνηση εκμεταλλευόμενοι το γεγονός ότι συνταξιδεύουν. Προφανώς, οι συνήθειες του παρελθόντος δεν αλλάζουν εύκολα, όσο κι αν επιδεινώνονται τα δημοσιονομικά μεγέθη και η συνολική οικονομική κατάσταση της χώρας.
Μπορούν οι υπουργοί και οι ανώτατοι κρατικοί αξιωματούχοι να χρησιμοποιούν τα πανάκριβα κυβερνητικά αεροσκάφη και τα στρατιωτικά ελικόπτερα για τις μετακινήσεις τους κατά βούληση; Πώς οριοθετείται η ορθή χρήση των ευκολιών που προσφέρουν τα VIP πτητικά μέσα και πού αρχίζει η κατάχρηση; Είναι ηθικό τα κυβερνητικά στελέχη να μετακινούνται με τα αεροσκάφη μεταφοράς υψηλών προσώπων από και προς τον τόπο των διακοπών τους ακόμη και αν μετακινούνται προκειμένου να λάβουν μέρος σε διεθνείς συναντήσεις ή εκδηλώσεις όπου τιμώνται εθνικές επέτειοι; Είναι στο πλαίσιο της αποστολής των εναέριων μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων να χρησιμοποιούνται σαν αεροταξί;
Τα ερωτήματα αυτά δεν είναι ρητορικά.
Τα κρούσματα που δείχνουν ότι υπάρχει εθισμός των κρατικών αξιωματούχων στις ευκολίες που απολαμβάνουν μόνο κροίσοι που έχουν τη δυνατότητα να συντηρούν στόλους ιδιωτικών αεροσκαφών και ελικοπτέρων είναι περισσότερα του ενός...
Το πρωί της Κυριακής, το υπουργείο των Εξωτερικών εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με το δημοσίευμα, όπου ο κ. Βενιζέλος παραδέχεται ότι μετακινήθηκε προς τη βελγική πρωτεύουσα μέσω Σκιάθου για να μην χαλάσει τις εργάσιμες -όπως τις χαρακτηρίζει- διακοπές του.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης του υπουργείου Εξωτερικών:
«Κατά την άποψη της εφημερίδας, η μετακίνηση κακώς έγινε με υπηρεσιακό αεροσκάφος με ενδιάμεση στάση στη Σκιάθο, όπου βρισκόταν για διακοπές τεσσάρων εργασίμων ημερών ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης. Το δημοσίευμα προφανώς εννοεί ότι ο κ. Βενιζέλος θα έπρεπε να μετακινηθεί στις 14.8 από τη Σκιάθο στην Αθήνα, να ταξιδεύσει στις 15.8 στις Βρυξέλλες, να επιστρέψει στην Αθήνα αργά το βράδυ της ίδιας ημέρας ή την επομένη (16.8), οπότε και περίττευε να αναζητήσει τρόπο επιστροφής στη Σκιάθο, προκειμένου να συναντήσει την οικογένεια του, με δεδομένο ότι ήταν, ούτως ή άλλως, προγραμματισμένη η επιστροφή του στην Αθήνα στις 17.8. Έτσι, θα είχε διαθέσει τρεις ημέρες από τις ελάχιστες των διακοπών του για μια έκτακτη συνεδρίαση έξι ωρών στις Βρυξέλλες!
Όπως προβλέπει η σχετική νομοθεσία, ο εκάστοτε Πρωθυπουργός και ο εκάστοτε Υπουργός των Εξωτερικών μετακινούνται για τις αποστολές τους στο εξωτερικό με υπηρεσιακό αεροσκάφος γιατί διαφορετικά δεν είναι εφικτή τεχνικά η ανταπόκριση στις διάφορες υποχρεώσεις τους. Το ίδιο συμβαίνει σε όλες τις χώρες - μέλη της ΕΕ.
Παρόλα αυτά, όποτε υπάρχει δυνατότητα χρήσης εμπορικών πτήσεων, ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης τις χρησιμοποιεί. Τούτο όμως δεν ήταν τεχνικά εφικτό για την έκτακτη συνεδρίαση της 15ης Αυγούστου.
Η κριτική είναι θεμελιώδες στοιχείο της Δημοκρατίας. Ο ακραίος λαϊκισμός απλώς αυτοακυρώνεται και αφήνει μόνο την οσμή της κακοπιστίας του».
Τι απαντά το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
Διαβάσαμε την ανακοίνωση, κατανοούμε την κρισιμότητα των στιγμών που έζησε ο κ. Ευάγγελος Βενιζέλος και επειδή κατηγορούν τον Τύπο ότι κάνει μόνο κριτική εμείς έχουμε και προτάσεις:
Α. Προτείνουμε άμεσα να αγοράσει η χώρα ένα αεροπλανοφόρο το οποίο να κάνει αβλαβή διέλευση-παραμονή πέριξ των διακοπών του κ. αντιπροέδρου για ώρα ανάγκης,
Β. Αλλιώς να γίνει επειγόντως αεροδρόμιο στη Σκόπελο (ή σε άλλο νησί της επιλογής του), αφού προωθηθεί τάχιστα μέσω του ΕΣΠΑ η σύζευξη Σκοπέλου-Σκιάθου με υπόγεια διάβαση.
Είμαστε κι εμείς στενοχωρημένοι με την απελπιστικά εμπεριστατωμένη αποκάλυψή μας που τον οδηγεί σε τέτοια ομολογία ψυχής που πραγματικά μας συγκινεί με την ειλικρίνειά της.
ΥΓ: Τέλος, να διαταχθεί ΕΔΕ για το ποιοι «άθλιοι» μας παρέσυραν βγάζοντας επισήμως το περσινό έγγραφο που δείχνει ότι η συγκεκριμένη μετακίνηση είναι επιβλαβής για το Δημόσιο ενώ όπως απέδειξε ο κ. αντιπρόεδρος είναι η φθηνότερη και πιο οικονομική λύση. Οι άνθρωποι είναι για μπουγέλο.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...