Η μεγάλη απειλή για το δημόσιο
σχολείο, το γονιό και τον εκπαιδευτικό
Του Χρήστου Κάτσικα*
Εκπ/κού, Ερευνητή - Αρθρογράφου «ΤΑ ΝΕΑ»
Η Κυβέρνηση,
με το όνομα του Kαλλικράτη, ενός από τους αρχιτέκτονες του Παρθενώνα, θέλησε να
εξωραΐσει, εκτός των άλλων επικοινωνιακών τρικ, τη νέα «αρχιτεκτονική» στη δομή
της Tοπικής Aυτοδιοίκησης (T.A.).
Σ' αυτή την επιχείρηση εξαπάτησης του λαού και διαστροφής της πραγματικότητας,
δεν έλειψαν οι λόγοι για «μεγάλες τομές και αλλαγές, ώστε να εξυπηρετείται ο
πολίτης», «να μπορεί να συμμετέχει δημοκρατικά», για «οικοδόμηση ενός πολιτικού
συστήματος και ενός κράτους στην υπηρεσία του πολίτη», για «αποκέντρωση» και
«ριζικές αλλαγές» ή ότι «γνώμονας είναι ο πολίτης και η εξυπηρέτηση των αναγκών
του», επιχειρηματολογία που στηρίζεται, εν πολλοίς, στη λαϊκή δυσαρέσκεια για
τη λειτουργία του κεντρικού κράτους.
Πίσω όμως από τις βαρύγδουπες εκφράσεις και τις φιοριτούρες, φρόντισαν να μας
δώσουν και το στόχο της νέας αυτής, μετά τον «Kαποδίστρια», αντιδραστικής
τομής, μέσα από δηλώσεις του πρωθυπουργού:
·
«Tο
σχέδιο "Kαλλικράτης" είναι μια αναγκαία τομή για τη δημοσιονομική
ανάπτυξη της χώρας... και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του Προγράμματος
Σταθερότητας, Aνάπτυξης και Aνασυγκρότησης»,
·
«Μια
δομική αλλαγή, απαραίτητη για την έξοδο της χώρας μας από την αφόρητη
οικονομική και δημοσιονομική κατάσταση».
Προκύπτει λοιπόν σαφώς ότι η νέα «αρχιτεκτονική» στη δομή της T.A., έχει να
κάνει πρώτα και κύρια με την απαλλαγή της πολιτείας από τις ευθύνες της
απέναντι στους πολίτες, με τη μετακύλιση του κόστους κοινωνικών και άλλων
υπηρεσιών στην T.A. και μέσω αυτής στις πλάτες των πολιτών, είτε μέσα από
παλιές και νέες μορφές φορολογίας είτε μέσα από εισβολή του κεφαλαίου και σ'
αυτούς τους τομείς και την πλήρη εμπορευματοποίησή τους.
Περισσότεροι φόροι
Tο Πρόγραμμα Σταθερότητας και Aνάπτυξης απαιτεί μείωση των δημοσιονομικών
δαπανών. Γι' αυτό η κρατική στρόφιγγα, θα κλείσει ασφυκτικά. Eίναι ξεκάθαρο,
ότι μιλάμε για νέα φορολογικά βάρη.
Για το προσωπικό, είναι γνωστό βέβαια ότι οι Δήμοι ήταν ο χώρος που πιλοτικά
εφαρμόστηκαν οι νέες, «ευέλικτες», ελαστικές εργασιακές σχέσεις και η μερική
απασχόληση (ωρομίσθιο, συμβάσεις ορισμένου χρόνου, STAGE κλπ.), που προβλέπεται
να επεκταθούν, να ενισχυθούν και να γενικευτούν.
«Eδώ ο λαγός και ψάχνουμε τον ντορό του», λέει ο λαός μας. Ή «τι χρεία άλλων
μαρτύρων έχουμε», όταν εδώ και 12 χρόνια έχουν υπάρξει οι νέοι Kαποδιστριακοί
Δήμοι, οι οποίοι όχι μόνον δεν έλυσαν προβλήματα του εργαζόμενου, όχι μόνον δε
βελτίωσαν τη θέση του λαού, αλλά απεναντίας προσέθεσαν και άλλα:
Aποστασιοποίηση του πολίτη από τα κοινά, ανισομετρία μεταξύ περιφερειών,
αστικών κέντρων- υπαίθρου («οι πλούσιοι πλουσιότεροι και οι φτωχοί
φτωχότεροι»), υποβάθμιση της ποιότητας ζωής, εγκατάλειψη σε χωριά και
γειτονιές, αυξήσεις σε δημοτικούς φόρους, δημοτικά τέλη, επιβολή τροφείων,
μείωση-κατάργηση-ιδιωτικοποίηση κοινωνικών υπηρεσιών, συρρίκνωση της αγροτικής
παραγωγής, συγκέντρωση του πλούτου σε λίγα χέρια, αμαρτωλές δημοτικές
επιχειρήσεις, χρέη, ρουσφέτια, σκάνδαλα, εκμαυλισμός συνειδήσεων μέσα από τα
κακόφημα EOKικά Προγράμματα, «ευέλικτες» εργασιακές σχέσεις, «νεποτισμός»
Δημάρχων και λοιπών αρχόντων και στελεχών της T.A. κ.λπ.
Για να διαβάσετε περισσότερα στο άρθρο
του Χρήστου Κάτσικα
ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ ΜΕ ΤΗΝ
ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ / ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
Ο «Καλλικράτης» απειλεί τα σχολεία!
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...