Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2010

«Γκαζώνει» το μεσαίο τμήμα της Ιόνιας Οδού

Μετ’ εμποδίων προχωρά η κατασκευή της Ιόνιας Οδού, λόγω κυρίως των γνωστών προβλημάτων με τις απαλλοτριώσεις, ωστόσο το σημαντικό είναι ότι το έργο εξελίσσεται και με κάποιες προϋποθέσεις δεν αποκλείεται να αρχίσουν να παραδίδονται στην κυκλοφορία κάποια τμήματα μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, έστω και αν είναι ηλίου φαεινότερον πως τα χρονοδιαγράμματα δεν πρόκειται να τηρηθούν.
Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών εξακολουθεί να εκφράζει αισιοδοξία πως το σημαντικότερο οδικό έργο που γίνεται αυτή τη στιγμή στην Δυτική Ελλάδα και ένα από τα σημαντικότερα στην χώρα, μπορεί να ολοκληρωθεί στους προβλεπόμενους χρόνους, αλλά ακόμη κι αν αυτό δεν συμβεί, είναι ιδιαίτερα σημαντικό πως οι όποιες καθυστερήσεις δε θα είναι στα επίπεδα της Εγνατίας Οδού.
Το σημαντικότερα προβλήματα παρουσιάζονται κατά τμήματα είτε λόγω απαλλοτριώσεων είτε λόγω τεχνικών αστοχιών στη μελέτη. 
Το χαρακτηριστικότερο όλων είναι το πρόβλημα της διέλευσης της Κλόκοβας που είναι το πρώτο βουνό που συναντά κάποιος ταξιδεύοντας από το Αντίρριο με κατεύθυνση προς το Μεσολόγγι και το Αγρίνιο.
Η απόφαση για διέλευση με διάνοιξη σήραγγας ή διαπλάτυνσης του δρόμου δεν έχει ακόμα ληφθεί και οι τελικές αποφάσεις αναμένονται με εξαιρετικό ενδιαφέρον, καθώς ο χρόνος περνά και είναι ένα από τα σημαντικότερα σημεία ολόκληρου του οδικού άξονα. Η σήραγγα Μακύνειας πάντως έχει πλήρως διανοιχθεί εδώ και καιρό και οι εργασίες προχωρούν απρόσκοπτα.Τα έργα μέχρι την Αμφιλοχία προχωρούν με ορισμένα προβλήματα λόγω των απαλλοτριώσεων, αλλά γενικώς η πρόοδος είναι εμφανής σε πολλά σημεία. Τα χρονοδιαγράμματα για παράδοση μέχρι την Άνοιξη του τμήματος μέχρι την Παράκαμψη Αγρινίου μάλλον δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και θα πρέπει να αναπροσαρμοστούν.
Το μέσον της Ιόνιας Οδού και η σημαντικότατη παράκαμψη Αμφιλοχίας που είναι το πιο κομβικό σημείο της Ιόνιας Οδού, από ουραγό των έργων πλέον προχωρά με πολύ γρήγορους ρυθμούς και εκτός κάποιων μικρών περιπτώσεων ίσως να έχουμε παραδόσεις προς το τέλος του 2011 ή μέχρι τα μέσα του 2012. 
Είναι το τμήμα Κουβαράς- Μενίδι και έχει μήκος 17 χλμ.Το τμήμα από το Μενίδι μέχρι την Παράκαμψη Άρτας μήκους περίπου 20 χλμ επίσης προχωρά και αν δεν έχουμε κάποιο απρόοπτο, τότε και εκεί στο ίδιο χρονοδιάγραμμα θα έχουμε παραδόσεις. Η Παράκαμψη Άρτας είναι προ των πυλών για να παραδοθεί και θα έχουμε πλέον ένα πολύ μεγάλο τμήμα του αυτοκινητόδρομου σε κυκλοφορία μέσα στους επόμενους 18 μήνες.
Το πιο βόρειο τμήμα του έργου από την Παράκαμψη Άρτας μέχρι και τον κόμβο της Εγνατίας στα
Ιωάννινα παρουσιάζει μια σχετική υστέρηση λόγω των απαλλοτριώσεων αλλά και αυτό αναμένεται να ξεπεραστεί. Οι πληροφορίες λένε πως η σήραγγα της Αμπελιάς έχει διανοιχθεί πλήρως και οι εργασίες είναι σε πλήρη εξέλιξη.
Τελικά είναι πολύ πιθανόν να λειτουργήσει το μεσαίο τμήμα της Ιόνιας Οδού δηλαδή το Παράκαμψη Αγρινίου- Παράκαμψη Άρτας πιο σύντομα σε σχέση με τα υπόλοιπα, ενώ ο πονοκέφαλος των υπευθύνων είναι εκτός από τις απαλλοτριώσεις και η διέλευση της Κλόκοβας.
Στο Δερβένι η πρώτη σήραγγα
της Ολυμπίας Οδού

Καθώς πλησιάζουμε στο 2011, κάποιες ημερομηνίες παράδοσης για τμήματα του έργου έρχονται, αλλά και οι πρώτες πληροφορίες για καθυστέρηση στην παράδοση τους. Σαν σημαντικότερος λόγος εμφανίζεται αυτός των απαλλοτριώσεων.Στο μεταξύ κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μακράς διάρκειας θα ισχύσουν στη Ν.Ε.Ο. Κορίνθου-Πατρών από Χ.Θ. 132+500 έως Χ.Θ. 133+400, μεταξύ των Α/Κ Ξυλοκάστρου και Δερβενίου στη θέση Λυκοποριά, από 23.11.2010 έως 17.06.2011 κατά τη διάρκεια των οποίων η κυκλοφορία των οχημάτων σε όλο το μήκος της ρύθμισης θα διεξάγεται σε μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση πλάτους 3,25 μ.Ειδικά κατά τις περιόδους υψηλού κυκλοφοριακού φόρτου (π.χ. εορτές Χριστουγέννων, κλπ.), θα δίδονται δύο λωρίδες κυκλοφορίας στην κατεύθυνση αιχμής.
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...

ΚΑΜΜΕΝΟΣ - ΑΓΡΙΝΙΟ-ΥΠΟΔΗΜΑΤΑ