Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014

Το φυσικό αέριο ως «κινητήριος δύναμη»

Μπορεί το φυσικό αέριο να αποτελέσει την «κινητήριο δύναμη» ώστε οι τοπικές αρχές να ικανοποιούν τις ανάγκες των πολιτών και την ίδια στιγμή να επιτυγχάνουν οικονομία, τόσο σε κόστος, όσο και σε ενέργεια, ενώ σέβονται το περιβάλλον; 

Μπορεί, επίσης, το φυσικό αέριο να γίνει το θεμέλιο πάνω στο οποίο θα κτιστεί η επόμενη «άνοιξη» των ελληνικών επιχειρήσεων, που απαιτεί χαμηλό ενεργειακό κόστος; Η απάντηση και στα δύο ερωτήματα είναι.....
ότι το φυσικό αέριο μπορεί.



Κινητήριο δύναμη αποτελεί δυνητικά το φυσικό αέριο για τις τοπικές αρχές που στόχο έχουν να ικανοποιήσουν τις ενεργειακές ανάγκες των πολιτών τους, προστατεύοντας παράλληλα το περιβάλλον



Η νέα αυτή τάση έχει ξεκινήσει πολύ δυναμικά σε όλο τον κόσμο και ιδιαίτερα στην Ευρώπη. Συγκεκριμένα, το Ιλ-ντε-Φρανς του Παρισιού, στο οποίο οι τοπικές αρχές στον τομέα των μεταφορών κινούνται προς την απόκτηση περίπου 100 λεωφορείων που θα κινούνται με CNG στο πλαίσιο της προσπάθειας τους για ραγδαία μείωση των εκπομπών αερίου, είναι ένα ακόμη δυνατό παράδειγμα που καταδεικνύει τη στροφή που συντελείται σήμερα.



Αντίστοιχες κινήσεις γίνονται βέβαια και στη δική μας Ελλάδα. Για την ακρίβεια, η Αθήνα απολαμβάνει τα τελευταία χρόνια τα οφέλη της αεριοκίνησης στα ΜΜΜ, καθώς 600 λεωφορεία του Δήμου Αθηναίων ήδη τροφοδοτούνται με FISIKON -εμπορική ονομασία με την οποία προωθείται το φυσικό αέριο κίνησης στην Ελλάδα από τη ΔΕΠΑ – ενώ από το περασμένο καλοκαίρι κυκλοφορούν και τα πρώτα ταξί φυσικού αερίου. 



Σημειώνεται δε ότι ο Δήμος Αθηναίων διατηρεί επίσης 100 απορριμματοφόρα φυσικού αερίου.




Πέραν όμως των δημοτικών χρήσεων του φυσικού αερίου, και οι ίδιοι οι ιδιώτες καταναλωτές φαίνεται να υποστηρίζουν το φυσικό αέριο. 


Σύμφωνα με σχετική μελέτη της εξειδικευμένης εταιρίας υπηρεσιών Navigant Research, οι αριθμοί υποδεικνύουν ότι στο άμεσο μέλλον, και ειδικότερα μέχρι το 2023, τα οχήματα φυσικού αερίου θα αγγίξουν τον εντυπωσιακό αριθμό των 40 εκατομμυρίων σε όλο τον κόσμο! 



Η αναμενόμενη αύξηση, υποστηρίζει στην έρευνα της η Navigant Research, οφείλεται τόσο στα σημαντικά επίπεδα εξοικονόμησης που επιτρέπει το φυσικό αέριο, όσο και στις όλο και πιο αυστηρές απαιτήσεις περιορισμού των εκπομπών κάθε οχήματος που θεσπίζονται διεθνώς. «Μια σειρά από μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επικεντρώσει τις προσπάθειες τους στην αγορά της αεριοκίνησης, ιδίως στις περιοχές εκείνες που το ενδιαφέρον για τα οχήματα φυσικού αερίου είναι αυξημένο» δηλώνει ο Dave Hurst, αναλυτής της Navigant Research, προβλέποντας ότι, μέχρι το 2023, ο αριθμός των οχημάτων φυσικού αερίου στους δρόμους του κόσμου σχεδόν θα διπλασιαστεί.



40 εκατομμύρια οχήματα φυσικού αερίου προβλέπει η Navigant Research ότι θα κυκλοφορούν στους δρόμους σε όλον τον κόσμο, μέχρι το 2023.

Έτσι εξηγείται προφανώς γιατί μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες στρέφονται ήδη στο φυσικό αέριο για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών των επαγγελματικών τους στόλων, όπως ηProcter & Gamble και η UPS. 



Για του λόγου το αληθές, η P&G εμφανίζεται να συζητά τη μετατροπή του 20% των οχημάτων του επαγγελματικού της στόλου σε οχήματα φυσικού αερίου μέσα στα επόμενα 2 χρόνια. Ενώ η UPS προγραμματίζει την αγορά 1000 φορτηγών φυσικού αερίου μέχρι το τέλος του ’14, με την ανταγωνίστρια της, FedEx, να σχεδιάζει αντίστοιχα τη μετατροπή έως και του 30% του στόλου της σε οχήματα φυσικού αερίου, σε βάθος δεκαετίας 



Σε αυτό το ευρύτερο πλαίσιο άνθισης της αεριοκίνησης, οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη ήδη διαθέτουν αρκετά οχήματα φυσικού αερίου, εκ των οποίων αρκετά διατίθενται πλέον και στην Ελλάδα μέσω παραγγελίας:


1. Fiat Panda 0.9 TwinAir Turbo Natural Power 80 PS

2. Fiat 500L TwinAir Turbo Natural Power 80 PS

3. Fiat Punto 1.4 70 PS Natural Power

4. Fiat Qubo 1.4 70 PS Natural Power

5. Fiat Doblo 1.4 T-Jet 120 PS Natural Power

6. Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir CNG

7. Mercedes B 200 Natural Gas Drive

8. Mercedes E 200 NGT

9. Opel Zafira Tourer 1.6 CNG Turbo

10. Opel Zafira Family 1.6 CNG Turbo

11. Opel Combo 1.4 T-Jet 120 PS Natural Power

12. SEAT Mii EcoFuel

13. Skoda Citigo 1.0 CNG Green tec

14. VW eco up!

15. VW Golf 1.4 TGI

16. VW Passat 1.4 TSI 150 PS EcoFuel

17. VW Touran 1.4 TSI 150 PS EcoFuel



Αυτό που συνεπάγεται η επιλογή, αλλά παράλληλα και η επιθυμία, επαγγελματιών και ιδιωτών να αξιοποιήσουν το φυσικό αέριο στην κίνηση των οχημάτων τους, είναι η κρισιμότητα του να υπάρχει σταθερή και αξιόπιστη ικανότητα ανεφοδιασμού με CNG. 



Σε αυτό το πλαίσιο, η ΔΕΠΑ αναπτύσσει τη βασική υποδομή ώστε να ανοίξει την αγορά αεριοκίνησης, δίνοντας τη δυνατότητα σε ολοένα και περισσότερους καταναλωτές να μπορούν να ανεφοδιάσουν τα οχήματά τους με φυσικό αέριο και να απολαύσουν τα οφέλη του «πράσινου» καυσίμου.



Σε κάθε περίπτωση ωστόσο, δεν πρέπει να λησμονείται ότι τα οχήματα φυσικού αερίου, διασφαλίζουν την απρόσκοπτη κίνηση τους, δεδομένου ότι διαθέτουν κινητήρα διπλής καύσης (φυσικού αερίου + βενζίνης) και επομένως μπορούν να χρησιμοποιήσουν βενζίνη ανά πάσα στιγμή, χωρίς το παραμικρό πρόβλημα.
http://www.lamiareport.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...

ΚΑΜΜΕΝΟΣ - ΑΓΡΙΝΙΟ-ΥΠΟΔΗΜΑΤΑ