ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ Γ4 ΜΠΗΚΕ ΞΑΝΑ ΣΤΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ
ΚΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΜΕΙΣ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ!
Μετά από νέα παρέμβαση του υπουργείου παιδείας και της κεντρικής επιτροπής των γενικών εξετάσεων «αποκαταστάθηκε η τάξη». Το υπουργείο ανακάλεσε τη βιαστική του απόφαση που πάρθηκε κάτω απ’ το βάρος του έντονου προεκλογικού κλίματος και οι βαθμολογητές θα βαθμολογούν κανονικά το ερώτημα, ανεξάρτητα απ’ το αν επιστημονικά είναι σωστό η όχι το ίδιο το ερώτημα!
Ας μιλήσουμε λοιπόν για την απόφαση αυτή, αλλά και την υποτιθέμενη λογική της.
Είναι προφανές ότι η αρχική απόφαση του υπουργείου και της υπεύθυνης υπουργού ήταν απολύτως ανεύθυνη.
Είναι προφανές ότι πάρθηκε κάτω απ’ το κράτος του φόβου να μην χρεωθεί η κ. υπουργός και το περιβάλλον της τα απαράδεκτα παιχνίδια που παίζονται στη κεντρική επιτροπή των εξετάσεων. Η απόφαση όμως αυτή ήταν απόλυτα ΑΔΙΚΗ που έβγαζε μάτια και γι’ αυτό τελικά αποσύρθηκε.
Τι όμως επεδίωκε η ηγεσία του ΥΠΕΠΘ με την πρώτη του απόφαση; Στη .....
πραγματικότητα επιχειρούσε να χρυσώσει το χάπι, να δείξει στην ελληνική κοινωνία ότι «αφουγκράζεται» τις αγωνίες της και ότι αποκαθιστά το αίσθημα της δικαιοσύνης στην ελληνική οικογένεια και τους μαθητές ψηφοφόρους. Απέτυχε όμως οικτρά αφού η αρχική της απόφαση δημιούργησε ένα πλήθος καταγγελιών που λειτουργούσαν σαν χιονοστιβάδα απέναντι στην ηγεσία του υπουργείου.
Οφείλουμε όμως να παρατηρήσουμε ότι η κίνηση αυτή πέτυχε εν μέρει στο σκοπό της αφού μετατόπισε το πρόβλημα στο ερώτημα Γ4 και όχι στην ΟΥΣΙΑ των θεμάτων που επέλεξε η εξεταστική επιτροπή.
Και εδώ κατά τη γνώμη μου βρίσκεται το κύριο πρόβλημα και θα επιχειρήσω να εξηγήσω τι εννοώ.
Ξεκινώντας απ’ το επιστημονικό λάθος της ερώτησης Γ4, πρέπει να τονίσω τα εξής. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι το λάθος της επιτροπής δεν απασχόλησε πιθανόν και κανένα υποψήφιο, όπως δεν απασχόλησε και σχεδόν κανένα εκπαιδευτικό που κλήθηκε να εξετάσει τους φυσικώς αδυνάτους την ημέρα των εξετάσεων. Απ’ αυτή την άποψη ο όλος θόρυβος δεν αντιστοιχεί με τα προβλήματα των μαθητών. Αυτό φυσικά δεν απαλλάσσει την επιτροπή η οποία οφείλει να παρουσιάζει άρτια και σωστά θέματα.
Είναι όμως πιο αστεία η όλη κατάσταση που δημιουργήθηκε αφού σαν βαθμολογητές δεχόμαστε σαν ορθή μία «λανθασμένη» ή ασαφή απάντηση, ενώ γράφουμε στους υποψηφίους ότι κάθε επιστημονικά τεκμηριωμένη άποψη θεωρείται σωστή!
Ας μιλήσουμε όμως για το συνολικό πακέτο των θεμάτων στο μάθημα της Φυσικής.
Από όλους χαρακτηρίστηκαν σαν ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ δύσκολα χωρίς κάποια σχετική διαβάθμιση. Και οφείλει να απαντήσει η επιτροπή των εξετάσεων στο εξής απλό ερώτημα. Ποιος ήταν ο λόγος της επιλογής τέτοιων θεμάτων. Ποιος ήταν ο λόγος της καταστρατήγησης ακόμα και αυτού του ίδιου του προεδρικού διατάγματος που καθορίζει τον τρόπο επιλογής των θεμάτων.
Οφείλει η επιτροπή των εξετάσεων να απαντήσει στα εξής απλά ερωτήματα. Γνωρίζουν όλοι αυτοί οι κύριοι τι περιέχει σαν ύλη του βιβλίο της κατεύθυνσης της Γ Λυκείου;
Γνωρίζουν για παράδειγμα ότι η «ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΕΠΑΛΛΗΛΙΑΣ» δεν περιέχεται στη διδακτέα ύλη ούτε της Α ούτε της Β Λυκείου και ότι αναφέρεται μόνο ακροθιγώς στην Γ Λυκείου σαν γνωστή από παλιότερη διδακτέα ύλη;
Το ερώτημα Δ4 του τελευταίου θέματος είναι αντικείμενο μελέτης της ύλης της Γ Λυκείου ή της Α; Και σε τελική ανάλυση οι υποψήφιοι εξετάζονται σε συγκεκριμένη ύλη, η σε όλη την διδακτέα ύλη όπως προβλέπεται με το νέο σχέδιο των εξετάσεων που ετοίμαζε η κ. Διαμαντοπούλου και η ομάδα Μπαμπινιώτη;
Με όλα τα παραπάνω κατά τη γνώμη μου προκύπτει το εξής σοβαρότατο ερώτημα για τους εκπαιδευτικούς που μάχονται ακόμα για το Δημόσιο Σχολείο. Τι απάντηση θα δώσουμε στους μαθητές μας οι οποίοι θα μας ρωτήσουν το εξής απλό. Δάσκαλε γιατί; Γιατί μας ακυρώνετε τους κόπους μιας μεγάλης προσπάθειας; Γιατί μας ισοπεδώνετε έτσι;
Και δυστυχώς εμάς θα ρωτήσουν αφού οι υπεύθυνοι της αθλιότητας είναι στο απυρόβλητο και με το νόμο.
Τελειώνοντας θα ήθελα να αναφερθώ και για τα μέλη της επιτροπής των εξετάσεων. Είναι απόλυτη πεποίθηση μου ότι ο μεγάλος «τζόγος» γύρω απ’ τα θέματα έχει να κάνει με το ποιος θα ελέγχει τις εξετάσεις. Πιστεύω ότι η παρεμβάσεις που γίνονται από ορισμένους «πανεπιστημιακούς δασκάλους» στα θέματα είναι εναρμονισμένες στη διαμάχη αυτή. Εκτιμώ ότι όσο οι εξετάσεις παραμένουν στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση διατηρούν σε μεγάλο βαθμό τον αδιάβλητο χαρακτήρα τους. Δεν υποστηρίζω ότι είναι δίκαιες, αλλά διατηρούν μία αξιοπιστία που πιθανόν να είναι και απ’ τις τελευταίες στο ελληνικό κράτος. Το τυχόν πέρασμα των εξετάσεων στη τριτοβάθμια εκπαίδευση θα αφαιρέσει το τελευταίο αυτό στοιχείο δικαιοσύνης.
Θλιβερός φαίνεται να είναι επίσης ο ρόλος των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που συμμετείχαν στην επιτροπή με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Το γεγονός ότι αποδέχθηκαν τα θέματα αυτά που στρέφονται πρώτα απ’ όλα ενάντια στην νέα γενιά που αγωνίζεται, τους εκθέτει ανεπανόρθωτα. Η υπεύθυνη υπουργός παιδείας υπηρεσιακή ή όχι οφείλει να αναλάβει τις ευθύνες της, να κοινοποιήσει άμεσα τα ονόματα της επιτροπής και θα όφειλε να την ξηλώσει άμεσα απ’ τις εξετάσεις.
Δυστυχώς η ιστορία ξαναγράφτηκε με έναν πολύ απλό συμβιβασμό στο ερώτημα Γ4 και ΟΥΤΕ ΓΑΤΑ ΟΥΤΕ ΖΗΜΙΑ!
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΟΦΗΣ
ΦΥΣΙΚΟΣ ΚΑΙ ΑΠΕΛΠΙΣΜΕΝΟΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΤΗΣ
ΕΛΜΕ ΝΟΤΙΑΣ ΑΘΗΝΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...