Δήλωση
των εκπροσώπων
των Παρεμβάσεων – Κινήσεων - Συσπειρώσεων
στο Δ.Σ της ΔΟΕ
Καλούση Ακρίτα 6974750410
Παπασπύρου Νίκου 6975308409
Αρχικά, η ημέρα και η ώρα συνάντησης του Δ.Σ. της ΔΟΕ με την
Υπουργό Παιδείας (Παραμονές Χριστουγέννων και 9 π.μ.) δεν ήταν καθόλου τυχαία.
Ο γραφειοκρατικός, κρατικός, κυβερνητικός
συνδικαλισμός των ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ δεν ήθελε αυτή η συνάντηση να συνδυαστεί με
αγωνιστική κινητοποίηση και με τη παρουσία εκπαιδευτικών. Με αυτή την επιλογή από τη μια μεριά η
πλειοψηφία .......
των ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ στο Δ.Σ. της ΔΟΕ απέφυγε τη πίεση από τους συναδέλφους
και από την άλλη η υπουργός δέχτηκε με
χαρά το δώρο αυτό.
Μάλιστα, όταν ως Παρεμβάσεις θέσαμε το σύνολο των
προβλημάτων - που δημιουργεί η πολιτική του μαύρου μετώπου, η πολιτική του ΔΝΤ,
της ΤΡΟΪΚΑ, του ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ, και η ψήφιση της νέας απεχθούς δανειακής σύμβασης
που θα συνδυαστεί με νέα βάρβαρα μέτρα - η υπουργός μας διέκοψε δύο φορές λέγοντας μας
«ότι εδώ δεν ήρθαμε να συζητήσουμε πολιτικά» και ότι «δεν θέλω να ακούσω το πολιτικό
σας λογύδριο». Σε αυτές τις διακοπές συναίνεσαν σύσσωμοι οι εκπρόσωποι της ΠΑΣΚ
απλώνοντας ταυτόχρονα ένα πέπλο προστασίας της υπουργού διακόπτοντας μας και
αυτοί αλλεπάλληλες φορές.
Συγκεκριμένα τι είπε η υπουργός:
ΕΦΕΔΡΕΙΑ-ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ: Είπε ότι έχει εξαιρεθεί η εκπαίδευση από την εφεδρεία, αλλά
σε ερώτησή μας σχετικά με τη δήλωσή της «ότι θα υπάρξει εξορθολογισμός του
προσωπικού με βάση την αξιολόγηση» και την σύνδεσή της με απολύσεις, δεν απάντησε. Όπως δεν απάντησε με ποιο τρόπο
θα προχωρήσει η διαδικασία αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης- κατηγοριοποίησης των
σχολείων και των εκπαιδευτικών.
ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ: Θα γίνουν με
βάση την υπάρχουσα νομοθεσία. Θυμίζουμε όμως ότι και πέρσι οι συγχωνεύσεις - καταργήσεις
σχολείων και το χάσιμο πολλών οργανικών
θέσεων έγιναν με βάση την υπάρχουσα νομοθεσία.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΩΡΑΡΙΟ: Δεν απάντησε στο ερώτημα αν θα αυξηθεί
το διδακτικό ωράριο και αν θα το συνδέσει με την εργασιακή εφεδρεία-απόλυση και
τις συγχωνεύσεις – καταργήσεις.
ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ: Εμμέσως πλην σαφώς η υπουργός ισχυρίστηκε, ότι για τους
ελάχιστους διορισμούς που έγιναν φέτος
υπεύθυνοι είναι οι πολλοί συνάδελφοι και συναδέλφισσες που βγήκαν στη σύνταξη. Για φέτος είπε δεν
έχει καθοριστεί ο αριθμός των διορισμών και εξαρτάται με το αν θα γίνουν με βάση το
κριτήριο 1 προς 10 ή κάποιο άλλο. Να θυμίσουμε ότι φέτος έγιναν 119 διορισμοί
στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση με κριτήριο το 1 προς 28. Δήλωσε ότι θα
δημιουργηθούν οργανικές θέσεις
εκπαιδευτικών πληροφορικής Π.Ε. 19 στην
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση αφήνοντας όμως ορθάνοιχτη την πόρτα για την κάλυψη των
θέσεων αυτών με μετατάξεις εκπαιδευτικών αυτής της ειδικότητας από τη
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αφού δεν δεσμεύτηκε ότι θα καλυφθούν αυτές οι θέσεις από
μόνιμους διορισμούς .
ΤΡΙΕΤΗΣ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΩΝ: Αφού πρώτα δεν έκανε
μόνιμους διορισμούς, αφού η συγκεκριμένη διάταξη δεν προσφέρει τίποτα ως προς το
οικονομικό όφελος που προσδοκούσε να έχει και στον τρόπο εξοικονόμησης-διαχείρισης του
εκπαιδευτικού προσωπικού, αφού και φέτος θα καταστεί ουσιαστικά ανενεργή λόγω
των ανύπαρκτων διορισμών, δήλωσε ότι θα
μετατρέψει την τριετή παραμονή των νεοδιόριστων σε διετή, αρχής γενομένης με αυτούς που διορίσθηκαν το
2010. Γεγονός όμως που μπορεί να μη
σημάνει τίποτα, αν ακολουθήσει τη περσινή τακτική των ελάχιστων
μεταθέσεων.
ΥΠΟΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ: Στα πλαίσια της περικοπής των
κοινωνικών δαπανών και της μείωσης των
δαπανών για τις λειτουργικές δαπάνες των σχολικών επιτροπών κατά 80%, (από 17,3 εκ. € σε 2,9 εκ. €), δεν απάντησε
που θα βρουν χρήματα τα σχολεία και με ποιον τρόπο, για να καλύψουν τις στοιχειώδεις ανάγκες όπως: πετρέλαιο, ρεύμα,
νερό, φωτοτυπικό χαρτί, κ.ά ανοίγοντας
και με αυτόν τον τρόπο το δρόμο για το
«νέο» σχολείο της αγοράς. Συγχρόνως για τα σημερινά οικονομικά προβλήματα που
αντιμετωπίζουν τα σχολεία έριξε την ευθύνη στους καλλικρατικούς δήμους, γιατί δεν προχώρησαν με γρήγορες
διαδικασίες τη συγκρότηση των σχολικών επιτροπών.
ΒΙΒΛΙΑ: Σύμφωνα με την υπουργό για την
κατάσταση που δημιουργήθηκε με τα βιβλία φταίνε όλοι οι άλλοι. Φταίει η συνταξιοδότηση του προέδρου του ΟΕΔΒ, φταίει
το ελεγκτικό συνέδριο. Το μόνο που δε φταίει είναι το υπουργείο παιδείας. Δεν
κατάφερε να δικαιολογήσει τη συνειδητή επιλογή του υπουργείου και της
κυβέρνησης για την κατάργηση της δημόσιας δωρεάν χορήγησης των βιβλίων και την αντικατάστασή
τους με τα DVD του «ψηφιακού σχολείου».
Για φέτος είπε πως έχει κινήσει το υπουργείο τις διαδικασίες για την αγορά του
χαρτιού με την νέα διαδικασία του προγράμματος «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» μετά την κατάργηση
του ΟΕΔΒ, κάτι που μένει να διαπιστώσουμε.
ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟΣ: Η υπουργός μετά την αρχική της θέση ότι
τα φαινόμενα αυτά είναι ανύπαρκτα και είναι «λαϊκισμός» των εκπαιδευτικών, παραδέχτηκε
ότι υπάρχει το πρόβλημα, λόγω της συνολικής οικονομικής κρίσης και όχι της
πολιτικής της τρόϊκα, του ΔΝΤ, της Ε.Ε που
εφάρμοζε η προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και συνεχίζει η τωρινή συγκυβέρνηση του μαύρου
μετώπου(ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ). Απάντησε μάλιστα ότι δε θα δοθεί έκτακτη οικονομική
επιχορήγηση στις σχολικές επιτροπές και στις κοινωνικές υπηρεσίες των Δήμων για
να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες και δε
δεσμεύτηκε για κανένα τρόπο αντιμετώπισης του προβλήματος.
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ: Αποδέχτηκε ότι το
προσχέδιο νόμου που ήρθε στο φως της δημοσιότητας από τα Μ.Μ.Ε. πριν από λίγους μήνες ήταν πρόταση του
υπουργείου Παιδείας. Με βάση αυτό δίνονται υπερεξουσίες στο διευθυντή και
συγχρόνως μετατρέπει το σύλλογο Διδασκόντων σε διακοσμητικό στοιχείο, δημιουργούνται σχολικές ενότητες όπου μπορεί να γίνεται
μετακίνηση εκπαιδευτικών και μαθητών από σχολείο σε σχολείο. Είπε επίσης ότι
για να προχωρήσει το υπουργείο στη
διοικητική αναδιάρθρωση χρειάζεται τη συναίνεση των κομμάτων της συγκυβέρνησης.
ΚΛΟΠΗ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ:
Στην καταφανή κλοπή του χρόνου
προϋπηρεσίας όλων των εκπαιδευτικών και όλων των δημοσίων υπαλλήλων, που το
υπουργείο και η συνδικαλιστική γραφειοκρατία ονομάζει πλεονάζοντα χρόνο (σαν να
είναι κάτι που περισσεύει), η υπουργός απάντησε ότι υπάρχει προβληματισμός για πιθανή
«αξιοποίηση»;;;;; της προϋπηρεσίας αυτής χωρίς να δεσμεύεται ότι θα
προσμετράται στην τελική κατάταξη. Είναι απορίας άξιο τι σημαίνει ο όρος
«αξιοποίηση» της προϋπηρεσίας που αναφέρεται και στο δελτίο τύπου του
υπουργείου παιδείας.
ΑΦΑΜΑΞΗ ΜΙΣΘΩΝ, ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ: Τα ζητήματα αυτά παραπέμφθηκαν στις καλένδες του υπουργείου
οικονομικών λόγω μη αρμοδιότητας της.
ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: Όχι μόνο υπεραμύνθηκε της κατάργησης
της μετεκπαίδευσης των διδασκαλείων, αλλά αντίθετα προωθεί σχέδιο για την «επιμόρφωση». Δήλωσε επίσης ότι έχει και τη σύμφωνη γνώμη
της ΔΟΕ!, κάτι που εμείς ως Παρεμβάσεις δεν γνωρίζουμε και ούτε έχει τεθεί στο
Δ.Σ. της ΔΟΕ για συζήτηση. Μια επιμόρφωση ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ, σε τρίμηνη, εξάμηνη και
ετήσια βάση με στόχο την «επαγγελματική ανάπτυξη»;;;; των εκπαιδευτικών και όχι
την ουσιαστική επιμόρφωση για τις νέες
παιδαγωγικές μεθόδους, τα νέα δεδομένα στη μαθησιακή διαδικασία κ.ά. Οι δυο
πρώτες θα γίνουν υποχρεωτικά, χωρίς απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα με τις υπάρχουσες δομές(ΠΕΚ, από
απόσταση εκπαίδευση και εκπαίδευση ανηλίκων) και η τελευταία με εξετάσεις και
απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα. Και οι τρεις θα γίνονται σε ΑΕΙ αφού αυτά θαέχουν
μπει στην διαδικασία αξιολόγησης και πιστοποίησης των προγραμμάτων σπουδών
τους.
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: Σύμφωνα με την υπουργό είναι άδικο το
κόψιμο του επιδόματος. Αυτό ισχυρίστηκε ότι είναι απόρροια της συνολικής
οικονομικής πολιτικής. Είπε ότι θα γίνει διαγωνισμός ΑΣΕΠ το Φεβρουάριο για εκπαιδευτικούς ειδικής
αγωγής και ότι δεν γνωρίζει τίποτα για την κατάργηση των ΚΕΕΔΥ. Επίσης δεν
απάντησε στο ερώτημα γιατί καταργεί οργανικές θέσεις ΣΜΕΑ στη Πρωτοβάθμια και
τις μεταφέρει στη Δευτεροβάθμια σε άλλες ειδικότητες.
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΣΠΑ: Δήλωσε ότι έχει άγνοια για την
παρακράτηση του μισθού των αναπληρωτών ΕΣΠΑ κατά 20% από τη μισθοδοσία τους και
για την κατάταξη των αναπληρωτών στο τελευταίο βαθμό, χωρίς τον υπολογισμό της
προϋπηρεσίας δεν απάντησε.
Η
υπουργός παιδείας πιστός υπηρέτης της κοινωνικής βαρβαρότητας
Η υπουργός
παιδείας επιβράβευσε με αυτά που είπε την πολιτική που με τόση θέρμη υπηρετεί!
Μια πολιτική πλήρως εναρμονισμένη με την συμμετοχή της και στην προηγούμενη
κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ όσο και σε αυτή του μαύρου μετώπου, του τραπεζίτη
Παπαδήμου. Μια πολιτική σε πλήρη συμφωνία με το ΜΝΗΜΟΝΙΟ, το ΔΝΤ, την Ε.Ε. και
τη νέα ΑΠΕΧΘΗ ΔΑΝΕΙΑΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ. Εξάλλου δεν ήταν καθόλου τυχαίο πως μόνιμη
επωδός όλων όσων έλεγε ήταν ότι «αυτά κατάφερε η κυβέρνηση να πάρει από τις διαπραγματεύσεις με την
ΤΡΟΪΚΑ». Μια πολιτική περιορισμού , απαξίωσης, υποβάθμισης και διάλυσης της
δημόσιας και δωρεάν παιδείας μέσα από τις περικοπές στους μισθούς, τη
φτωχοποίηση των εκπαιδευτικών και την υποχρηματοδότηση των σχολείων, την
εφαρμογή των μέτρων της κοινωνικής βαρβαρότητας, το «νέο σχολείο» της αγοράς
και των ελαστικών σχέσεων εργασίας, την εργασιακή εφεδρεία-απόλυση, την αξιολόγηση
των εκπαιδευτικών και την αυτοαξιολόγηση και κατηγοριοποίηση των σχολείων.
Η απάντηση του κόσμου της εκπαίδευσης, του κόσμου της
εργασίας
Ο συντονισμένος
αγώνας, οι Γ.Σ. των εκπαιδευτικών και των άλλων εργαζομένων, οι συνελεύσεις
στις γειτονιές ενάντια στην πληρωμή των κεφαλικών φόρων και των χαρατσιών
μπορούν να δημιουργήσουν τους όρους και της προϋποθέσεις για την οργάνωση μιας
μεγάλης διακλαδικής πολιτικής απεργίας διαρκείας, για την ανατροπή της κυβέρνησης του μαύρου
μετώπου, της Ε.Ε., του ΔΝΤ, και κάθε
επίδοξου διαχειριστή, για να μην ψηφιστεί η νέα απεχθής δανειακή σύμβαση, για
την άρνηση – διαγραφή του χρέους, για την αναδιανομή του πλούτου υπέρ των
εργαζόμενων.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...