==► ΠΙΣΤΙΟΛΑΣ: "Πολλαπλά εκτεθειμένη η Δημοτική Αρχή – Αποκαλυπτική η έκθεση των Ορκωτών Λογιστών"  ==► ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ - ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΟ ΩΡΑΡΙΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ   ==► Κριτική και προτάσεις του Δημήτρη Τραπεζιώτη, για την αντιμετώπιση της παραβατικότητας  ==► Εμπορικός Σύλλογος Αγρινίου για το Πολυτεχνείο  ==► ΣΥΡΙΖΑ: ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΣΥΝΕΔΡΩΝ ΑΠΟ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ  ==► ΓΕΑ: Κυριακή 24 Νοεμβρίου το «Τρέχω, βαδίζω, ποδηλατώ στην πόλη μου»  ==► Υπεγράφη η πρόσκληση για το καινούργιο πρόγραμμα «Νέων Γεωργών» ύψους, 410 εκατ. ευρώ  ==► Μίλτος Ζαμπάρας Με Πείσμα και Όραμα: Η Δυτική Ελλάδα μπορεί να κερδίσει μάχες  ==► Η ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ "ΑΠΟΛΛΩΝ - Σχετικά με τη σύσταση “Ενεργειακών Κοινοτήτων"  ==► Χριστίνα Σταρακά: Ντροπή να μιλάτε για ανάπτυξη όταν η οικονομία και η κοινωνία στενάζουν (βίντεο)  ==► “Όχι” σε μείωση ΦΠΑ στο ελαιόλαδο, λέει το Μαξίμου   ==► Ο ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΥΡΩΣΗ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΤΙΝΑΣ ΣΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ  ==► Χριστίνα Σταρακά: Ένα βήμα πριν την οριστική κατάρρευση η ελληνική κτηνοτροφία - Απαιτείται εθνικό σχέδιο διάσωσης της και όχι «κούφια λόγια»  ==► ΧΑΡΗΣ ΔΟΥΚΑΣ: "Εμμονή στο λάθος" - Άρθρο στα “Νέα Σαββατοκύριακο”  ==► Δημιουργία, στην πόλη των Αγρινιωτών   ==► ΚΚΕ: ΕΡΩΤΗΣΗ ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗΣ ΠΥΡΚΑΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ  ==► Η πολιτική ορθότητα εναντίον Πολάκη, η ανδροφοβία/μισανδρισμός της ελληνικής κοινωνίας και τα εκατομμύρια της Λινού  ==► Ο.Α.Σ. ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΠΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΩΛΗΣ ΣΤΑ ΑΙΓΟΠΡΟΒΑΤΑ  ==► 50 ΧΡΟΝΙΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΝΕ ΟΔΗΓΗΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ  ==► Ανακοίνωση Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών στην Β' ΕΛΜΕ Αιτωλ-νίας  ==► Η ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ - ΑΔΜΗΕ - ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΔΗΜΟΥ ΗΛΙΔΑΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΗΛΕΙΑΣ  ==►   ==► Γιατί η Αριστερά δείχνει να μην έχει τόση απήχηση στην κοινωνία;  ==► Με πολλές ειδήσεις η παρουσία Λιβάνιου στην ΚΕΔΕ - Έρχονται αλλαγές σε ΟΤΑ & Περιφέρειες  ==► ΚΚΕ: Ανείπωτη θλίψη, συλλυπητήρια για το θάνατο του συντρόφου Νίκου Ζαραϊδώνη    By The best widgets

Κυριακή 20 Ιουνίου 2010

ΜΗΝ ΑΦΗΣΕΤΕ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΠΕΣΕΙ ΘΥΜΑ ΤΩΝ ΜΕΤΡΩΝ


Ανοικτή επιστολή του Μιχ. Τρεμόπουλου προς όλους τους Ευρωβουλευτές
για το επικείμενο κλείσιμο γραμμών του ΟΣΕ
Ανοικτή επιστολή προς όλα τα μέλη του Ευρωκοινοβουλίου για το κλείσιμο γραμμών του ΟΣΕ που επιβάλλει το μνημόνιο Ελλάδας-ΕΕ-ΔΝΤ απέστειλε ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων Μιχάλης Τρεμόπουλος.
Στην επιστολή ενημερώνει τους συναδέλφους του ότι η Ελλάδα έχει ήδη το αραιότερο σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ευρώπη, τρεις φορές κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και ότι τα υψηλά ελλείμματα του ΟΣΕ, που παρουσιάζονται ως δικαιολογία, είναι πρώτα πολιτικά και μετά οικονομικά. 40% του σωρευτικού ελλείμματος του ΟΣΕ αφορά τόκους δανείων που του επιβλήθηκαν ως υποκατάστατο της απευθείας δημόσιας χρηματοδότησης που δινόταν για τις υποδομές όλων των άλλων μεταφορικών μέσων.
Η περιθωριοποίηση του σιδηροδρόμου προς όφελος των οδικών και αεροπορικών μεταφορών έχει αποτελέσει διαχρονικά ακρογωνιαίο λίθο της ελληνικής πολιτικής μεταφορών.
Η Ελλάδα διαθέτει σήμερα 2.500 κλειστών αυτοκινητοδρόμων, ολοκληρωμένο ή υπό κατασκευή, ένα δίκτυο πυκνότερο από αυτό της Γαλλίας ή της Βρετανίας. Την ίδια στιγμή οι υποδομές για τρένα μεσαίων ταχυτήτων (150-200 χλμ/ώρα) αφορούν λιγότερα από 800 χλμ , ενώ τρένα υψηλότερων ταχυτήτων δεν προβλέπονται ούτε για το απώτερο μέλλον.
Την τελευταία τριετία, με την είσοδο ιδιωτών στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους, ο στραγγαλισμός του σιδηροδρόμου επιταχύνεται με πάγωμα επενδύσεων, περικοπές δρομολογίων, διακοπή της γραμμής προς Πάτρα και αχρήστευση της τηλεφωνικής κράτησης εισιτηρίων. Το επικείμενο κλείσιμο γραμμών βάσει του Μνημονίου, έρχεται να επισφραγίσει τα μέτρα των ελληνικών κυβερνήσεων.
«Τα ελληνικά τρένα πεθαίνουν λοιπόν από πολιτικά και όχι οικονομικά αίτια», τονίζει ο Μ. Τρεμόπουλος στην επιστολή του. «Εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν, και οι Έλληνες Πράσινοι τις έχουμε προτείνει, ιδιαίτερα σε αυτήν την περίοδο κρίσης όπου η χρήση του ΙΧ γίνεται πλέον πραγματικά ακριβή και τα εισοδήματα περιορίζονται».
Ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων καλεί τους συναδέλφους στο ευρωκοινοβούλιο να στείλουν σαφές μήνυμα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που προσυπογράφει το Μνημόνιο στα πλαίσια της «τρόικας», ότι δεν έχει δικαίωμα να επιβάλει το κλείσιμο ενός μεγάλου μέρους του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς κάτι τέτοιο ισοδυναμεί με αντιστροφή των ευρωπαϊκών πολιτικών για τις μεταφορές και με επιβράβευση πολυετών πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού.

Για περισσότερες πληροφορίες: Μιχ.Τρεμόπουλος 6982 689868
Γιάννης Παρασκευόπουλος 6979 952070

Γραφείο ευρωβουλευτή
Βρυξέλλες: European Parliament, Rue Wiertz, ASP 08H247, B-1047 Brussels, Belgium Tel: 0032 228 45402v
Στρασβούργο: Bât. Louise Weiss, T05059, 1, av. du Pr. Schuman, CS 91024, F-67070 Strasbourg, Tel: 0033 388 175402
Αθήνα: Μητροπόλεως 1 (πλ. Συντάγματος), 10557 Αθήνα / Τηλ.: 210.3709705 / Fax: 210.3709707
Θεσσαλονίκη: Πλάτωνος 1 (& Εγνατίας), 54631 Θεσσαλονίκη / Τηλ.: 2310.269780 και 2310.266705

Γραφείο ευρωβουλευτή Μ. Τρεμόπουλου
_________________________________________________________
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ανοικτής επιστολής

Ανοικτή επιστολή προς όλους τους Ευρωβουλευτές

Μην αφήσετε τη βιωσιμότητα των μεταφορών στην Ελλάδα
να πέσει θύμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Αγαπητέ/ή συνάδελφε,
Θα μπορούσατε ποτέ να διανοηθείτε ως ενδεχόμενο, να κλείσει το μισό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας σας σε μια μέρα;
Αυτό ακριβώς αυτό το αδιανόητο, συμβαίνει σήμερα στη χώρα μου, την Ελλάδα. Το μνημόνιο που συμφωνήθηκε μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης, του ΔΝΤ, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περιέχει πρόβλεψη για «κλείσιμο ζημιογόνων σιδηροδρομικών γραμμών».
Πρακτικά, μόνο ο κύριος διάδρομος Αθήνα-Θεσσαλονίκη διαφεύγει το κλείσιμο, μαζί με ορισμένες προαστιακές γραμμές και με τις υποχρησιμοποιούμενες συνδέσεις προς γειτονικές χώρες. Στα τμήματα που θα κλείσουν, περιλαμβάνονται γραμμές που αναβαθμίστηκαν τα προηγούμενα χρόνια με ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση. Η Ελλάδα διαθέτει ήδη το αραιότερο σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ευρώπη (μετά τη Φιλανδία) με πυκνότητα μόλις 19km/1000 km2, τρεις φορές χαμηλότερη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Τα υψηλά ελλείμματα των ελληνικών σιδηροδρόμων, που παρουσιάζονται ως δικαιολογία, είναι πρώτα πολιτικά και μετά οικονομικά. Η περιθωριοποίηση του σιδηροδρόμου προς όφελος των οδικών και αεροπορικών μεταφορών έχει αποτελέσει ακρογωνιαίο λίθο της ελληνικής πολιτικής μεταφορών τουλάχιστον από τα τέλη της δεκαετίας του 60.

  • 40% του σωρευτικού χρέους του ΟΣΕ αποτελούν τόκοι τραπεζικών δανείων που επιβλήθηκαν από τις ελληνικές κυβερνήσεις, αποφασισμένες να μην επενδύσουν ούτε ένα ευρώ (ή δραχμή) δημόσιων πόρων απευθείας σε σιδηροδρομικές υποδομές και συντήρηση.

  • Σε αντίθεση με τα σιδηροδρομικά έργα, δισεκατομμύρια ευρώ εθνικών δημόσιων πόρων καθώς και το μεγαλύτερο μέρος των ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων επενδύθηκαν για την κατασκευή 2500 χλμ αυτοκινητοδρόμων δημιουργώντας μέχρι το 2015 ένα δίκτυο πυκνότερο από εκείνα της Αγγλίας ή της Γαλλίας.

  • Ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου περιλαμβάνει γραμμές μέσης ταχύτητας (160-200km/h) συνολικού μήκους μόλις 800 χλμ ως το 2015. Γραμμές υψηλής ταχύτητας δεν προβλέπονται καθόλου.

  • Το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά παραμένει αποκομμένο από το σιδηροδρομικό δίκτυο από τα μέσα της δεκαετίας του 80

  • Επί δεκαετίες οι ανταγωνιστές του σιδηροδρόμου, κυρίως ιδιοκτήτες φορτηγών και συνεταιρισμοί λεωφορειούχων, ενισχύονται άμεσα και έμμεσα, συχνά με σκανδαλώδεις τρόπους.
Με την έναρξη ΣΔΙΤ από το 2007 τα πράγματα έγιναν χειρότερα:

  • Το 2008 πάγωσαν επ’ αόριστον όλες οι νέες επενδύσεις στο τρένο, ακόμη και σε ευρωπαϊκούς άξονες προτεραιότητας.

  • Το 2009 τα δρομολόγια στις περισσότερες γραμμές περικόπηκαν δραστικά. Η γραμμή Αθήνας-Πάτρας, ευρωπαϊκός διάδρομος και βασική πύλη της χώρας προς τη Δύση, έκλεισε επ’ αόριστον με επίκληση τεχνικών έργων.

  • Από το Δεκέμβριο του 2009 έχει σταματήσει να λειτουργεί ακόμη και το σύστημα τηλεφωνικής κράτησης εισιτηρίων, ενώ διαδικτυακή κράτηση δεν είναι ακόμη εφικτή παρά τις αλλεπάλληλες ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις.
Τα ελληνικά τρένα πεθαίνουν λοιπόν από πολιτικά και όχι οικονομικά αίτια. Εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν, και οι Έλληνες Πράσινοι τις έχουμε προτείνει, ιδιαίτερα σε αυτήν την περίοδο κρίσης όπου η χρήση του ΙΧ γίνεται πλέον πραγματικά ακριβή και τα εισοδήματα περιορίζονται.
Ο σιδηρόδρομος είναι η ραχοκοκαλιά μιας χώρας. Αν σπάσει, όλα παραλύουν, και πρώτα η βιωσιμότητα των μεταφορών.
Εκ μέρους λοιπόν των συμπολιτών μου, σας ζητώ να στείλετε ένα σαφές μήνυμα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι το κλείσιμο μεγάλου μέρους του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου ισοδυναμεί με αντιστροφή ευρωπαϊκών πολιτικών για τις μεταφορές και με επιβράβευση πολυετών πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού.
Παρακαλώ εξηγείστε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι δεν έχουν δικαίωμα να κάνουν κάτι τέτοιο.
Ειλικρινά δικός σας

Μιχάλης Τρεμόπουλος
Ευρωβουλευτής (Οικολόγοι Πράσινοι, Ελλάδα)

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...

ΚΑΜΜΕΝΟΣ - ΑΓΡΙΝΙΟ-ΥΠΟΔΗΜΑΤΑ