Συντάκτης: Αννα Ανδριτσάκη
Τελικά, είναι πολύ μεγαλύτερο το σοκ και δέος που προκάλεσε ο αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας, παρουσιάζοντας το όραμά του για την εκπαίδευση, στη Θεσσαλονίκη. Τρόμαξαν ακόμα και οι εκπαιδευτικοί που πρόσκεινται στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Τόσο που όχι μόνο σπεύδουν να....
δηλώσουν ανοιχτά «Όχι κ. Μητσοτάκη... Αυτό δεν είναι το δικό μας όνειρο για το σχολείο!» αλλά ουσιαστικά τον χαρακτηρίζουν επικίνδυνο και προειδοποιούν ότι «θα σταθούν απέναντι» στα σχέδια υποβάθμισης και διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης!
δηλώσουν ανοιχτά «Όχι κ. Μητσοτάκη... Αυτό δεν είναι το δικό μας όνειρο για το σχολείο!» αλλά ουσιαστικά τον χαρακτηρίζουν επικίνδυνο και προειδοποιούν ότι «θα σταθούν απέναντι» στα σχέδια υποβάθμισης και διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης!
Με μια ανακοίνωση-υπόδειγμα εσωτερικής κριτικής και σπάνια στα συνδικαλιστικά χρονικά της ΔΑΚΕ, οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας, που εκπροσωπούν την οργάνωση, κατηγορούν τον πρόεδρο της ΝΔ για επικίνδυνες απόψεις και εξαγγελίες που ενισχύουν τις ανισότητες στην εκπαίδευση και οδηγούν σε κλείσιμο σχολείων. Τον καλούν δε, να ξεκαθαρίσει «αν επιλέγει να βαδίσει στο δρόμο που χάραξε η κα Διαμαντοπούλου».
Μεταξύ άλλων καταγγελιών που όχι μόνο διαψεύδουν το αφήγημα του κου Μητσοτάκη αλλά σίγουρα θα προκαλέσουν ισχυρές εσωτερικές αναταράξεις, οι δάσκαλοι της ΔΑΚΕ αναρωτιούνται χαρακτηριστικά: «Αλήθεια, γιατί υποστηρίζει με τόσο πάθος την αναπαραγωγή μιας ελιτίστικης νοοτροπίας στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, όταν διαφωνεί με αυτήν το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας και το μεγαλύτερο μέρος της κοινωνίας;» για να συμπληρώσουν ότι «Την ίδια ώρα αποτελεί στρατηγική επιλογή όλων των εκπαιδευτικών συστημάτων ανά τον κόσμο η προσπάθεια επίτευξης καλύτερων αποτελεσμάτων στον τομέα της άμβλυνσης των ανισοτήτων μέσω της παρεχόμενης εκπαίδευσης που ενσωματώνει ευκαιρίες ανάπτυξης για όλους τους μαθητές.»
Χαρακτηρίζοντας μάλιστα «καθόλα επικίνδυνη» τη σχετική θεώρηση που κατέδειξε ο κος Μητοτσάκης καταγγέλλουν πως «Η αντίληψη ότι οι καλοί μαθητές βρίσκονται και, το χειρότερο, πρέπει να βρίσκονται στα ιδιωτικά σχολεία ενώ στα δημόσια «στοιβάζονται» όλοι οι υπόλοιποι, ευνοεί τις διακρίσεις, συμβάλλει στην ένταση των κοινωνικών ανισοτήτων και έρχεται σε αντίθεση με την αρχή της σύγχρονης παιδαγωγικής «ένα σχολείο για όλους».
Με την ίδια σκληρή γλώσσα, την οποία θα ζήλευαν πολλοί διαφωνούντες πολιτικά με τη ΝΔ, η ΔΑΚΕ/ Π.Ε. θεωρεί πως είναι «εξίσου αποκαλυπτική και επικίνδυνη η, στο όνομα της αυτονομίας και δημιουργικότητας των σχολείων, εξαγγελία για «μεγαλύτερη ελευθερία στην οργάνωση, τη διαχείριση πόρων, την επιλογή διδακτικού προσωπικού…». Και εξηγεί:
«Δεν αποτελεί εξέλιξη το διαρκές κυνήγι πόρων από την κάθε σχολική μονάδα, γιατί όταν δεν υπάρχει επαρκής δημόσια χρηματοδότηση, η αυτονομία, μοιραία, σημαίνει όχι μόνο διαχείριση αλλά και αναζήτηση πόρων.
Δεν αποτελεί εξέλιξη η επιλογή του διδακτικού προσωπικού να γίνεται κατά το δοκούν (αδιαφάνειας και ρουσφετιού πεδίο δόξης λαμπρό) από τους διευθυντές, τις σχολικές επιτροπές, τους δήμους, τους χρηματοδότες κάθε σχολείου…
Δεν αποτελεί καινοτομία η στόχευση σ’ ένα σχολείο δεξιοτήτων αποκομμένο από τις αρχές και το πλαίσιο εφαρμογής της ανθρωπιστικής παιδείας.»
Ακόμα, τονίζουν οι δάσκαλοι της ΔΑΚΕ: «Δεν ακούσαμε το παραμικρό για συγκεκριμένα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για να στηριχθεί η δημόσια, δωρεάν εκπαίδευση. Η ελληνική οικογένεια που δοκιμάζεται από τη βαθιά οικονομική, αξιακή και κοινωνική κρίση, θέλει το παιδί της να μετέχει μιας ποιοτικής δημόσιας εκπαίδευσης. Δεν μπορεί να θεωρείται μονόδρομος για την επιτυχία η φοίτηση στα ιδιωτικά σχολεία. Το δημόσιο σχολείο αποτελεί τον βασικό πυλώνα του εκπαιδευτικού μας συστήματος και την μοναδική ελπίδα για την έξοδο από την κρίση. Οι εκπαιδευτικοί δεν επιτρέπουμε και δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να στερήσει την ελπίδα αυτήν από τους μαθητές μας.»
Τέλος, προειδοποιούν: «Εμείς, οι εκπαιδευτικοί-μέλη της ΔΑΚΕ Π.Ε. που χρόνια τώρα αγωνιζόμαστε για δυνατό και υγιές δημόσιο, δωρεάν σχολείο, επιλέγουμε να σταθούμε απέναντι στα σχέδια υποβάθμισης και διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης που υλοποιεί η σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ καθώς και τη συνέχιση της εφαρμογής τους από την όποια μελλοντική κυβέρνηση.»
Χωρίς να παραλείπουν την επισήμανση ότι η θέση Μητσοτάκη είναι ίδια με τη θέση Σημιτη – Διαμαντοπούλου: «Περιμένουμε από τον κύριο Μητσοτάκη σαφή και ξεκάθαρη τοποθέτηση για το αν επιλέγει να βαδίσει στον δρόμο που χάραξε η κ. Διαμαντοπούλου. Ο κ. Σημίτης πριν από τρεις μήνες δήλωσε: «Χρειάζεται αυτονομία των εκπαιδευτικών μονάδων και σύνδεσή τους με την τοπική κοινωνία». Πρόκειται για τον ίδιο πυρήνα σκέψης. Το θολό, δίχως σαφές και ελεγχόμενο πλαίσιο αναφοράς, αλλά εύηχο εφεύρημα της αυτονομίας οδηγεί στην κατηγοριοποίηση και μοιραία στο κλείσιμο σχολείων. Αυτό που αποκρύπτεται είναι ότι δεν πρόκειται για κυρίαρχη ευρωπαϊκή πολιτική (γιατί δεν είναι) αλλά ακραία αντιλαϊκή πολιτική κάποιων, λίγων, αποτυχημένων κυβερνήσεων που με τον τρόπο αυτό διέλυσαν τη δημόσια εκπαίδευση. Εμείς βαδίζουμε στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση.»
Με μια φράση, μάλλον του διαμηνύουν ότι «λογαριάζει χωρίς τον ξενοδόχο». Μπορεί και να του λένε πως θα τους βρει μπροστά του.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...