Οδηγός – Όχημα
– Οδόστρωμα
Το τεχνικό γραφείο Autoexperience με εξειδίκευση στην Ανάλυση και Αναπαράσταση των Τροχαίων Ατυχημάτων με αφορμή την δημοσιότητα που έχουν τα άρθρα
για τα Τροχαία Ατυχήματα λόγω του πρόσφατου Τροχαίου Ατυχήματος που στοίχησε την ζωή σε δημοφιλή νεαρό τραγουδιστή αλλά και...
τις τόσες ζωές, γνωστών
και άγνωστων συνανθρώπων μας που χάνουν
την ζωή τους καθημερινά, νιώθει την υποχρέωση να γράψει το παρακάτω άρθρο και
ελπίζει ότι η ανάγνωση – μελέτη του άρθρου από τους οδηγούς, ανεξαρτήτου ηλικίας και φύλλου, νέους
ή ηλικιωμένους, άπειρος ή έμπειρος, να βοηθήσει
στην μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων.
Τα πάντα στην ζωή μας είναι ΘΕΜΑ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ και μέσα από την παιδεία μας γινόμαστε συγκροτημένοι άνθρωποι,
μας είναι δηλαδή ποιο εύκολο να
αποκτήσουμε:
· Σωστή οδική συμπεριφορά, να σεβόμαστε το Κώδικα Οδικής
Κυκλοφορίας, τα οχήματα που κινούνται στην ίδια ή σε διαφορετική κατεύθυνση από
εμάς, τους πεζούς, τους δικυκλιστές, τα άτομα με ειδικές ανάγκες κ.λπ.
· Να μπορούμε να κατανοήσουμε τους νόμους της φυσικής,
την κινητική ενέργεια ή την ορμή
ενός Οχήματος, ποια είναι η
διαφορά να κινείσαι με 30 ή 50 ή 150 χιλιόμετρα την ώρα.
Έτσι μόνο μπορούμε να γίνουμε όλοι σοφότεροι και προνοητικοί
οδηγοί, με την ελπίδα της μείωσης των Τροχαίων Ατυχημάτων.
Άνθρωπος – Οδηγός
Ο άνθρωπος – οδηγός του οχήματος είναι ένας σημαντικός συντελεστής του Τροχαίου Ατυχήματος,
· Τα μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής, που είναι ανύπαρκτα στη διάρκεια της Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης στο Σχολείο και στην διάρκεια της απόκτησης του Διπλώματος οδήγησης,
· Ο τρόπος οδήγησης Αμυντική οδήγηση ή Επιθετική οδήγηση , (ξέρεις ποιος είμαι εγώ), οι συνήθειες στην καθημερινή οδήγηση η ρουτίνα της καθημερινής διαδρομής, η απειρία ή εμπειρία
· Η γνώση που διαθέτη για την οδική συμπεριφορά του οχήματος, αλλιώς πρέπει να οδηγείς ένα όχημα με κίνηση στους πίσω τροχούς , αλλιώς ένα όχημα με κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς και αλλιώς ένα όχημα μα κίνηση και στους τέσσερεις τροχούς.
· Το στρες, το άγχος, η χρήση του κινητού τηλεφώνου ή του tablet, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή φαρμάκων, είναι παράγοντες που επηρεάζουν τα αντανακλαστικά του οδηγού και μεγιστοποιούν τον χρόνο αντίδρασης του για την αντιμετώπιση δύσκολων καταστάσεων.
Ο οδηγός σε οποιοδήποτε όχημα , δίκυκλο ή τετράτροχο, επιβατικό ή φορτηγό, θα πρέπει πριν ξεκινήσει να οδηγήσει να αισθάνεται καλά, να μην είναι κουρασμένος, να είναι υγιείς και κυρίως να έχει την προσοχή του τεταμένη στο δρόμο, τα διερχόμενα οχήματος εμπρός , στο πλάι και πίσω ελέγχοντας την κίνηση με τους καθρέφτες του οχήματος.
Το όχημα είναι σύνολο
μηχανολογικών και ηλεκτρολογικών εξαρτημάτων, τα τελευταία χρόνια τα
ηλεκτρονικά έχουν γίνει ένα με το όχημα
και τα πλέον σύγχρονα νέας τεχνολογίας οχήματα
με υπερσύγχρονα συστήματα διαθέτουν
συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, που βοηθούν σε
μέγιστο βαθμό την οδήγηση με τρόπο ασφαλή και αποτελεσματικό, δεν παύουν όμως
να είναι μηχανές τις οποίες χειρίζονται
άνθρωποι.
Η τεχνική νοημοσύνη των
συστημάτων ασφάλειας στα οχήματα με τους ηλεκτρονικούς εγκεφάλους που διαθέτουν
για την λειτουργία των διαφόρων συστημάτων Ενεργητικής
ασφάλειας , ξεπερνούν κατά πολύ τον ανθρώπινο εγκέφαλο και
τις ικανότητες του, σε δύσκολες καταστάσεις πανικού και λανθασμένων
χειρισμών του, άρα μας προστατεύουν και σε πολλές περιπτώσεις
αποτρέπουν ένα τροχαίο ατύχημα.
Η κατασκευή των οχημάτων έχει
διαφοροποιηθεί με τα συστήματα Παθητικής
ασφάλειας το εσωτερικό, ο κλωβός ασφαλείας, η καμπίνα των επιβατών, καθώς και ο χώρος
του κινητήρα και των αποσκευών , σκοπό έχουν να
προστατεύουν τους επιβαίνοντες σε περίπτωση ενός τροχαίου ατυχήματος, υπάρχουν Ελεγχόμενες ζώνες παραμόρφωσης , που
σκοπό έχουν να απορροφούν όλη σχεδόν την ενέργεια πρόσκρουσης και να παραμορφώνεται
όσο δυνατόν περισσότερο ο εμπρός ή ο πίσω πρόβολος του οχήματος και να μένει σχεδόν ανέπαφη
ανεπηρέαστη η καμπίνα των επιβατών, Σύστημα S.R.S. το συγκεκριμένο σύστημα
περιλαμβάνει όλο το συγκρότημα των αερόσακων και των προεντατήρων
Για τους δικυκλιστές υπάρχουν
αερόσακοι προσαρμοσμένοι πάνω σε ειδικά γιλέκα μπουφάν που όταν
εκτοξευτούν από τις μοτοσυκλέτες τους ενεργοποιείται και φουσκώνει το γιλέκο
και γίνεται αερόσακος.
Όλα τα παραπάνω έχουν ισχύ όταν τηρούνται οι νόμοι
της φυσικής , της δυναμικής οχημάτων, από θέμα
βάρους , και σε καλό συντηρημένο
όχημα από θέμα ελαστικών , φρένων , αναρτήσεων.
Οδόστρωμα -
δρόμος
Για χρόνια ακούμε ότι η Ευρώπη είχε καλύτερους δρόμους από της Ελλάδας σε επίπεδο εθνικών και επαρχιακών αρτηριών και ότι το οδόστρωμα στην Ελλάδα ευθύνεται για τα τροχαία ατυχήματα,
χωρίς να αναφέρεται πουθενά ότι και στην
Ευρώπη αλλά και σε όλο τον κόσμο, όπου υπάρχουν οχήματα, υπάρχουν και Τροχαία Ατυχήματα, ασήμαντα με μόνο υλικές ζημίες και σημαντικά με σωματικές βλάβες ή και με απώλεια της ανθρώπινης ζωής.
Η μορφολογία του εδάφους στην χωρά μας
είναι τέτοια που
απαιτεί δρόμους ελικοειδής με αρκετές κλίσεις που από την φύση τους και μόνο χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής. Θα πρέπει να μελετάμε πιθαμή προς πιθαμή το οδόστρωμα και να αντιλαμβανόμαστε τους κινδύνους που εγκυμονεί η κάθε ευθεία , η κάθε στροφή , η κάθε καμπή , η κάθε ανωφέρεια και η κάθε κατωφέρεια .
Υπάρχουν σίγουρα
και παγίδες στους δρόμους που δεν μπορούμε να τις αμφισβητήσουμε , όπως ελλιπής σήμανση οριζόντια και κάθετη
, λακκούβες , φθαρμένο οδόστρωμα, επικίνδυνες διασταυρώσεις, κλπ. Όμως όλες αυτές οι παγίδες δεν προβάλλονται- εμφανίζονται ξαφνικά εμπρός μας, αλλά με τον τρόπο τους μας προειδοποιούν και θα πρέπει από μόνοι μας εφ όσον είμαστε συγκεντρωμένοι και προσεκτικοί να τις αντιλαμβανόμαστε έγκαιρα ή αν θέλετε έξυπνα σκεπτόμενοι να τις προνοήσουμε, και να είμαστε σε ετοιμότητα να τις αντιμετωπίσουμε. Θα πρέπει να δείχνουμε την δέουσα προσοχή και να παραμετροποιείτε η οδήγηση μας, δηλαδή άλλο βαθμό δυσκολίας έχει η κάθε περίπτωση,
όπως, η κίνηση μέσα στην πόλη, στα στενά αυτής, στις διασταυρώσεις με ή χωρίς σηματοδότες, σε κεντρικές αρτηρίες – λεωφόρους της πόλης, σε δρόμους μονής ή διπλής κατευθύνσεως, στις εθνικές οδούς, στις επαρχιακές οδούς σε χωματόδρομους – αγροτικές οδοί, σε βρεγμένο ή χιονισμένο οδόστρωμα
Δεν κινούμαστε στην Λ.Ε.Α. (Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης) και την αφήνουμε πάντα ελεύθερη για τα οχήματα εκτάκτου ανάγκης.
Αν στο τρίπτυχο
Οδηγός – Όχημα – Οδός που κατά βάση είναι οι συμμετέχοντες, σε ένα Τροχαίο Ατύχημα, προσθέσουμε τα στοιχεία, που συλλέγουν οι Αρμόδιες Υπηρεσίες από τον Τόπο του Ατυχήματος και λάβουμε υπ όψιν
μας τους νόμους της Φυσικής και των Μαθηματικών, σε σύγκριση με την Μηχανολογία, κατά την Ανάλυση του Τροχαίου Ατυχήματος
θα μπορούμε να αποτυπώσουμε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε το ένα οποιοδήποτε τροχαίο ατύχημα.
- Οι οδοί είναι άψυχη ύλη που την κατασκευάζουν άνθρωποι
- Το όχημα είναι μηχανή που επίσης κατασκευάζουν οι άνθρωποι,
- Ο οδηγός ή οι συνεπιβάτες των οχημάτων από την άγνοια τους πληρώνουν με την ζωή τους και δυστυχώς στην περίπτωση των τροχαίων ατυχημάτων την πληρώνουν και άλλοι αθώοι που εμπλέκονται σε αυτό.
Τα προηγμένα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που εξοπλίζονται, τα οχήματα δεν μπορούν σε καμία των περιπτώσεων να υπέρ νικήσουν τους Νόμους της Φυσικής.
Μόνο ο άνθρωπος που οδηγεί με σύνεση, ωριμότητα και έχοντας την ανάλογη παιδεία, μπορεί να συμβάλει και να μειώσει την μάστιγα των Τροχαίων.
Αραμπαντζάκης Βασίλης – Κουλός
Νίκος – Τσιλίκης Βασίλης – Χασιώτης
Κων/νος
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...