Επίσκεψη εκπαιδευτικών του σχολείου
μας στην Ιταλία 4-9 Νοεμβρίου 2013 με το πρόγραμμα Comenius
Α. Γενικά για το πρόγραμμα
Το
5ο Δημοτικό σχολείο Αγρινίου σε συνεργασία με άλλα 5 ευρωπαϊκά
σχολεία και με επιχορήγηση του Ι.Κ.Υ. υλοποιεί για το χρονικό διάστημα
Σεπτέμβριος. 2012-Ιούνιος 2014 το πρόγραμμα Comenius – Πολυμερείς σχολικές συμπράξεις με θέμα:
In the whorkshop of European artists.
Την περασμένη σχολική
χρονιά και ακολουθώντας τον προγραμματισμό της 2ετίας κάναμε τις παρακάτω
δραστηριότητες:
- Παρουσιάσαμε
τις πόλεις που
βρίσκονται τα 6 σχολεία.
- Κατασκευάσαμε
ένα πολυγλωσσικό λεξικό (σε γραπτή και
ακουστική μορφή) με 75 βασικές λέξεις.
- Μελετήσαμε
μύθους της
περιοχής μας και αποτυπώσαμε έναν με μορφή Comics
(την πάλη του Ηρακλή με τον Αχελώο που αποτελεί και το έμβλημα της πόλης
μας)
- Ζωγραφίσαμε
από 5 ιστορικά μνημεία της περιοχής μας και ενώσαμε τα μνημεία όλων
των πόλεων φτιάχνοντας ένα επιτραπέζιο παιχνίδι γνώσεων με
αυτά.
- Φτιάξαμε την παρουσίαση Christmas in Europe
με έθιμα από όλες τις χώρες
της σύμπραξης.
- Διοργανώσαμε bazaar αγάπης με κατασκευές των παιδιών οι
οποίες πουλήθηκαν και τα χρήματα δόθηκαν στο «Χαμόγελο του παιδιού».
- Ασχοληθήκαμε με γλυπτική παίρνοντας ανάλογα
μαθήματα οι μαθητές μας κοντά στον γλύπτη κ. Παπασάικα και κατασκευάζοντας στη συνέχεια γλυπτά.
- Ήρθαμε σε επαφή με παραδοσιακά επαγγέλματα και
ιδιαίτερα με αυτό της υφαντικής μέσα
από τη συνεργασία μας με το
Εργαστήρι Παναγία Ελεούσα που διαθέτει αργαλειούς.
- Στείλαμε και λάβαμε σε μορφή video
παραδοσιακούς χορούς για
να έρθουν όλα τα σχολεία σε επαφή με τους χορούς των άλλων.
· Αξιολογήσαμε το πρόγραμμα με ερωτηματολόγιο όλα τα σχολεία με
τους μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων.
·
Γράφουμε μια κοινή ιστορία όλα τα σχολεία με θέμα «Ταξιδεύοντας στην Ευρώπη» και μέχρι
τέλος του έτους
·
Θα δραματοποιήσουμε με μορφή παντομίμας το μύθο της Ευρώπης όλα
τα σχολεία της σύμπραξης.
Το κάθε σχολείο στέλνει τις δράσεις
στα άλλα σχολεία, λαμβάνει τις δράσεις των άλλων τις οποίες παρουσιάζουμε στους
μαθητές οι οποίοι έτσι μαθαίνουν τον πολιτισμό των άλλων, τις ομοιότητες και
τις διαφορές, αποκτώντας με αυτό το τρόπο πολιτισμικό πλούτο. Επίσης οι δράσεις
αυτές ανεβαίνουν σε κοινή ιστοσελίδα.
Β. Το ταξίδι στην Ιταλία
4/11/2013 Άφιξη στην πόλη Chieti
5/11/2013 Επίσκεψη στο σχολείο Salvaiezzi. Περιήγηση στις τάξεις και σεμινάριο
ζωγραφικής.
Περιήγηση
στο ιστορικό κομμάτι της πόλης και επίσκεψη στο μουσείο Citavella. Επίσκεψη στο δήμαρχο της πόλης και
ανταλλαγή δώρων.
6/11/2013 Άφιξη στο σχολείο Via Boso όπου παρακολουθούμε το Comenius Day. Μικροί μαθητές μας υποδέχονται με
ένα ιταλικό τραγούδι και ακολουθεί περιήγηση στις τάξεις. Το Comenius Day περιλαμβάνει τραγούδια, χορούς της
περιοχής καθώς και θεατρικά δρώμενα.
7/11/2013 Επίσκεψη στο σχολείο Mezzanotte όπου οι εκπαιδευτικοί κάθε χώρας
κάνουν μάθημα στους Ιταλούς μαθητές. Το θέμα του δικού μας μαθήματος ήταν οι
αρχαίοι Ολυμπιακοί αγώνες, προβλήθηκε παρουσίαση, διανεμήθηκαν φύλλα εργασίας
και τα παιδιά κατασκεύασαν lapbook.
Αντίστοιχα lapbook
είχαν κατασκευάσει Έλληνες μαθητές.
9/11/2013 Άφιξη στην Αθήνα
Ακολούθησε
συνεδρίαση των εκπαιδευτικών του προγράμματος όπου συζητήθηκαν εκπαιδευτικές
πρακτικές που ακολουθούμε, η πορεία του προγράμματος και έγινε προγραμματισμός δραστηριοτήτων
μέχρι τον Φλεβάρη όπου θα πραγματοποιηθεί η επόμενη συνάντηση στην Κύπρο.
Συγκεκριμένα συζητήθηκε:
1.
Η δημιουργία εικονογραφημένης ιστορίας
με τίτλο «Holidays in
Europe” από όλα τα
σχολεία της σύμπραξης. Η ιστορία έχει ξεκινήσει από την Πολωνία, συνεχίστηκε
από την Ισπανία, την Κύπρο, την Ιταλία και την Ελλάδα και θα ολοκληρωθεί από
την Σκωτία, καθώς και η εικονογράφηση της.
2.
Η δημιουργία βίντεο-παρουσίασης με θέμα τη συνάντηση μαθητών με συγγραφείς της
περιοχής.
3.
Η δραματοποίηση με μορφή παντομίμας του μύθου της αρπαγής της Ευρώπης καθώς και
βιντεο-παρουσίαση από συναντήσεις των παιδιών με επαγγελματίες ηθοποιούς που θα
προηγηθούν της δραματοποίησης.
Γενικά σχόλια
- Το
πρόγραμμα στην πόλη της Ιταλίας υλοποιείται από όλα τα σχολεία της πόλης,
δημοτικά και γυμνάσια. Είναι εννέα και εμείς επισκεφθήκαμε τρία δημοτικά,
ένα γυμνάσιο και ένα σχολείο ενηλίκων. Δεν υπάρχει διευθυντής στο κάθε
σχολείο αλλά υπάρχει κεντρική διεύθυνση και γραμματεία η οποία διοικεί όλα τα σχολεία της
πόλης. Τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας προέρχονται από τα περισσότερα σχολεία ενώ όλα τα σχολεία συμμετέχουν
στις δραστηριότητες του προγράμματος. Όλα τα σχολεία συμμετείχαν στο Comenius Day ενώ όλα παρουσίασαν διάφορα
δρώμενα κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μας.
- Πρόκειται
για ένα αποκεντρωτικό εκπαιδευτικό σύστημα με έμφαση στη βιωματική μάθηση.
Υπάρχουν περιορισμένα εκπαιδευτικά αντικείμενα, πολλά από τα οποία διδάσκονται με τη μέθοδο project. Στην πλειοψηφία τους τα project πραγματεύονται κυρίως υγιεινή
διατροφή, περιβάλλον και τέχνη.
- Υπήρχε
σχετική αυτονομία των εκπαιδευτικών στο αντικείμενο στο οποίο θα δώσουν
βαρύτητα. Το ένα δημοτικό ήταν προσανατολισμένο προς την τέχνη.
Χαρακτηριστικά ο ένας όροφος ήταν στολισμένος με εργασίες που αποτύπωναν
τεχνικές πολλών γνωστών καλλιτεχνών. Ένα άλλα δημοτικό ήταν
προσανατολισμένο προς τις φυσικές επιστήμες και την αστρονομία ενώ άλλο
ήταν προσανατολισμένο προς την μουσική. Χαρακτηριστικά μας έκανε εντύπωση
ότι σε ένα δημοτικό τα παιδιά φορούσαν ποδιές μετά από απόφαση του
συλλόγου διδασκόντων.
- Υπάρχει
μικρότερος φόρτος εργασιών και λιγότερη διδακτέα ύλη από την αντίστοιχη
δική μας. Ενδεικτικό είναι ότι τα παιδιά είχαν ένα πολυβιβλίο το οποίο
περιείχε όλα τα μαθήματα ενώ μεγάλο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας
λάμβανε χώρα στη βιβλιοθήκη κάθε σχολείου.
- Είχαμε
την ευκαιρία να επισκεφθούμε πέντε διαφορετικά ιταλικά σχολεία και αυτό
συντέλεσε στο να έχουμε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα του ιταλικού
εκπαιδευτικού συστήματος. Αποκτήσαμε πολύτιμη εμπειρία παρακολουθώντας τον
τρόπο λειτουργίας των σχολείων και ανταλλάξαμε απόψεις με τους υπόλοιπους
ευρωπαίους εκπαιδευτικούς.
Οι εκπκοί που
μετακινήθηκαν
Ρηγογιάννης
Δημήτρης
Τέλιου Ελένη
Καρασούλα
Σταυρούλα
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...