Τετάρτη, 14 Ιουνίου 2017

ΑΕΚ: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΕΠΑΛ & άλλα δεινά στην Επαγγελματική Εκπαίδευση

Α.Ε.Κ. ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ 
«ΑΝΤΙΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΓΙΑ ΤΗ ΡΗΞΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ» 
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ «ΕΓΓΡΑΦΕΣ» ΣΤΑ ΕΠΑΛ: Ποιος κινδυνολογεί και ποιος βρίζει… Πλήρης επιβεβαίωση της απόπειρας συρρίκνωσης!
Σήμερα το Υπουργείο Παιδείας έβγαλε μια υβριστική ανακοίνωση – απάντηση σε όλους εμάς (δείτε εδώ) που καταγγείλαμε τις προηγούμενες ημέρες την εγκύκλιο για τις ηλεκτρονικές εγγραφές στα ΕΠΑΛ. Σε εμάς και όσους άλλους «...
δυσκολεύονται να υιοθετήσουν αντιλήψεις προοδευτικές και μένουν προσκολλημένοι σε αναχρονιστικά σχήματα σκέψης και δράσης και σε πρακτικές που έχουν δυσφημίσει την επαγγελματική εκπαίδευση» που «...επιχειρούν να καλλιεργήσουν κλίμα ανασφάλειας και φόβου στους εκπαιδευτικούς».  Αφού λοιπόν το υπουργείο «ξεπερνά τον παραλογισμό μας», μας ενημερώνει πως δεν πρέπει να ανησυχούμε, γιατί τώρα κυβερνάει ο ΣΥΡΙΖΑ και όχι η σύμπραξη ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, που τόσα δεινά προκάλεσαν στην ΤΕΕ και πως όλα αυτά γίνονται για την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας. Τώρα είναι που μας έζωσαν τα φίδια!!! Και τούτο διότι:
1) Έχουμε καταλάβει πλέον πως, όταν μια κυβέρνηση βγάζει υβριστικές ανακοινώσεις, έχει λερωμένη τη φωλιά της. Τα ίδια έκαναν κι οι πρώην τα ίδια κάνουν και αυτοί.
2) Όντως στην κυβέρνηση είναι ο ΣΥΡΙΖΑ και όχι η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, που τόσα δεινά έφερε στην ΤΕΕ. Και τα δεινά τα έφερε, πράγματι, εφαρμόζοντας μια συγκεκριμένη πολιτική. Μια πολιτική συρρίκνωσης της τεχνικής εκπαίδευσης. Ο ΣΥΡΙΖΑ όμως ακολουθεί άλλη πολιτική; Ας μας απαντήσουν οι συνάδελφοι αναπληρωτές, οι συνάδελφοι που τρέχουν σε τρία και τέσσερα σχολεία ακόμη και την ίδια ημέρα, οι συνάδελφοι των ΕΠΑΛ που έκλεισαν τομείς και ειδικότητες... Όταν κάποιος αρχίζει την κατρακύλα κανείς δεν ξέρει πού θα σταματήσει.
3) Αν το υπουργείο ήθελε να περιορίσει την γραφειοκρατία (το είπαμε και σε προηγούμενη ανακοίνωση) μπορούσε να κάνει κάτι απλό: Όταν ο γονέας, του οποίου το παιδί αποφοιτά από το γυμνάσιο, πάει να πάρει τους βαθμούς του παιδιού του, να δηλώσει πού θέλει να πάει το παιδί. Αν ζητήσει να πάει στο ΕΠΑΛ, το Γυμνάσιο αποφοίτησης θα μεταφέρει ηλεκτρονικά το φάκελο του μαθητή στο ΕΠΑΛ προορισμού και αμέσως θα γίνει η εγγραφή. Η ίδια διαδικασία θα ακολουθηθεί και για μαθητές ΓΕΛ που θέλουν μετεγγραφή στα ΕΠΑΛ ή για την επανεγγραφή των μαθητών του ΕΠΑΛ. Ούτε κωδικοί του taxisnet, ούτε πανικός για να προλάβουν οι γονείς προθεσμίες, ούτε να πάνε στον λογιστή τους, ούτε να πάνε στο σχολείο και για να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας (λόγω άγνοιας) και για να κάνουν χειρόγραφη εγγραφή. Αν αυτό δεν είναι γραφειοκρατία, τότε τι είναι;
4) Πριν αλέκτωρ φωνήσαι, το υπουργείο φρόντισε να μας δικαιώσει με την Φ1α/98666/Δ4 στις 13/6/2017 με θέμα: Επείγουσα ενημέρωση για την « Ηλεκτρονική Δήλωση Προτίμησης για τα ΕΠΑ.Λ.» μαθητών/τριών για το σχολικό έτος 2017-2018.
Ιδού τα νέα λοιπόν, που μας στέλνει το υπουργείο:
Οι κηδεμόνες θα μπουν στην εφαρμογή e-epal με τους κωδικούς του taxisnet και θα συμπληρώσουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία από την 19η Ιουνίου έως την 23η Ιουνίου 2017. Αυτή η διαδικασία όμως, λέει το Υπουργείο, δεν είναι εγγραφή. Οφείλουν να παρουσιαστούν από την 26η έως την 30ή Ιουνίου 2017 για την οριστική εγγραφή, ανανέωση εγγραφής ή μετεγγραφή στη σχολική μονάδα στην οποία επιλέχθηκαν προσκομίζοντας όσα δικαιολογητικά απαιτούνται κατά περίπτωση. Και αν αναρωτηθεί κανείς: «Μα καλά, αν είναι να κάνω εγγραφή με φυσική παρουσία και προσκόμιση δικαιολογητικών, γιατί να κάνω και ηλεκτρονική;», η απάντηση είναι απλούστατη: Μα φυσικά, γιατί το παιδί δεν θα πάει στο ΕΠΑΛ προορισμού του, με βάση τον τόπο κατοικίας του (οι Αλεξανδρινοί στην πόλη τους, οι Βεροιώτες στη δική τους, οι Ναουσαίοι στη Νάουσα), αλλά στη σχολική μονάδα που θα το στείλει το υπουργείο. Γι’ αυτό θέλει τις ηλεκτρονικές εγγραφές, για να μπορέσει να κάνει την κατανομή των μαθητών όπως αυτό κρίνει, άσχετα από πόλη-τόπο κατοικίας!
Αυτό αποδεικνύεται και στη συνέχεια του εγγράφου όπου:
· Ο κηδεμόνας καλείται να δηλώσει 3 ΕΠΑΛ για την φοίτηση του παιδιού του και όχι ένα, αυτό της πόλης του!!! Γιατί προφανώς το Υπουργείο έχει αποφασίσει να κλείσει εκ νέου τμήματα σε ΕΠΑΛ, οπότε θα πρέπει να είναι σε θέση να μεταφέρει το μαθητή σε ΕΠΑΛ άλλης περιοχής, αλλά και να προλάβει τις αντιδράσεις των ταλαίπωρων  γονέων, σε μια τέτοια εξέλιξη, λέγοντας πως την επιλογή του δεύτερου ΕΠΑΛ  την έχουν κάνει οι ίδιοι.
· Όσοι/όσες μαθητές/τριες ενός ΕΠΑΛ έχουν προαχθεί από τη μια τάξη στην άλλη, έχουν, λέει, τη δυνατότητα να επιλέξουν ως πρώτη σχολική μονάδα αυτή στην οποία φοιτούν και στην οποία έχουν προτεραιότητα εγγραφής. Δηλαδή και οι υπάρχοντες μαθητές ενός ΕΠΑΛ κινδυνεύουν με αλλαγή σχολείου. Όχι, παίζουμε!!! Δεν τους αλλάζουν τα φώτα, ίσως μόνο το σχολείο…
· Η κατάταξη των μαθητών στο ΕΠΑΛ που επέλεξαν, θα γίνει με βάση τη σειρά προτίμησης που δηλώθηκε σε Τάξεις, Τομείς και Ειδικότητες που πληρούν τις προϋποθέσεις λειτουργίας τους. Τα λέγαμε, δεν τα λέγαμε εμείς οι «κινδυνολόγοι»;
· Στην περίπτωση μη λειτουργίας του Τομέα ή της Ειδικότητας στο σχολείο φοίτησης, οι μαθητές/τριες μπορούν να μετακινηθούν στο επόμενο σχολείο της σειράς προτίμησής τους. Στην περίπτωση κατά την οποία μαθητής/τρια κατανεμήθηκε σε ολιγομελές τμήμα, του οποίου δεν έχει εγκριθεί η λειτουργία έως το τέλος Ιουνίου, θα περιμένει ενημέρωση έως τις 10/7 για το πού θα πάει να εγγραφεί οριστικά!
· Οι μαθητές/τριες που εμποδίστηκαν να εγγραφούν για λόγους ανώτερης βίας, δύνανται να εγγραφούν από την 1η έως την 11η Σεπτεμβρίου 2017 στα υπάρχοντα τμήματα. Δηλαδή αν μεγάλη μερίδα μαθητών ζητήσουν τον Σεπτέμβρη να εγγραφούν (σύνηθες φαινόμενο στα ΕΠΑΛ) σε συγκεκριμένο τομέα ή ειδικότητα, δεν θα μπορούν, αν τα τμήματα του τομέα αυτού δεν εγκρίθηκαν τον Ιούνιο ως ολιγομελή. Ακόμη κι αν με τις νέες προσθήκες δεν θα είναι πλέον ολιγομελή.
Το ερώτημα βέβαια είναι γιατί, όταν τα λέμε εμείς όλα αυτά είμαστε «προσκολλημένοι, κινδυνολόγοι, παράλογοι, που δυσκολευόμαστε να υιοθετήσουμε σύγχρονες προοδευτικές αντιλήψεις», ενώ όταν τα λέει (και ετοιμάζεται να τα κάνει) το υπουργείο, είναι «αναβάθμιση των ΕΠΑΛ, σχεδιασμός και υλοποίηση τρόπων και μέσων εκσυγχρονισμού και βελτίωσης του εκπαιδευτικού συστήματος». Όποιος-όποια μπορεί, ας απαντήσει…Η επιστήμη, πάντως, σηκώνει τα χέρια ψηλά(!), ενώ οι «βέλτιστες πρακτικές του ΟΟΣΑ» θριαμβεύουν!


ΑΕΚ
 ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...

ΚΑΜΜΕΝΟΣ - ΑΓΡΙΝΙΟ-ΥΠΟΔΗΜΑΤΑ