Β΄ ΕΛΜΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ
Διαλέτη 7 - 30
100 Αγρίνιο
Τηλ: 26410 24175
Fax: 26410
24375
Ε-mail: elmeait2@otenet.gr
Ιστολόγιο: belmeait.blogspot.com
ΠΡΟΣ
1. Υπουργείο Παιδείας
2. Περιφερειακό Δ/ντή Εκπ/σης Δυτ. Ελλάδας
3. Δ/ντή Β/θμιας Εκπ/σης Αιτωλ/νίας
4. Δήμους Αγρινίου, Αμφιλοχίας, Ακτίου-Βόνιτσας, Θέρμου, Ξηρομέρου
5. Περιφ. Αυτοδιοίκηση Δυτ. Ελλάδας
Κοινοποίηση
α) Αυτοδιοίκηση α΄και β΄βαθμού
β) Ο.Λ.Μ.Ε.
γ) Σχολεία Δ.Ε. Αιτ/νίας
Η πολιτική των περικοπών που επιβάλει η τρόικα των δανειστών και
υλοποιείται με τα μνημόνια που έχει αποδεχτεί η κυβέρνηση έχει οδυνηρές
συνέπειες και στη δημόσια εκπ/ση. Αυτό άλλωστε φαίνεται και από το ποσοστό των
δαπανών για την παιδεία, που στο φετινό προϋπολογισμό έφτασε σε ιστορικά χαμηλά
ποσοστά.
Οι πρώτες κινήσεις του Υπουργείου Παιδείας, που προσπαθεί να μειώσει
με κάθε τρόπο το κόστος λειτουργίας των σχολείων, έχουν πραγματοποιηθεί. Εκτός
των συγχωνεύσεων-καταργήσεων σχολικών μονάδων, φέτος έγιναν οι λιγότεροι
διορισμοί των τελευταίων περίπου δέκα ετών, καταργήθηκε ουσιαστικά η ΠΔΣ και η
ενισχυτική διδασκαλία, σε κλείσιμο πολλά αθλητικά σχολεία, ενώ τα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας υπολειτουργούν
κλπ.
Η πολιτική των περικοπών που επιβάλει η τρόικα των δανειστών και
υλοποιείται με τα μνημόνια που έχει αποδεχτεί η κυβέρνηση έχει οδυνηρές
συνέπειες και στη δημόσια εκπ/ση. Αυτό άλλωστε φαίνεται και από το ποσοστό των
δαπανών για την παιδεία, που στο φετινό προϋπολογισμό έφτασε σε ιστορικά χαμηλά
ποσοστά.
Οι πρώτες κινήσεις του Υπουργείου Παιδείας, που προσπαθεί να μειώσει
με κάθε τρόπο το κόστος λειτουργίας των σχολείων, έχουν πραγματοποιηθεί. Εκτός
των συγχωνεύσεων-καταργήσεων σχολικών μονάδων, φέτος έγιναν οι λιγότεροι
διορισμοί των τελευταίων περίπου δέκα ετών, καταργήθηκε ουσιαστικά η ΠΔΣ και η
ενισχυτική διδασκαλία, σε κλείσιμο πολλά αθλητικά σχολεία, ενώ τα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας υπολειτουργούν
κλπ.
Με τη δημοσίευση του Ν. 4027/2011 (ΦΕΚ 233 τ.Α')
καταργήθηκαν τα γραφεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, φυσικής
αγωγής και επαγγελματικής εκπαίδευσης. Σύμφωνα με το άρθρο 32 του ανωτέρω νόμου
δεκάδες Γραφεία Β’/θμιας Εκπ/σης σε όλη τη χώρα, όπως και το 1ο - 2ο - και 3ο Γραφείο, καθώς και τα Γραφεία Φυσικής Αγωγής και Επαγγελματικής Εκπ/σης στο νομό Αιτωλ/νίας «ενοποιήθηκαν»
βιαίως σε οικονομικό και διοικητικό επίπεδο ως δ/νση β’/θμιας Εκπ/σης της περιφερειακής
ενότητας Αιτωλ/νίας!
Πέρα από την γενικότερα εφαρμογή, που διαφωνούμε,
στην περίπτωσή μας δεν πάρθηκε καν υπόψη το δύσκολο γεωγραφικό ανάγλυφο του
νομού και οι τεράστιες αποστάσεις που πρέπει να διανύσει κάποιος, όπως είναι η
Βόνιτσα, ο Εμπεσός τα σχολεία του Δήμου Ξηρομέρου, που ξεπερνούν ακόμα και τα 200 χιλ ! για να
μεταβεί στη ΔΔΕ Αιτωλ/νίας και να επιστρέψει πίσω στο σχολείο του η στην
κατοικία του κάποιος πολίτης. Αγνοήθηκε επίσης το γεγονός ότι το 1ο και
2ο Γραφείο Δ.Ε. Αιτωλ/νίας εξυπηρετούσαν τον κύριο όγκο των σχολείων
του νομού, με πάνω από 1.300 καθηγητές των
Καλλικρατικών δήμων της περιοχής μας με πληθυσμό πάνω από 150.000 ανθρώπους!
Από την κατάργηση των Γραφείων εκπαίδευσης στην
περιοχή μας και στον νομό μας γενικότερα εκτιμάται πως θα υπάρξουν τεράστια
διοικητικά και εκπαιδευτικά προβλήματα στη
λειτουργική δομή της υπηρεσίας και την καθημερινότητα των σχολείων.
Μερικές επισημάνσεις μόνο ......
θα δείξουν που οδηγείται πλέον η δημόσια εκπαίδευση
και γι’ αυτό οφείλει να τοποθετηθεί η τοπική αυτοδιοίκηση κύρια στη φάση αυτή
αντί να αποδέχεται άκριτα κάθε μέτρο που ακυρώνει το δικαίωμα στην πρόσβαση
στην μάθηση όλων των παιδιών.
Η κυβέρνηση θυσιάζει την σωστή λειτουργία των
σχολείων προκειμένου να περικόψει κάποια χρήματα ώστε να παρουσιάσει μείωση
λειτουργικού κόστους στους δανειστές «θυσιάζοντας» όμως το μέλλον της νέας
γενιάς και την καλύτερη απόδοση της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Μας εκπλήσσει όμως το γεγονός γιατί δεν αξιοποιούνται
τα δημόσια κτίρια της αυτοδιοίκησης, κ.λ.π. για την στέγαση όλων των υπηρεσιακών
δομών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αν το κριτήριο του εγχειρήματος της
κατάργησης των γραφείων ήταν τα έξοδα των ενοικίων που κατέβαλε το δημόσιο
(κακώς) σε ιδιωτικά κτίρια όταν υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις χωρίς κόστος.
1. Η συγκέντρωση των
περιφερειακών υπηρεσιών διοίκησης, όπως ήταν τα γραφεία εκπαίδευσης, στην έδρα του
νομού μόνο, στην περίπτωση της Αιτωλ/νίας του μεγαλύτερου νομού σε έκταση και
αριθμού σχολείων και με τεράστιες αποστάσεις των γεωγραφικών περιοχών των
σχολείων μας από το Μεσολόγγι είναι
τουλάχιστον άστοχο και αδιανόητο να παραχθεί ουσιαστικό διοικητικό έργο.
2. Η κατάργηση της
αποκεντρωμένης δομής της διοίκησης στην εκπαίδευση ακυρώνει: α) την καθημερινή επαφή
των οργάνων διοίκησης με τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς κ.λ.π. για θέματα λειτουργίας
των σχολείων β) την άμεση και ταχύτερη πρόσβασης των εκπαιδευτικών στην
υπηρεσία τους γ) την δυνατότητα των συλλογικών οργάνων της εκπαίδευσης να
παρεμβαίνουν άμεσα στον έλεγχο των αποφάσεων της διοίκησης και δ) την μειωμένη δυνατότητα
κάθε περιοχής για την καλλίτερη οργάνωση και εδραίωση των σχολείων της.
3.
Επιδιώκεται ο
κεντρικός έλεγχος των αποφάσεων της διοίκησης και η επιβολή με άμεσο τρόπο των
πολιτικών του μνημονίου με το αντιδημοκρατικό πλαίσιο που έχει ψηφιστεί (βλέπε
κατάργηση αιρετών στα πειθαρχικά συμβούλια).
4.
Η εμπέδωση στους
γονείς και στην τοπική κοινωνία ενός καλλικρατικού μεγέθους και στην
εκπαίδευσης για την αποδοχή των μελλοντικών σαρωτικών καταργήσεων-συγχωνεύσεων
σχολείων
5.
Η εξ αποστάσεως
διοίκηση πέρα από τα τεράστια προβλήματα που έχει δημιουργήσει σε όλους, όπως
δέχθηκε και ο διευθυντής ΔΔΕ Αιτωλ/νίας κατά την επίσκεψή μας πρόσφατα, δεν θα
μπορεί να διεκπεραιώσει βασικές λειτουργίες της και πολύ φοβούμαστε ότι τίθεται
ακόμα και θέμα οργάνωσης και υποστήριξης των Πανελλαδικών εξετάσεων.
Το Δ.Σ. της Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας μετά από συζήτηση και σοβαρή σκέψη
εκτίμησε ότι η πρότερη οργανωτική δομή των Γραφείων εκπαίδευσης παρά τις σοβαρές
μας επιφυλάξεις για την αποτελεσματικότητά τους, αλλά με την βεβαιότητα της αναγκαιότητας
επαναπροσδιορισμού τους πάνω σε σύγχρονες και επιστημονικές βάσεις οργάνωσής
και με χωρικές δομές, που να καλύπτονται όλα τα σχολεία και οι περιοχές του
νομού, απευθύνει έκλυση: α) στην
αυτοδιοίκηση α’ και β’ βαθμού, β) στους εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς φορείς,
και γ) στις τοπικές κοινωνίες γονείς, μαθητές και πολίτες να αντιδράσουν και μαζί να απαιτήσουμε την επαναλειτουργία
των εκπαιδευτικών υπηρεσιών στις προαναφερθείσης περιοχές της Αιτωλ/νίας προς
όφελος της δημόσιας εκπαίδευσης.
Είναι
πασιφανές πλέον ότι το συγκεκριμένο διοικητικό σχήμα στην Δ.Ε. του νομού δεν
είναι δυνατόν να προσφέρει ούτε τα ελάχιστα των εμπνευστών του παρά μόνο θα οδηγεί
καθημερινά στην απαξίωση της δημόσιας διοίκησης και τους συναδέλφους μας και
τους ίδιους τους διευθυντές εκπαίδευσης σε μεγαλύτερη απόγνωση και σε μια
υπηρεσιακή «ασφυξία» μια περιπέτεια χωρίς κάποια ωφέλει για τη δημόσια
εκπαίδευση.
Ζητάμε άμεσα:
Την επανασύσταση
των Γραφείων Δ.θμιας Εκπαίδευσης Αιτωλ/νίας τουλάχιστον του 1ου
Αγρινίου και 2ου Γραφείου Αμφιλοχίας για την περιοχή μας, με
αναβαθμισμένη οργανωτική δομή όπου θα καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες του
δημόσιου σχολείου, του καθηγητή και της τοπικής κοινωνίας των περιοχών αυτών.
Προτείνουμε:
Η στέγασή των γραφείων εκπαίδευσης να γίνει σε
δημόσια κτίρια, ενδεικτικά για το Αγρίνιο
στο σύγχρονο κτίριο του πρώην δημαρχείου Νεάπολης και της Αμφιλοχίας στο νεόδμητο κτίριο του
Γ/σίου Σαρδινίων που καταργήθηκε.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...