Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2011

ΚΚΕ: Τα πρακτικά της επίκαιρης ερώτηση για τη διακοπή χρηματοδότησης των εργασιών στο Φράγμα των Αχυρών

Τα πρακτικά συνεδρίασης της ολομέλειας στη  Βουλής όπου συζητήθηκε η με αριθμό  76/11-10-2011 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας κ. Νικολάου Μωραΐτη προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σχετικά με τη διακοπή της χρηματοδότησης και των εργασιών στο Φράγμα των Αχυρών στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΩΡΑΪΤΗΣ:.
Κύριε Υπουργέ, επανερχόμαστε με ερώτηση σε σύντομο χρονικό διάστημα για ένα έργο, αυτό το Φράγμα των Αχυρών, που πραγματικά έχει καταντήσει γεφύρι της Άρτας. Έχουν σταματήσει όλες οι εργασίες στο συγκεκριμένο έργο,  βρέθηκαν στο δρόμο δεκάδες εργαζόμενοι και στοιχήθηκαν στις στρατιές των ανέργων που υπάρχουν στην περιοχή, όπου η ανεργία πραγματικά έχει πάρει εφιαλτικές διαστάσεις.
Αυτό οφείλεται στην πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ....... Νέας Δημοκρατίας, της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στις συνέπειες σήμερα της καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης, στην εφαρμογή του Μνημονίου, αυτής της βαρβαρότητας.
Αυτό το έργο, κύριε Μαγκριώτη, που το ξέρετε και εσείς πολύ καλά, γιατί επισκεφθήκατε το χώρο, θα μπορούσε πραγματικά να δώσει ζωή σε μια αγροτική περιοχή, σε μια άγονη περιοχή, η οποία σήμερα πραγματικά έχει περάσει στη φτώχεια, στην εξαθλίωση.
Αυτό, όμως, κατά τη γνώμη μας, σκοντάφτει πάνω στην πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης που υπηρετείτε και εσείς και η Νέα Δημοκρατία, που τέτοια έργα τα θεωρεί μη επιλέξιμα. Πραγματικά, αυτό το έργο, όπως ανέφερα, πέρασε από χίλια δύο κύματα, από την υποκρισία, τον εμπαιγμό και της σημερινής Κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, αλλά και της χθεσινής της Νέας Δημοκρατίας.
Επισκεφθήκατε το συγκεκριμένο έργο, κύριε Υφυπουργέ και εκεί μπροστά στα τοπικά Μέσα Ενημέρωσης, αλλά και στον κόσμο είχατε δώσει τη διαβεβαίωση ότι θα υπάρχει απρόσκοπτη και χρηματοδότηση και συνέχιση του έργου. Δυστυχώς, αυτό δεν έγινε. Μετά από μικρό χρονικό διάστημα σταμάτησαν οι εργασίες. Βέβαια, το ίδιο είχε συμβεί και όταν το συγκεκριμένο έργο το είχε επισκεφθεί ο πρώην Πρωθυπουργός, ο κ. Καραμανλής, που είχε κατεβεί εκεί με ελικόπτερο. Πράγματι και τότε ξανά το έργο σταμάτησε. Σήμερα η κατασκευάστρια εταιρεία μιλάει για ένα χρέος που ξεπερνά τα 5 εκατομμύρια ευρώ. Μπορούσε αυτό το έργο, όπως είπα, να δώσει μία πνοή στην περιοχή.
Πρέπει, όμως, κάτω από αυτές τις συνθήκες τα λαϊκά στρώματα, οι φτωχοί αγρότες να βγάλουν συμπεράσματα και να πάρουν πραγματικά την υπόθεση στα χέρια τους, να παλέψουν για μια άλλη πολιτική που θα υλοποιεί τέτοια έργα που μπορούν να δώσουν μία ανάσα στην περιοχή.
Ζητάμε, κύριε Υπουργέ, την άμεση χρηματοδότηση του έργου, να ξεκινήσουν οι εργασίες και να ξαναπροσληφθούν οι δεκάδες εργαζόμενοι που είναι αυτήν τη στιγμή στο δρόμο. Επίσης, ζητάμε να πληρωθούν κάποιοι εργαζόμενοι οι οποίοι είναι απλήρωτοι.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων):.
Έχει δίκιο ο αγαπητός συνάδελφος. Τα έχω πει και άλλη φορά. Πριν από μερικές μέρες τα είπαμε με το συνάδελφο τον Ανδρέα Μακρυπίδη. Όλοι οι Βουλευτές του Νομού Αιτωλοακαρνανίας από όλα τα Κόμματα ενδιαφέρονται, γιατί πράγματι είναι έργο ζωτικής σημασίας. Όπως είπε και ο αγαπητός συνάδελφος, επισκέφθηκα και εγώ πέρυσι την περιοχή και το έργο και είδα από κοντά την αναγκαιότητά του και την πρόοδο των εργασιών.
Είναι γεγονός ότι το έργο ξεκίνησε στο τέλος της δεκαετίας του 1990, στην προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Δυστυχώς, η πρώτη εταιρεία που ανέλαβε το έργο πτώχευσε, ενώ το είχε προχωρήσει λίγο, στο 10%. Επαναδημοπρατήθηκε το Δεκέμβρη του 2006. Δημοπρατήθηκε με εθνικούς πόρους.

Εδώ ξεκίνησε το πρόβλημα, γιατί, όπως ξέρετε, πάντοτε οι εθνικοί πόροι –δηλαδή το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων- ήταν περιορισμένοι, ακόμα περισσότερο τα τελευταία χρόνια λόγω της μεγάλης οικονομικής κρίσης.
Όμως, θα σας πω ότι στα πεντέμισι χρόνια, η απελθούσα Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, ενώ είχε πιστοποιηθεί έργο 6,3 εκατομμυρίων ευρώ, έχει δώσει 3,1 εκατομμύρια ευρώ προς την κατασκευάστρια εταιρεία, ενώ σε λιγότερο από δύο χρόνια μετά, τον Οκτώβρη του 2009, η δική μας Κυβέρνηση, παρ’ όλη την οικονομική κρίση, έδωσε 10 εκατομμύρια ευρώ στον κατασκευαστή για την πρόοδο του έργου. Γι’ αυτό ακριβώς, επειδή το είχαμε σε απόλυτη προτεραιότητα, απήντησα με τόση σαφήνεια και τέτοια δεσμευτικότητα κατά την επίσκεψή μου, αλλά και κατά την απάντηση των ερωτήσεων.
Έχει κατασκευαστεί το 75% του φράγματος και το 65% του αρδευτικού δικτύου των πέντε χιλιομέτρων περίπου της κεντρικής και υψηλής περιοχής –τα ξέρετε καλύτερα εσείς- και είναι έτοιμη να υπογραφεί η μελέτη για τις τοπογραφικές μελέτες και εργασίες που χρειάζονται για την περιοχή του Κάτω Ξηρόμερου, για να ολοκληρωθεί το δίκτυο. Τα χρήματα αυτά, παρ’ ότι ήταν δεσμευμένη η τοπική αυτοδιοίκηση να τα δώσει για τη μελέτη της επέκτασης του δικτύου, δεν τα είχε και καθυστέρησε τον αναδασμό. Αναλάβαμε εμείς, το κεντρικό Υπουργείο, με 900.000 ευρώ να χρηματοδοτήσουμε αυτή τη μελέτη. Είναι και αυτό δείγμα ότι δίνουμε βάρος και σημασία.
Θα ήθελα να σας πω ότι έχετε δίκιο, έχει σταματήσει ο ανάδοχος. Δεν έχει να παίρνει 5 εκατομμύρια ευρώ, αλλά έχει να παίρνει 3 εκατομμύρια ευρώ-3,5 εκατομμύρια ευρώ. Εκλήθη να πάρει 1,5 εκατομμύριο ευρώ από τα 3,5 εκατομμύρια ευρώ που έχει να πάρει. Από αυτά που δεν υπάρχουν, βρήκαμε 1,5 εκατομμύριο ευρώ, για να δώσουμε, διότι θεωρούμε το έργο ζωτικής σημασίας, όπως πολύ σωστά λέτε. Δυστυχώς, δεν μπορεί να τα πάρει, γιατί ο κατασκευαστής δεν μπορεί να πάρει φορολογική ενημερότητα.
Εκεί είμαστε αυτή τη στιγμή. Τα χρήματα υπάρχουν, τουλάχιστον περίπου το 40% από αυτά που οφείλουμε. Κατά προτεραιότητα χρηματοδοτούμε αυτό το έργο. Περιμένουμε να έρθει να τα πάρει για να πληρώσει και τους εργαζόμενους. Θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε για αυτό το έργο.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΩΡΑΪΤΗΣ: Κύριε Υπουργέ, από την απάντησή σας πραγματικά έρχονται στην επιφάνεια τεράστιες και εγκληματικές ευθύνες και της σημερινής Κυβέρνησης, αλλά και της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.
Πάνω από όλα, αυτό που τονίσαμε και στην πρωτολογία, είναι ότι υπάρχουν ευθύνες και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γιατί αυτό το έργο πραγματικά σκοντάφτει πάνω στην πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη συρρίκνωση του αγροτικού τομέα, παρά τους πανηγυρισμούς, τις διαβεβαιώσεις του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας, αλλά και των άλλων κομμάτων του ευρωμονόδρομου, ότι τα κοινοτικά κονδύλια, τα Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης, θα έκαναν τέτοια έργα που θα ανακούφιζαν τους αγρότες και θα μείωναν το κόστος παραγωγής.
Βέβαια, αυτό δεν έγινε. Και αυτό που λέτε ότι είναι ευθύνη της κατασκευάστριας εταιρείας που δεν μπορεί να πάρει φορολογική ενημερότητα, λίγο αφορά τον κόσμο. Τον κόσμο σήμερα τον αφορά το ότι αυτό το συγκεκριμένο έργο έχει σταματήσει.
Κύριε Υφυπουργέ, ακούστε. Πράγματι, οι εργασίες έχουν φτάσει σε αυτό το σημείο που είπατε, δηλαδή στο 75% και στο 65% και για το αρδευτικό και σε ό,τι αφορά το φράγμα. Όμως, είναι σίγουρο και από διαβεβαιώσεις των τεχνικών ότι αν περάσει ο χειμώνας, θα υποστούν ζημιές κάποιοι τοίχοι αντιστήριξης του έργου, πραγματικά θα έχουμε ζημιές και θα πάνε στράφι κάποια χρήματα.
Γι’ αυτό πρέπει αυτή τη στιγμή να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες.  Βέβαια, η κατασκευάστρια εταιρεία μιλάει για άλλα πράγματα. Λέει ότι τα χρήματα που της οφείλει το Υπουργείο είναι κατά πολύ περισσότερα, αλλά, όπως είπα, αυτό λίγο αφορά τον κόσμο. Πρέπει να συνεχιστεί αυτό το έργο. Βέβαια, εμείς θεωρούμε ότι η καπιταλιστική οικονομική κρίση είναι αφορμή και δεν είναι η αιτία. Η αιτία είναι πράγματι ότι όλα αυτά τα χρόνια τέτοια έργα σκόνταφταν, όπως ανέφερα, πάνω σ’ αυτήν την αντιαγροτική πολιτική, γιατί, δυστυχώς, σε αυτήν την περιοχή είναι ακαλλιέργητος όλος ο κάμπος, ο οποίος πρόκειται να αρδευτεί, αλλά και άλλες εκτάσεις του συγκεκριμένου έργου.
Εμείς πιστεύουμε ότι οι φτωχομεσαίοι αγρότες της περιοχής –και ιδιαίτερα, όπως ανέφερα, αυτής της φτωχής περιοχής- πρέπει να αναλάβουν πρωτοβουλίες και να παλέψουν για μία άλλη πολιτική, μία φιλοαγροτική πολιτική, η οποία πραγματικά θα είναι προς όφελός τους.
Σ’ αυτήν την κατεύθυνση, το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας θα στηρίξει τους αγώνες τους και ζητά άμεσα να ξεκινήσει αυτό το έργο.
Διότι, όπως ανέφερα, εγκυμονεί σοβαρός κίνδυνος –δεν ξέρω αν είστε ενήμερος- αν δεν γίνουν κάποια έργα, θα έχουμε ζημιές το χειμώνα οι οποίες δυστυχώς θα φορτωθούν στις πλάτες του ελληνικού λαού.


ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων):
Καταλαβαίνω την αγωνία του αγαπητού συναδέλφου, τη συμμερίζομαι και όπως τόνισα ήδη είναι έργο απόλυτης προτεραιότητας για την Κυβέρνησή μας, γι’ αυτό και διαθέσαμε τα 10 εκατομμύρια σε λιγότερο από δύο χρόνια από εθνικούς πόρους για το έργο αυτό και 900 χιλιάδες ευρώ για τη μελέτη του αρδευτικού δικτύου στο Κάτω Ξηρόμερο. Η μελέτη αυτή θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2012 και θα είναι έτοιμο για δημοπράτηση και αυτό το έργο συνολικού ύψους 20 εκατομμυρίων.
Συνολικά φράγμα και αρδευτικό θα ξεπεράσουν τα 40 εκατομμύρια ευρώ αμιγώς από εθνικούς πόρους και είναι πολύ σημαντική αυτή η προσπάθεια.
Ήδη, πρέπει να ξέρετε, ο ανάδοχος έχει πάρει 5 εκατομμύρια ευρώ συμπληρωματική σύμβαση, γιατί υπήρξε και κατολίσθηση το 2009 -όπως θα θυμάστε- κατά τη διάρκεια των χωματουργικών εργασιών, όπως και συμπληρωματικές εργασίες που προέκυψαν λόγω τροποποίησης των συνθηκών στράγγισης και προστασίας του φράγματος. 
Τέλος, θα ήθελα να σας πω, ότι δεν εξαρτάται τώρα από την Κυβέρνηση. Η Κυβέρνηση έχει τα χρήματα, δεν τα έχει όλα βέβαια, αλλά έχει το 50%, από τις πιστοποιημένες εργασίες. Πιστεύω ότι όσο κι αν δεν εκτιμάτε αυτήν την Κυβέρνηση, την εκτιμάτε περισσότερο απ’ ό,τι τον εργολάβο, φαντάζομαι. Σας λέω λοιπόν με κάθε σαφήνεια, οι υπηρεσίες είναι εδώ. Οι εργαζόμενοι σ’ αυτές τις υπηρεσίες μας πιστοποιούν ότι είναι περίπου 3,5 εκατομμύρια οι πιστοποιημένες εργασίες. Τώρα, αν ο εργολάβος θέλει να βάλει κι άλλα, όπως συνήθως κάνουν οι εργολάβοι για να φουσκώνουν τα έργα, είναι δικαίωμά του, αλλά αυτές είναι πιστοποιημένες εργασίες, το τονίζω κι είμαι πολύ συγκεκριμένος. Το 1,5 εκατομμύριο ήταν έτοιμο να έρθει να το πάρει, εκκλήθη και δεν μπόρεσε να πάρει φορολογική ενημερότητα από τις αρχές, όπως ο νόμος ορίζει, για να πάρει τα χρήματα.
Συνεπώς δεν είναι στο χέρι της Κυβέρνησης αυτή τη στιγμή. Ασφαλώς οι υπηρεσίες ασχολούνται για να βρουν λύση. Δεν σηκώνουν τα χέρια, γιατί θέτετε ένα  θέμα το οποίο θα δούμε κι είναι πολύ σημαντικό όσον αφορά το χειμώνα και τις δυσκολίες που μπορεί να έχει το έργο. Δεν θα το αφήσουμε έτσι. Σε κάθε περίπτωση το έργο θα χρηματοδοτηθεί και θα ολοκληρωθεί παρ’ όλες τις καθυστερήσεις και τις δυσκολίες που έχει και που πολύ σωστά επισημάνατε και που πολύ σωστά κι εσείς κι όλοι οι συνάδελφοι της περιοχής διεκδικούν. Είμαστε μαζί σας, είμαστε κοντά σας και κάνουμε κάθε προσπάθεια.
.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...

ΚΑΜΜΕΝΟΣ - ΑΓΡΙΝΙΟ-ΥΠΟΔΗΜΑΤΑ