Κρανίου τόπος θα είναι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα την επόμενη σχολική χρονιά, εντός κι εκτός συνόρων.
Ο τροποποιημένος Προϋπολογισμός δεν άφησε ούτε ψίχουλο για προσλήψεις αναπληρωτών. Τα χιλιάδες κενά που θα δημιουργήσει το «τσεκούρι» στα 24 εκατ. ευρώ, που είχαν αρχικά προβλεφθεί για αμοιβές αναπληρωτών την επόμενη σχολική χρονιά, σχεδιάζεται να καλυφθούν είτε με νέο κύμα σαρωτικών συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων είτε με αύξηση του ωραρίου δασκάλων και καθηγητών όπως έχει προτείνει στο υπουργείο Παιδείας ο ΟΟΣΑ. Εφόσον παραστεί ανάγκη, το υπουργείο διατηρεί την ευχέρεια να αυξήσει το όριο μαθητών στις τάξεις, το οποίο σε ακραίες περιπτώσεις αγγίζει τους 30 στα Γυμνάσια και τα Λύκεια.
Δραματική προδιαγράφει ο νέος προϋπολογισμός την κατάσταση στο εκπαιδευτικό σύστημα και εντός των συνόρων. Φέτος τα σχολεία ξέμειναν από βιβλία, του χρόνου θα ξεμείνουν από εκπαιδευτικούς, ενώ ενδέχεται να τους λείψει και το... οξυγόνο, αν επιβεβαιωθεί το κακό σενάριο της μετατροπής των τάξεων σε σαρδελοκούτια. Για τη χρονιά που τρέχει .........
ο αριθμός των αναπληρωτών ανήλθε σε 20.000 δασκάλους και καθηγητές. Για την επόμενη προβλέπονται μηδενικοί διορισμοί μονίμων και ελάχιστες προσλήψεις αναπληρωτών. Το υπουργείο Παιδείας έχει δρομολογήσει τη διαδικασία των συγχωνεύσεων του επόμενου Σεπτεμβρίου καθησυχάζοντας εκπαιδευτικούς και γονείς ότι έχει σχεδιάσει ήπιο πλάνο, χωρίς τις περσινές ακρότητες των 1.933 σχολικών μονάδων που σβήστηκαν από το χάρτη είτε με καταργήσεις είτε με συγχωνεύσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες, όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά παρά τις διαβεβαιώσεις. Στο τραπέζι βρίσκεται και το σενάριο του ΟΟΣΑ για αύξηση του ωραρίου δασκάλων και καθηγητών. Το ισχύον εβδομαδιαίο ωράριο των δασκάλων κυμαίνεται από 21 ώρες για όσους έχουν συμπληρώσει 20ετή προϋπηρεσία έως 25 ώρες (για τους νεοδιόριστους) ως. Αντίστοιχα, το ωράριο των καθηγητών κυμαίνεται από 16 έως 21 ώρες. Η πρόταση του ΟΟΣΑ είναι να ισχύσει για όλους ενιαίο ωράριο 21 ωρών ανεξαρτήτως προϋπηρεσίας.
Υπερωρίες 1 εκατ. ευρώ στους 115 υπάλληλους του υπουργείου Παιδείας
Σχεδόν το 20% της δαπάνης που περιέκοψε το υπουργείο Παιδείας από τη σίτιση των φοιτητών που δίνουν μάχες στις Λέσχες για ένα πιάτο φαγητού ξοδεύει η πολιτική ηγεσία του ίδιου υπουργείου για υπερωρίες ενός λόχου συμβούλων που απασχολεί.
Με απόφαση που υπέγραψε στα μέσα του μήνα η Αννα Διαμαντοπούλουορίζονται στο ποσό των 343.000 ευρώ, μόνο για το πρώτο τετράμηνο του 2012, οι αμοιβές για υπερωριακή εργασία 115 υπαλλήλων, μετακλητών, αποσπασμένων, ειδικών συμβούλων-συνεργατών και ειδικών επιστημόνων που απασχολούνται στα πολιτικά γραφεία της υπουργού, του αναπληρωτή υπουργού Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου, της υφυπουργού Εύης Χριστοφιλοπούλου, του γενικού γραμματέα Βασίλη Κουλαϊδή, του γενικού γραμματέα Θρησκευμάτων Γιώργου Καλαντζή και των τεσσάρων ειδικών γραμματέων (Πρωτοβάθμιας - Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ανώτατης Εκπαίδευσης, Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης και Διά Βίου Εκπαίδευσης). Στο ίδιο κονδύλι αντιστοιχούν, επίσης, οι αμοιβές για υπερωριακή εργασία 20 αστυνομικών και 12 οδηγών που απασχολεί η ηγεσία.
Ενας απλός πολλαπλασιασμός καταδεικνύει ότι το κονδύλι για τις υπερωρίες του λόχου συμβούλων της ηγεσίας μεταφράζεται σε ετήσια δαπάνη τουλάχιστον 1.050.000 ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 18% του κονδυλίου των 6.000.000 ευρώ που κόπηκαν από τον κωδικό της σίτισης των φοιτητών τη χειρότερη χρονιά για την ελληνική οικονομία μετά την Κατοχή.
Ακρως εντυπωσιακό είναι το πνεύμα απόλυτης ισότητας και δικαιοσύνης που διατρέχει την υπουργική απόφαση έναντι των στελεχών των πολιτικών γραφείων της ηγεσίας. Η «ταρίφα» των υπερωριών είναι ίδια για όλους. Και οι 48 σύμβουλοι της υπουργού θα αμειφθούν για 20 ώρες απογευματινής εργασίας, 8 ώρες νυχτερινά και 12 ώρες εργασίας τις Κυριακές και τις αργίες. Ομοίως, οι 21 σύμβουλοι του αναπληρωτή υπουργού, οι 15 της υφυπουργού και οι 5 του γενικού γραμματέα. Οι «ταρίφες» πέφτουν για τους συνεργάτες των ειδικών γραμματέων και του γενικού γραμματέα Θρησκευμάτων. Οι υπάλληλοι (αποσπασμένοι κ.λπ.) έχουν ωράριο. Από πότε όμως χτυπάνε κάρτα οι ειδικοί σύμβουλοι ώστε να αμείβονται με υπερωρίες για απογευματινή εργασία;
Βολεύτηκαν ως σχολικοί σύμβουλοι οι «κηπουροί» της Αννας
Με μπαράζ ενστάσεων αλλά και προσφυγών στη Δικαιοσύνη αντέδρασαν εκατοντάδες δάσκαλοι που πήραν μέρος στο μεγαλύτερο... σίριαλ επιλογής σχολικών συμβούλων που παρακολούθησε ποτέ η εκπαιδευτική κοινότητα. Σε λάθος χρόνο -αφού για προφανείς λόγους πολιτικής σκοπιμότητας προηγήθηκαν οι επιλογές διευθυντών εκπαίδευσης και διευθυντών σχολείων και με θερινή μεθόδευση τέθηκαν εκτός μάχης περίπου οι μισοί υποψήφιοι-, το σίριαλ της επιλογής των σχολικών συμβούλων έριξε αυλαία υπό τις έντονες αποδοκιμασίες του «κοινού».
«Ευτυχώς» που από την άγρια σφαγή υποψηφίων με βαριά βιογραφικά και πλούσια προσόντα γλίτωσαν οι σύμβουλοι της Α. Διαμαντοπούλου, η ευρέως γνωστή δασκάλα Ελένη Μπούντα και ο λιγότερο γνωστός Γιάννης Κατσαρός. Με ιδιαίτερη αγωνία το «κοινό» του σίριαλ παρακολούθησε τη δύσκολη διάσωση της κ. Μπούντα, η οποία τελικώς επελέγη παρότι δεν διαθέτει ούτε δεύτερο πανεπιστημιακό πτυχίο ούτε πτυχίο ξένης γλώσσας ούτε καν διοικητική εμπειρία. Αρίστευσε όμως στη συνέντευξη, όπως άλλωστε αναμενόταν για την υπουργική σύμβουλο, η οποία τεκμηρίωσε αποτελεσματικά την αρχική άρνηση της υπουργού Παιδείας να δώσει το πράσινο φως για το «τυπωθήτω» στο βιβλίο Ιστορίας του Γιάννη Κολιόπουλουπου θα αντικαθιστούσε στην ΣΤ’ Δημοτικού το περιβόητο εγχειρίδιο της Μαρίας Ρεπούση. Διόλου τυχαία, η ίδια σύμβουλος είχε κερδίσει επαξίως περίοπτη θέση σε παλαιότερο πρωτοσέλιδο του «ΤτΚ» με αφορμή εισήγηση στην προϊσταμένη της υπουργό για πλήρη κατάργηση των βιβλίων στην τεχνική εκπαίδευση.
Τα όπλα που χρησιμοποιήθηκαν για τη σφαγή υποψήφιων σχολικών συμβούλων ήταν οι ρυθμίσεις του νέου συστήματος επιλογής, που επέτρεψαν να προσαρμόζονται κατά περίπτωση μέτρα και σταθμά. Με όχημα τη ρύθμιση για τη συνάφεια των διδακτορικών και μεταπτυχιακών τίτλων με τις Επιστήμες της Αγωγής ή τη Διοίκηση της Εκπαίδευσης, κόπηκαν από τη μοριοδότηση εμφανώς «συναφή» διδακτορικά, ενώ μοριοδοτήθηκαν τίτλοι χωρίς συνάφεια.
Σε ορισμένες, μάλιστα, περιπτώσεις συνέβη το πρωτοφανές να μοριοδοτηθούν διπλά μεταπτυχιακό και διδακτορικό παρά τη σαφή πρόβλεψη του νόμου που ορίζει να μοριοδοτείται μόνο το ανώτερο πτυχίο. Οπως μας επισήμανε αποτυχών υποψήφιος, «είναι σαν να μοριοδοτείται κάποιος χωριστά για το “Lower” και για το “Proficiency”».
Σωρεία διαμαρτυριών προκάλεσε και η εφαρμογή της μοριοδότησης του συγγραφικού έργου. Σύμφωνα με τον αιρετό εκπρόσωπο των δασκάλων στο ΚΥΣΠΕ Βασίλη Παληγιάννη, «κύριο ρόλο στη μοριοδότηση του συγγραφικού έργου έπαιξε η ποσότητα και όχι η ποιότητα». Από τους 563 δασκάλους, 153 νηπιαγωγούς και 77 υποψηφίους Ειδικής Αγωγής που συμμετείχαν τελικά στη διαδικασία (και αφού προηγουμένως είχαν αποκλειστεί 575 δάσκαλοι που ανέλαβαν καθήκοντα διευθυντών σχολείων), ενστάσεις υπέβαλαν οι 362 από αυτούς για 617 λόγους. Οι 203 αναφέρονταν στη μοριοδότηση του συγγραφικού έργου και οι 91 στη μοριοδότηση των τίτλων σπουδών.
Από τον ΕΤΚ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...