Στην εκπαίδευση ψηφίστηκε ο νόμος για
τις δομές και τη νέα αξιολόγηση και υπάρχουν ζητήματα με τη γενίκευση των
ηλεκτρονικών εγγραφών, την κεντρική διαχείριση της κατανομής των μαθητών και τη
μείωση του αριθμού των τμημάτων, που
επιχειρείται ιδιαίτερα σε ΕΠΑΛ και ΓΕΛ (αλλά και στα Γυμνάσια) και αποσκοπεί
και στην περικοπή των διορισμών των αναπληρωτών συναδέλφων.
Στο Δ.Σ τις 27-6-2018 τέθηκαν αρκετοί
προβληματισμοί όσον αφορά το πως αντιδρούμε ως οργανωμένος κλάδος σε όλα αυτά
που έρχονται για τη δημόσια εκπαίδευση.
Για το Δ.Σ. της Β΄ ΕΛΜΕ παραμένουν
ανοικτά αρκετά ζητήματα για διεκδίκηση την επόμενη περίοδο, όπως:
Α) Εγγραφές
μαθητών ΕΠΑΛ και ΓΕΛ
1.
Να μπορούν να εγγράφονται σε ΕΠΑΛ και
ΓΕΛ όλοι οι μαθητές και σε όλα τα τμήματα στη 2η φάση από 25/6 ως
29/6, που γι΄ αυτό τον λόγο θα πρέπει να διαρκέσει πιο πολλές μέρες από τις 6/7. Τα τμήματα και οι τομείς πρέπει να
είναι ανοιχτά τουλάχιστον μέχρι τις 20 Σεπτεμβρίου. Δεν
είναι δυνατό να αποδεχτούμε τον βεβιασμένο σχεδιασμό για να εγκριθούν τα
ολιγομελή τμήματα ως τις 15/7. Αντίθετα, διεκδικούμε τον Σεπτέμβριο σε 3η φάση όλα τα τμήματα να
παραμείνουν ανοικτά και να μπορούν να εγγράφονται όλοι οι μαθητές στα τμήματα
της επιλογής τους σε ΕΠΑΛ και ΓΕΛ. Επιπλέον, να μη γίνουν υποχρεωτικές μετακινήσεις
μαθητών σε άλλα σχολεία με απόφαση των Δ/ντων Εκπαίδευσης είτε γιατί τα τμήματα
έχουν ξεπεράσει το μέγιστο αριθμό μαθητών είτε γιατί δεν έχει συμπληρωθεί ο ελάχιστος
αριθμός. Απαιτούμε την κατάργηση των ηλεκτρονικών εγγραφών γιατί αποσκοπούν στη συρρίκνωση τμημάτων και
σχολείων και ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, στη μείωση
των αναγκών σε εκπαιδευτικό
προσωπικό, στη συγκρότηση
πολυπληθών τμημάτων των 27
μαθητών έτσι ώστε να υλοποιηθούν τα μνημονιακά προαπαιτούμενα για την περικοπή
στο 50% των λειτουργικών δαπανών στην εκπαίδευση. Παρακάμπτονται έτσι οι
διεκδικήσεις εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων για ανάπτυξη τμημάτων στα
σχολεία και για μείωση των μαθητών ανά τμήμα.
2.
Επιπλέον, διεκδικούμε την
έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων
Γενικής παιδείας της περιοχής μας και του νομού γενικότερα και να μην περικοπεί κανένα τμήμα τομέα ή
ειδικότητας Γ’ ΕΠΑΛ, επειδή δεν θα έχει τον αυστηρά απαιτούμενο αριθμό μαθητών,
που προβλέπει το υπουργείο. Επιβάλλεται να λαμβάνονται υπόψη και οι ειδικές συνθήκες κάθε περιοχής,
ανεξάρτητα από τη μοριοδότησή της.
3.
Αντίστοιχα δεν μπορεί να γίνει
αποδεκτός ο ανεφάρμοστος και αντισυναδελφικός σχεδιασμός του Υπουργείου για την
διεκπεραίωση όλων των λειτουργικών τοποθετήσεων
των ΠΥΣΔΕ (λειτουργικά υπεράριθμοι, διάθεση ΠΥΣΔΕ, αποσπασμένοι) ως το
τέλος Ιουλίου με τα
σχολεία κλειστά και τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην έχουν συνεδριάσει για τις αναθέσεις, με αποτέλεσμα να μην
μπορούν να βγουν λειτουργικά κενά και πλεονάσματα παρά μόνο
πραξικοπηματικά.
4.
Είναι
ανάγκη να ξεκαθαριστεί άμεσα ποια θα είναι η αύξηση του ωραρίου των Εσπερινών
ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, που από τον Σεπτέμβριο θα είναι 3ετούς φοίτησης κι όχι 4ετούς και
το πρόγραμμα στη Β΄ τάξη των ΓΕΛ, αν θα είναι το σημερινό ή θα αλλάξει με βάση
το «νέο» ΓΕΛ.
5.
Θεωρούμε παιδαγωγικά απαράδεκτο αυτό που
γίνεται κυρίως στα Γυμνάσια με την απαίτηση από τους εκπαιδευτικούς να κάνουν
ενισχυτική διδασκαλία εντός ασφυκτικών χρονικών πλαισίων λόγω του απαράδεκτου
προγράμματος των φετινών εξετάσεων και προφανώς χωρίς πραγματικό αποτέλεσμα στους μαθητές Γ/σίων
που δίνουν ενδοσχολικές επαναληπτικές εξετάσεις τον Ιούνιο.
Β) Χωροταξική κατανομή μαθητών στην Α’ τάξης Γ/σιων - Γενικών
Λυκείων και ΕΠΑΛ
Πάγια θέση του συνδικαλιστικού
κινήματος είναι ότι οι μαθητές πρέπει να έχουν εξασφαλισμένη την δωρεάν φοίτησή
τους όσο το δυνατόν κοντύτερα στον τόπο της κατοικίας τους. Δηλαδή οι μαθητές
της πρωτοβάθμιας στις δημόσιες δομές της γειτονιάς και του χωριού που διαμένουν
χωρίς να διανύουν μεγάλες αποστάσεις (από τα μαύρα χαράματα), ενώ οι μαθητές
των Γ/σίων να φοιτούν στο κοντινότερο Λύκειο της περιοχής τους χωρίς
διακρίσεις, ελιτισμούς και ανταγωνισμούς. Στα δε ΕΠΑΛ, τα οποία είναι σχολεία
συνήθως στην ευρύτερη περιοχή π.χ. Μακρυνείας, Καινουργίου - ΒΑ Τριχωνίδα, ή
στις πόλεις, άποψή μας είναι ότι οι εγγραφές των μαθητών των Γ/σίων στην Α’
τάξη ΕΠΑΛ πρέπει να γίνεται σύμφωνα με τον σχεδιασμό της ΔΔΕ Αιτωλ/νίας με
γνώμονα το ως άνω σκεπτικό και ότι η Α’ τάξη όλων των ΕΠΑΛ είναι ενιαία στο
αναλυτικό πρόγραμμα και ότι με το νέο νόμο 4386/2016 (Α΄83) δεν διδάσκονται επαγγελματικά μαθήματα γι’ αυτό η επιλογή
τομέα γίνεται στη Β’ τάξη και ειδικότητας στη Γ’ ΕΠΑΛ. Αποτέλεσμα του
ηλεκτρονικού συστήματος εγγραφών είναι να υπάρχουν σήμερα εγγεγραμμένοι αρκετοί
μαθητές των Γ/σίων της ΔΕ Θεστιέων και Παραβόλας καθώς και ΔΕ Αρακύνθου και
Μακρυνείας στα ΕΠΑΛ Αγρινίου με τον κίνδυνο αφενός της συρρίκνωσης των
επαγγελματικών σχολείων της περιοχής τους ενώ οι γονείς των μαθητών αυτών θα
επιβαρύνονται με την μεταφορά των παιδιών τους, αφού η αρμόδια διεύθυνση της
περιφερειακής Αυτοδιοίκησης Δυτ. Ελλάδας, δύσκολα θα μπορεί να νομιμοποιήσει
την δαπάνη μεταφοράς τους, που προκύπτει, όταν η πολιτεία διαθέτει ισότιμα ΕΠΑΛ,
με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό δίπλα
από την κατοικία τους. Ταυτόχρονα συσσωρεύεται μεγάλος αριθμός μαθητών στην Α΄
τάξη των ΕΠΑΛ των πόλεων δυσχεραίνοντας το έργο των συναδέλφων.
Είναι φανερό ότι επιβάλλεται να
συνεχίσουμε να παλεύουμε μαζικά, οργανωμένα και αποφασιστικά για την υπεράσπιση των εργασιακών και
μορφωτικών δικαιωμάτων μαθητών και συναδέλφων προς όφελος του Δημόσιου, Δωρεάν
και Δημοκρατικού Σχολείου.
Το Δ.Σ. της Β’ ΕΛΜΕ στηρίζει ισότιμα
όλα τα σχολεία και τους συναδέλφους της περιοχής ευθύνης του και δεν θα δεχθεί
καμία απόφαση της πολιτείας που υποβαθμίζει και απαξιώνει σχολεία και
εκπαιδευτικούς και τους κατατάσσουν σε β’ κατηγορίας εκπαιδευτικές ζώνες, ακόμα
και μέσα στη πόλη του Αγρινίου.
Απαιτούμε
ισοκατανομή του μαθητικού δυναμικού κυρίως στα σχολεία της Δ/θμιας Εκπ/σης στο
Αγρίνιο, που συγκεντρώνεται και ο μεγαλύτερος πληθυσμός και την αξιοποίηση όλων
των δημόσιων σχολείων.
Υπερασπιζόμαστε τους αγώνες και τις αγωνίες όλων των συναδέλφων μας και
τον παιδαγωγικό πολιτισμό που μας διακρίνει στη δύσκολη αποστολή που έχουμε
αναλάβει έναντι της ελληνικής κοινωνίας.
Γ) Για την ανακοίνωση βαθμολογιών των Πανελλαδικών
εξετάσεων με κωδικούς
Θεωρούμε ότι στον ευαίσθητο
τομέα όπως είναι οι πανελλαδικές εξετάσεις,
θεσμού που δεν αμφισβητείται για την εγκυρότητά του στο επίπεδο της
διαχείρισης, είναι παρακινδυνευμένο να γίνεται επίκληση θεσμική και μάλιστα με
έναν προσχηματικό τρόπο στα προσωπικά δεδομένα
των μαθητών όταν είναι γνωστό ότι στο επόμενο διάστημα πρέπει να
ανακοινωθούν ονόματα επιτυχόντων για την νόμιμη επικύρωση των αποτελεσμάτων.
Εκφράζουμε επιφυλάξεις για το όλο εγχείρημα και απαιτούμε ζητήματα διαγωνισμών,
εξετάσεων, προσλήψεων κ.α. να είναι «όλα
στο φώς».
Ζητούμε την επανεξέταση του μέτρου και εν αναμονή της ανακοίνωσης των
εισαχθέντων στα ΑΕΙ-ΑΤΕΙ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...