Ζούμε σε μια Περιφέρεια προικισμένη, από την φύση και την ιστορία, με σπουδαία συγκριτικά και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, τα οποία όμως δεν είναι δυνατόν από μόνα τους να προσδώσουν την αναπτυξιακή ώθηση που έχει τόσο ανάγκη.
Είναι γνωστή άλλωστε η αναπτυξιακή υστέρηση της Περιφέρειας μας τόσο στο επίπεδο οικονομικών μεγεθών όσο και σε αυτό των κοινωνικών παρεμβάσεων και λειτουργιών.
Και όλα αυτά την στιγμή που στο ευρύτερο Εθνικό και Ευρωπαϊκό περιβάλλον συντελούνται διεργασίες ή αναλαμβάνονται πρωτοβουλίες για μια νέα παραγωγική συγκρότηση... των Περιφερειών.
Και λέω νέα, γιατί για μια τόσο σοβαρή υπόθεση πρέπει να ξεκινήσουμε από την αρχή συνεκτιμώντας όχι μόνο τα σημερινά αλλά κυρίως τα μελλοντικά δεδομένα μέσα στα οποία καλούνται να πορευτούν οι τοπικές κοινωνίες.
Εκπροσωπώντας τους φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος θα ήθελα να επισημάνω τον σημαντικό ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν προς αυτή την κατεύθυνση.
Το απαρχαιωμένο κρατικό-κεντρικό σύστημα άσκησης αναπτυξιακής πολιτικής της χώρας με ισχυρές πελατειακές δομές και αποδεδειγμένη αναποτελεσματικότητα, όχι μόνο δεν προάγει την πρόοδο και την ευημερία, αλλά συνεχίζει να διευρύνει και να διογκώνει το οικονομικό και κοινωνικό έλλειμμα στον τόπο μας.
Ειδικότερα η συνεισφορά της Τ.Α στην τοπική ανάπτυξη θα πρέπει να επιδιωχθεί μέσα από την διάκριση των ρόλων, μεταξύ όλων των επιπέδων Κεντρικής Διοίκησης και των δύο βαθμών Αυτοδιοίκησης, και αφού πρώτα υλοποιηθούν νομοθετικές ρυθμίσεις στο εύρος της αναπτυξιακής πολιτικής της χώρας.
Ωστόσο θα ήθελα, στο σημείο αυτό, και προκειμένου η ΤΑ να είναι σε θέση να εκπληρώσει τον αναπτυξιακό και κοινωνικό της ρόλο, να επισημάνω ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ΟΤΑ στην καθημερινή τους λειτουργία, την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας. Ενδεικτικά αναφέρω μια ιστορία «γραφειοκρατικής τρέλας» όπως καταγράφηκε από τις Υπηρεσίες του Δήμου Αγρινίου όπου απαιτήθηκαν 2.600 υπογραφές για ποσό 2.000 ευρώ το οποίο αφορούσε σε μετακινήσεις υπαλλήλων.
Κυρίες και κύριοι, όταν μιλάμε για μεταρρυθμίσεις δεν γίνεται να αναφερόμαστε στην απλή αναλογική. Η αλλαγή του εκλογικού συστήματος δεν είναι μεταρρύθμιση. Ως τέτοιες θα μπορούσαμε να αναφέρουμε την καθιέρωση ενιαίου κώδικα Α’ και Β’ Βαθμού Τ.Α. Την διαχρονική διασφάλιση της οικονομικής αυτοτέλειας των Δήμων. Αυτή θα ήταν η μεγαλύτερη μεταρρύθμιση του Κράτους. Μέσα από ένα αξιοκρατικό σύστημα κατανομής των πόρων, με βάση τις πραγματικές λειτουργικές ανάγκες και σε συνάρτηση με τα κοινωνικά και αναπτυξιακά τους χαρακτηριστικά.
Συμπερασματικά, όσον αφορά τις εργασίες του Συνεδρίου στην Πάτρα, καλωσορίζουμε με ικανοποίηση τις ανακοινώσεις του κ. Σπίρτζη για την κάθετη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό και την πρόοδο των συνομιλιών για την δημιουργία επιχειρηματικού πάρκου. Αναμένουμε το τελικό σχέδιο για τα Πανεπιστημιακά τμήματα της Αιτωλοακαρνανίας. Περιμένουμε την αξιοποίηση του Λιμανιού στο Πλατυγιάλι, την αποπεράτωση της Αμβρακίας Οδού και την μεταφορά του φυσικού αερίου στην Αιτωλοακαρνανία.
Επικροτούμε τη συνεπή στάση της Κυβέρνησης και την συμβολή της στην αποτροπή της εκτροπής του Αχελώου.
Κύριε Πρωθυπουργέ, πιστεύω ότι όλοι μαζί, σήμερα, οφείλουμε να πάρουμε αποφάσεις. Αποφάσεις, όχι για εμάς ή την υστεροφημία μας, αλλά για το αύριο του τόπου και την συνοχή της κοινωνίας”.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...