Η ΡΑΛ είναι Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή με αποστολή την εποπτεία και τη διασφάλιση της νομιμότητας των σχέσεων, μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών φορέων του εθνικού λιμενικού συστήματος.
Η Μόνιμη Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, συνεδρίασε την Τρίτη 6 Ιουνίου, με θέμα τον ορισμό των 9 τακτικών και 2 αναπληρωματικών μελών του Δ.Σ. της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (Ρ.Α.Λ.), μετά από σχετική πρόταση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Π. Κουρουμπλή.
Πρόεδρος αναλαμβάνει ο Παναγιώτης Ιάσωνος Αγγελόπουλος, αντιπρόεδρος ο Αθανάσιος Τορουνίδης και εισηγητές οι Παναγιώτης Κουφός και Μαρία Καραφώτη-Φωτιάδου.
Τις θέσεις των τακτικών μελών καταλαμβάνουν οι Κωνσταντίνος Χλωμούδης, Βασίλειος Γεωργίου, Σπυρίδων Γρίνος, Ελένη Βελουδογιάννη, και, σύμφωνα με τον θεσμικό του ρόλο, ως πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., ο Βασίλης Κορκίδης. Αναπληρωματικά μέλη ορίστηκαν οι Θεόδωρος Λυμπέρης και Δημήτρης Μπαϊρακτάρης.
Θετικά, για όλα τα μέλη της ΡΑΛ, ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ.
Η Ν.Δ. τάχθηκε υπέρ της υποψηφιότητας του προέδρου, Π. Αγγελόπουλου και των τακτικών μελών της Αρχής, Β. Κορκίδη και Κ. Χλωμούδη, ενώ δήλωσε «παρών» για τα υπόλοιπα μέλη. Η Δημοκρατική Συμπαράταξη και η Ένωση Κεντρώων δήλωσαν «παρών» για όλα τα μέλη. Η Χρυσή Αυγή υπερψήφισε την υποψηφιότητα των Κ. Χλωμούδη και Β. Κορκίδη, δήλωσε «παρών» για το τακτικό μέλος Β. Γεωργίου και καταψήφισε τους υπόλοιπους προτεινόμενους. Το ΚΚΕ απουσίαζε από την ψηφοφορία.
Η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (Ρ.Α.Λ.) συνεστήθη αρχικά το Μάιο 2014 και μετατράπηκε σε Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή με το Νόμο 4389/2016, έχοντας ως γενικότερη αποστολή την εποπτεία και τη διασφάλιση της νομιμότητας των σχέσεων, μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών φορέων του εθνικού λιμενικού συστήματος, με έμφαση στην τήρηση της συμβατικής τάξης και την εφαρμογή της νομοθεσίας περί ελεύθερου ανταγωνισμού.
Η Ρ.Α.Λ. επιφορτίζεται με μία σειρά κρίσιμων αρμοδιοτήτων, μεταξύ των οποίων είναι:
«…η παρακολούθηση της εφαρμογής των όρων και διατάξεων των συμβάσεων παραχώρησης στους λιμένες, η τήρηση των υποχρεώσεων των λιμένων στο πλαίσιο της σχετικής κείμενης – εθνικής και ευρωπαϊκής – νομοθεσίας, κυρίως σε σχέση με δημόσιες συμβάσεις, συμβάσεις παραχώρησης και τους κανόνες ανταγωνισμού, η υποχρέωση παροχής δημόσιας υπηρεσίας στον λιμενικό τομέα, η διαμεσολάβηση και επίλυση διαφορών μεταξύ χρηστών και φορέων διαχείρισης, η διαχείριση παραπόνων και η λήψη δεσμευτικών αποφάσεων επί αυτών σε εύλογο χρονικό διάστημα».
Η Ρ.Α.Λ. συνεργάζεται με την Επιτροπή Ανταγωνισμού και μπορεί να ζητά τη γνώμη της σε θέματα ανταγωνισμού ή να παραπέμπει σε αυτήν υποθέσεις, οι οποίες ενδέχεται να εμπίπτουν στις ρυθμίσεις του ν. 703/1977 και στην αρμοδιότητα της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Με την Κ.Υ.Α. 340/2014 (άρθρο 3) καθορίστηκε τέλος για την χρηματοδότηση της Ρ.Α.Λ., επί των ετησίων εσόδων των Οργανισμών Λιμένων (0,3%) και των Λιμενικών Ταμείων, Κρατικών και Δημοτικών (0,2%).
Σε αυτό το πλαίσιο, ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., με επιστολή του ευχαρίστησε τον Υπουργό Ναυτιλίας για τη πρόταση και όλα τα μέλη της Επιτροπής για την αποδοχή.
Στη διάρκεια της συνεδρίασης ο Βασίλης Κορκίδης δήλωσε: «για πρώτη φορά το Ε.Β.Ε.Π. εκπροσωπείται θεσμικά σε μία Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή. Η συμμετοχή μου στο Δ.Σ. της Ρ.Α.Λ., είναι ευθύνη και πρόκληση μαζί, αφού ως τακτικό μέλος δεσμεύομαι από το νόμο και τη συνείδησή μου, να τηρώ τις αρχές της αντικειμενικότητας και αμεροληψίας. Το νομοθετικό ψήφισμα του Ε.Κ. στις 14/12/16, για τη θέσπιση πλαισίου πρόσβασης στην αγορά λιμενικών υπηρεσιών και χρηματοοικονομικής διαφάνειας λιμένων, που αφορά 319 ευρωπαϊκά λιμάνια, εκ των οποίων τα 25 είναι ελληνικά, μας προτρέπει να εφαρμόσουμε τους νέους ευρωπαϊκούς κανόνες για περαιτέρω απλούστευση των διαδικασιών και εφαρμογής ελεύθερου ανταγωνισμού, ώστε να καταστήσουμε τα λιμάνια μας, ελκυστικά στους επενδυτές και φιλικά στη παγκόσμια ναυτιλία. Βεβαίως, βασικός στόχος είναι η διαφύλαξη του εθνικού συμφέροντος και εν γένει η ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, μέσω του πλούτου της λιμενικής δραστηριότητας που πρέπει να βγάλουμε ως προστιθέμενη αξία, στην τοπική κοινωνία και επιχειρηματικότητα.
Τα ελληνικά λιμάνια, με πρώτο τον Πειραιά, είναι «μηχανές» ανάπτυξης, καθώς το συγκριτικό πλεονέκτημα συνίσταται στην οικονομική γεωγραφία τους, όπως υποστηρίζει η πρόσφατη έρευνα χαρτογράφησης όλων των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων, που εκπονήθηκε για τις ανάγκες δημιουργίας του πρώτου ελληνικού ναυτιλιακού cluster "Maritime Hellas"».
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...