Με την
τελευταία απόφαση του Υπουργού Παιδείας μειώνεται κατά τρεις ώρες το ωρολόγιο
πρόγραμμα των Γυμνασίων και από 35 ώρες γίνεται 32 ώρες εβδομαδιαίως για όλες
τις τάξεις.
Η
μείωση αυτή για κάθε τάξη προκύπτει ως εξής:
Α΄ Γυμνασίου
Μειώνονται κατά 1 ώρα η Βιολογία
και η Γεωγραφία και καταργείται η 1 ώρα του project. Επίσης...
μειώνονται κατά 1 ώρα τα Αρχαία με
ταυτόχρονη αύξηση κατά 1 ώρα της Νεοελληνικής Γλώσσας.
Β΄ Γυμνασίου
Μειώνονται κατά 1 ώρα τα Αρχαία και
καταργούνται η 1 ώρα της Οικιακής Οικονομίας και η 1 ώρα του project.
Γ΄ Γυμνασίου
Μειώνονται κατά 1 ώρα τα Αρχαία και
καταργούνται οι 2 ώρες του project.
Αυτές
οι αλλαγές αν προσθέσει κανείς και την πρόσφατη επίσης κατάργηση της μείωσης
ωραρίου κατά τρείς ώρες των υπεύθυνων των εργαστηριών Φυσικών Επιστημών και
Πληροφορικής σε Γυμνάσια και Λύκεια έχουν τεράστιες επιπτώσεις στη δημόσια
εκπαίδευση.
Συγκεκριμένα:
ü Υποβαθμίζονται ή καταργούνται εντελώς σε κάποιες
τάξεις μαθήματα απολύτως απαραίτητα για την απόκτηση γενικών γνώσεων και
σφαιρικής παιδείας. Κι αυτό μάλιστα γίνεται όπως αναφέρει ο Υπουργός για
παιδαγωγικούς λόγους. Άραγε στο εκπαιδευτικό σύστημα ποια χώρας θεωρείται κατάκτηση
η υποβάθμιση της διδασκαλίας της βιολογίας ή της γεωγραφίας;
ü «Εξοικονομούνται» δεκάδες χιλιάδες διδακτικές ώρες,
που σημαίνει ότι μειώνονται οι ανάγκες εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα κατά χιλιάδες
επίσης.
Στην Αιτωλοακαρνανία με βάση τα τμήματα ανά
τάξη των Γυμνασίων (εκτός του Μουσικού) και τα εργαστήρια των Γυμνασίων και ΓΕΛ
η «εξοικονόμηση» ανά κλάδο είναι:
ΠΕ02: 215 ώρες δηλαδή 11 συνάδελφοι
ΠΕ04: 417 ώρες δηλαδή 21 συνάδελφοι
ΠΕ15: 105 ώρες δηλαδή 5 συνάδελφοι
ΠΕ19-ΠΕ20: 201 ώρες δηλαδή 10 συνάδελφοι
Project: 433 ώρες δηλαδή 22 συνάδελφοι
διαφόρων ειδικοτήτων
Συνολικά
δηλαδή οι ανάγκες μειώνονται κατά 1371 ώρες αριθμός που αντιστοιχεί στο
διδακτικό ωράριο περίπου 69 συναδέλφων.
Αυτό θα
έχει ως άμεση συνέπεια να δημιουργηθεί τεχνητά ένας πολύ μεγάλος αριθμός
πλεοναζόντων συναδέλφων, δηλαδή με ελάχιστο ή καθόλου ωράριο στο σχολείο τους,
οι οποίοι θα είναι αναγκασμένοι να τρέχουν σε δύο, τρία και τέσσερα σχολεία ή
να διατεθούν σε Δημοτικά, ΙΕΚ κλπ. Φυσικά πάντα υπάρχει και το ενδεχόμενο της
υποχρεωτικής μετακίνησης σε άλλο Νομό. Είναι προφανές ότι η εξουθένωση, η
ανασφάλεια και το άγχος λόγω της συρρίκνωσης εργασιακών δικαιωμάτων θα έχουν
αρνητικό αντίκτυπο στο παιδαγωγικό τους έργο.
ü Μειώνεται πολύ ο αριθμός των προσλήψεων
αναπληρωτών. Σύμφωνα με εκτιμήσεις που αφορούν τόσο την Πρωτοβάθμια όσο και τη
Δευτεροβάθμια Εκπ/ση, οι προσλήψεις αναπληρωτών θα μειωθούν σε όλη τη χώρα κατά
οκτώ χιλιάδες περίπου. Εμείς θεωρούμε ότι η εξέλιξη αυτή ισοδυναμεί με οκτώ
χιλιάδες απολύσεις εκπαιδευτικών αφού πρόκειται για συναδέλφους που εργάζονταν
συνεχώς για πολλά χρόνια κάλυπταν κενές θέσεις σε κάθε απομακρυσμένη γωνιά της
Ελλάδας έχοντας μεγάλη προσφορά στην εκπαίδευση και ως αντάλλαγμα
καταδικάζονται στην ανεργία.
Συνάδελφοι,
και οι τελευταίες εξελίξεις, όπως και όλες οι προηγούμενες, παρουσιάστηκαν από
τον Υπουργό Παιδείας ως μια εκπαιδευτική τομή που γίνεται για παιδαγωγικούς
λόγους δηλαδή για το καλό των παιδιών.
Δυστυχώς η υποκρισία, η
ανευθυνότητα, αλλά και η υποτίμηση της νοημοσύνης εκπαιδευτικών, μαθητών και
γονέων εκ μέρους του υπουργού και της κυβέρνησης δεν έχουν όρια, αφού παρουσιάζουν
για εκπαιδευτική μεταρρύθμιση αποσπασματικές και χωρίς παιδαγωγικά κριτήρια
αλλαγές, όπως την υποβάθμιση βασικών μαθημάτων ή την αύξηση του χρόνου των
διαλειμμάτων. Ας μη γελιόμαστε ο σκοπός και αυτών των ρυθμίσεων είναι
ξεκάθαρος. Να τηρηθούν στο ακέραιο οι δημοσιονομικοί στόχοι που επέβαλαν οι
«θεσμοί» καθώς και οι οδηγίες του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση.
Τα μέτρα αυτά, όπως και όλα τα
μέτρα που παίρνονται από το περασμένο καλοκαίρι και έπειτα, αποτελούν κομμάτια
του ίδιου πάζλ. Ενός πάζλ που όταν συμπληρωθεί θα γράφει «3ο
Μνημόνιο». Είναι το άγριο μνημόνιο των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που, ας μη ξεχνιόμαστε,
ψήφισαν όλα τα κόμματα του δημοκρατικού τόξου πλην του ΚΚΕ.
Είναι πλέον η ώρα το εκπαιδευτικό
κίνημα ενωτικά και μακριά από μικροσυμφέροντα, κομματικές εξαρτήσεις,
κυβερνητικό συνδικαλισμό και παραγοντίστικες συμπεριφορές να ορθώσει
αποφασιστικά το ανάστημα του και να αντιδράσει απαιτώντας:
Άμεση απόσυρση όλων των αντιεκπαιδευτικών αλλαγών
που διαλύουν το Δημόσιο Σχολείο.
Δημόσιο σχολείο που να χωράει όλα τα παιδιά και
όλη τη γνώση.
Μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.
Κανένας αναπληρωτής το Σεπτέμβρη άνεργος.
ΑΓΡΙΝΙΟ 15-6-2016
ΑΡ. ΠΡΩΤ: 37
|
ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Β΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΑΙΤ/ΝΙΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...