Έρχεται νέα «λίστα ΟΟΣΑ»
Νέο μισθολόγιο στο δημόσιο, αλλαγή του συστήματος ομαδικών απολύσεων από το Σεπτέμβριο και νέες παρεμβάσεις φέρνει η συμφωνία της τρόικα με την Αθήνα.
Το προσχέδιο του κειμένου, σύμφωνα με πληροφορίες, περιέχει όλα τα μέτρα και τις δράσεις που συμφωνήθηκαν να αναληφθούν, τα οποία όμως προφανώς θα συμπεριληφθούν στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2014-17 που θα κατατεθεί στη Βουλή, περί τα τέλη
Απριλίου, αλλά και οι παρεμβάσεις που αποφασίστηκαν να έρθουν μετά τις ευρωεκλογές.
Απριλίου, αλλά και οι παρεμβάσεις που αποφασίστηκαν να έρθουν μετά τις ευρωεκλογές.
Κυβέρνηση και τρόικα φέρεται, με βάση το ίδιο κείμενο, να έχουν συμφωνήσει στο να έρθει εντός των επόμενων ημέρων μια εργαλειοθήλη ΟΟΣΑ Νο2, που θα αφορά κλάδους όπως: χονδρεμπόριο, ηλεκτρονικό εμπόριο, μεταποίηση και τηλεπικοινωνίες.
Σύμφωνα με προσχέδιο του αναθεωρημένου κειμένου που συντάχθηκε στις 28 Μαρτίου και παρουσιάζει σήμερα ο Σωτήρης Νίκας στην “Καθημερινή” , η τρόικα παραδέχεται ότι ο περσινός προϋπολογισμός εμφάνισε πρωτοφανές πρωτογενές πλεόνασμα, ενώ σημειώνει ότι το χρηματοδοτικό κενό του 2014 έχει καλυφθεί.
1. «Πάγωμα» των δημοσίων δαπανών στα επίπεδα του 2013. Πέρυσι υπήρξε μεγάλη συγκράτηση των δαπανών προκειμένου να επιτευχθεί το πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 2,4 δισ. ευρώ.
2. Για φέτος δεν απαιτούνται νέα δημοσιονομικά μέτρα. Ωστόσο, υπάρχει ρητή αναφορά ότι η κυβέρνηση θα αναλάβει δράση για να καλύψει πιθανές «τρύπες» στα δημοσιονομικά μεγέθη, εφόσον προκύψουν αποφάσεις δικαστηρίων που θα ανατρέπουν την εισοδηματική πολιτική.
3. Το φθινόπωρο θα πρέπει να υιοθετηθούν τα νέα μέτρα για το 2015. Η υπεραπόδοση του 2013 βοηθάει (μεταξύ άλλων) στη μείωση του δημοσιονομικού κενού του 2015 στο 1,1% του ΑΕΠ (ή 2,1 δισ. ευρώ) από 1,8% του ΑΕΠ (ή 3,4 δισ. ευρώ) που αρχικώς υπολόγιζε η τρόικα. Όμως, το κενό θα πρέπει να καλυφθεί στο πλαίσιο της κατάρτισης του προϋπολογισμού του 2015. Παράλληλα, για το 2016 η τρόικα «βλέπει» δημοσιονομικό κενό που ανέρχεται στα 3,9 δισ. ευρώ και για το 2017 στα 2,2 δισ. ευρώ.
4. Εάν δεν αποδώσουν οι μεταρρυθμίσεις επί των δημοσιονομικών (όπως η αναδιοργάνωση της φορολογικής διοίκησης) που έχουν ήδη συμφωνηθεί και εφαρμόζονται, τότε θα προκύψει η ανάγκη για περαιτέρω μειώσεις δαπανών.
5. Προώθηση ενός νέου πακέτου μεταρρυθμίσεων στα πρότυπα εκείνου που διαμόρφωσε ο ΟΟΣΑ. Όπως αναφέρεται στο κείμενο της επικαιροποιημένης συμφωνίας, ο ΟΟΣΑ -ή κάποιος άλλος οργανισμός του ίδιου βεληνεκούς- θα πρέπει να προτείνει αλλαγές σε χονδρεμπόριο, τηλεπικοινωνίες, ηλεκτρονικό εμπόριο και μεταποίηση.
6. Εφόσον δεν αποφέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα η συμφωνία για το καθεστώς των ομαδικών απολύσεων, τότε το σύστημα θα πρέπει «να ευθυγραμμιστεί με εκείνα που ισχύουν στην Ε.Ε., μέσω νόμου που θα υιοθετηθεί το φθινόπωρο του 2014».
7. Θα πρέπει από την 1η Ιανουαρίου 2015 να έχει θεσμοθετηθεί το πλαίσιο για την απαλλαγή από το σύστημα ΦΠΑ των μικρών επιχειρήσεων. Επίσης, έως τον Ιανουάριο του 2017 θα πρέπει να είναι έτοιμο το νέο σύστημα αντικειμενικών αξιών, το οποίο θα συμβαδίζει με τις εμπορικές αξίες. Παράλληλα, ο Ενιαίος Φόρος Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ) θα καταβληθεί σε έξι δόσεις, με την πρώτη να πληρώνεται τον προσεχή Ιούνιο.
8. Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου προς τους ιδιώτες, ύψους περίπου 2 δισ. ευρώ, που δεν αποπληρώθηκαν πέρυσι (διατέθηκαν 6 δισ. ευρώ αντί πρόβλεψης για 8 δισ.), θα εξοφληθούν εντός του τρίτου τριμήνου του 2015. Παράλληλα, η τρόικα εκτιμά πως σε αυτές θα πρέπει να προστεθούν και οι νέες υποχρεώσεις, που υπολογίζονται στα 2,5 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του έτους.
9. Η τρόικα θεωρεί απαραίτητη την επαναξιολόγηση της βιωσιμότητας του ασφαλιστικού συστήματος και η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε σχετική μελέτη. Μάλιστα, ως προαπαιτούμενο για την εκταμίευση μέρους της δόσης που πολιτικά θα εγκριθεί τώρα είναι και η ένταξη στο επικουρικό ταμείο ιδιωτικού τομέα (ΕΤΕΑ) όλων των επικουρικών ταμείων του Δημοσίου.
10. Θα δημιουργηθεί ένα νέο μισθολόγιο, το οποίο θα συνδέεται ευθέως με την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων.
11. Διατήρηση των υψηλών πρωτογενών πλεονασμάτων ώστε να παραμείνει βιώσιμη η διαχείριση του ελληνικού χρέους. Σύμφωνα με το βασικό σενάριο της τρόικας, ο λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ αναμένεται να αποκλιμακωθεί σταδιακά περίπου στο 125% του ΑΕΠ το 2020 και περίπου στο 112% του ΑΕΠ το 2022 (αντί προηγούμενων προβλέψεων για 124% του ΑΕΠ και 110% του ΑΕΠ αντιστοίχως). Ωστόσο, στο θετικό σενάριο της τρόικας εκτιμάται ότι το ελληνικό χρέος μπορεί να βρεθεί γύρω στο 110% του ΑΕΠ ακόμα και από το 2020.
12. Θα επιταχυνθούν οι αποκρατικοποιήσεις, καθώς πλέον τα έσοδα για φέτος συρρικνώνονται στο 1,5 δισ. ευρώ. Η τρόικα διαπιστώνει αρκετές καθυστερήσεις στην εφαρμογή του προγράμματος, ενώ αναθεωρείται προς τα κάτω και ο συνολικός στόχος του προγράμματος έως το 2020 και πλέον διαμορφώνεται στα 22,6 δισ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...