Πατρινός θεολόγος μήνυσε τον κληρικό Κωνσταντίνο Καντάνη που εξέθεσε το κάστανο του Αγίου Παϊσίου στο Αγρίνιο, ένα θέμα που πήρε τεράστις διαστάσεις. Ο θεολόγος Παναγιώτης Ανδριόπουλος μάλιστα εξήγησε και τους λόγους της κίνησή του αυτής σε ΜΜΕ της Πάτρας λέγοντας:
«Θεωρώ, φυσικά, ότι κάνω το αυτονόητο και όχι κάτι το εξαιρετικό. Νομίζω ότι δεν πρέπει να αφήσουμε την πίστη στα χέρια ανθρώπων οι οποίοι την ανάγουν σε μαγεία και την δυσφημούν στον σύγχρονο κόσμο. Επίσης, η απόλυτη ταύτιση της Εκκλησίας με την έννοια του έθνους, είναι ο μεγάλος πειρασμός για την Ορθόδοξη Εκκλησία στις μέρες μας. Πρέπει να γίνει συνείδηση σε όλους μας τα όσα σημειώνονται σε ένα αρχαίο κείμενο της Εκκλησίας για την στάση των χριστιανών: «Οι Χριστιανοί δεν ξεχωρίζουν από τους άλλους ανθρώπους στην γλώσσα ομιλίας, ούτε στις συνήθειες. Ούτε κατοικούν σε δικές τους ξεχωριστές πόλεις, ούτε χρησιμοποιούν κάποια γλωσσική διάλεκτο διαφορετική, ούτε ζουν με «περίεργο» τρόπο! Μετέχουν σε όλα τα κοινά ως πολίτες και υπομένουν τα πάντα, όμως σαν να ήσαν ξένοι. Γήινοι άνθρωποι είναι αλλά δεν ζουν με ζωώδη τρόπο. Υπακούουν στους κρατικούς νόμους αλλά με τον τρόπο ζωής τους ξεπερνούν τους νόμους.»
Πάντως για το θέμα να θυμίσουμε ότι είχε εκδοθεί και ανακοίνωσή της Μητρόπολης Αιτωλίας και Ακαρνανίας και φυσικά δεν μπορεί ο Πάτρινός Θεολόγος να ισχυρίζεται ότι δεν υπήρξε καμία αντίδραση, εκτός και αν υπονοεί ανώτερα όργανα της εκκλησίας.
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΣ ΑΙΤΩΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
«Η Ιερά Μητρόπολις Αιτωλίας και Ακαρνανίας, με θλίψη και πόνο παρακολουθεί την αναστάτωση και αναταραχή των πιστών, που προέκυψε από το γεγονός της παρουσίας αντικειμένου ευλογίας από τον Όσιο Παΐσιο, ως λανθασμένης εκθέσεως αυτού προς προσκύνηση των πιστών.
Με πολλή αγάπη και κατανόηση αφουγκράζεται τις διαμαρτυρίες του πιστού λαού, ο οποίος ευρισκόμενος σε σύγχυση, δικαιολογημένα ανησυχεί.
Πολλές φορές η αγάπη και ο σεβασμός για τους Αγίους μας, οδηγεί σε υπερβάλλοντα σεβασμό των αντικειμένων τους, τα οποία σίγουρα αποτελούν ιδιαίτερη προσωπική ευλογία, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν εξισώνονται με τα Ιερά Λείψανα και τις θαυματουργές Εικόνες, που αντίστοιχα είναι ή τμήματα από το ίδιο το σώμα των Αγίων μας ή εικονίζουν το ιερό τους πρόσωπο.
Ευχόμαστε, όλοι να παραμένουμε πιστοί στην Δογματική Διδασκαλία της Αγίας μας Εκκλησίας, η οποία ακόμη και για τις Ιερές Εικόνες των Αγίων διδάσκει ότι αποτελούν το αισθητό μέσο ανάμεσα στους πιστούς και στο πρωτότυπο, το οποίο είναι αθέατο γι΄ αυτούς. «Άλλο γαρ εστί εικών και άλλο το εικονιζόμενον», λέγει ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός.
Η Ιερά Μητρόπολις Αιτωλίας και Ακαρνανίας, έχοντας μεγάλη εκτίμηση, ευλάβεια και σεβασμό στην τιμή των Αγίων και τα Ιερά Λείψανά τους, διαχωρίζει απ’ αυτά, ως οφείλει, την κάθε ευλογία που προέρχεται από εκείνους ως ένα σημαντικότατο εποπτικό μέσο πνευματικής διδασκαλίας, όπως ο Μέγας Βασίλειος αποφαίνεται για τις Εικόνες: «α γαρ ο λόγος της ιστορίας δι’ ακοής παρίστησι, ταύτα γραφική σιωπώσα δια μιμήσεως δείκνυσι».
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...