Το
ενδεχόμενο να μετατραπούν ορισμένα τμήματα Πανεπιστημίων και ΤΕΙ της
χώρας σε «μονάδες μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» άφησε «ανοιχτό» ο
υφυπουργός Παιδείας Ι. Πανάρετος, στην προχτεσινή του συνέντευξη στο
«ΒΗΜΑ FM».
Ο υφυπουργός ρωτήθηκε για το εάν η κυβέρνηση σκέφτεται να
προχωρήσει σε έναν «Καλλικράτη Πανεπιστημίων - ΤΕΙ» και αρχικά απάντησε
με μια «ρητορική ερώτηση», όπως είπε: «Εάν σήμερα δεν υπήρχε κανένα
Πανεπιστήμιο και κανένα ΤΕΙ, θα φτιάχναμε αυτά που έχουμε και θα τα
είχαμε να λειτουργούν με τον τρόπο που λειτουργούν σήμερα»; Στη
συνέχεια, αναφέρθηκε σε τμήματα πανεπιστημίων και ΤΕΙ «τα οποία δεν
έχουν απήχηση στους νέους».
Για τα συγκεκριμένα ιδρύματα, πρόσθεσε στη
συνέχεια, αυτό «που πρέπει να κάνεις δεν είναι να το διατηρήσεις αλλά
να εξετάσεις αν μπορείς να φτιάξεις μια εκπαιδευτική μονάδα, μια μονάδα
μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που να ικανοποιεί τις τοπικές ανάγκες
και να είναι ελκυστική για τα παιδιά που θα πάνε εκεί».
Θα
προσπεράσουμε την υποκρισία του ΠΑΣΟΚ, που δείχνει «ενδιαφέρον» για τα
παιδιά που πήγαν σε ΤΕΙ χωρίς αντικείμενο, όταν οι κυβερνήσεις του
προωθούσαν την πολιτική του... «κάθε χωριό και ΤΕΙ». Τα τελευταία
χρόνια, εκτός απ' το γεγονός πως τα ΤΕΙ χωρίς αντικείμενο «άδειασαν»,
πολλά ΤΕΙ έχουν κενές θέσεις γιατί οι σπουδαστές και οι οικογένειές τους
δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να ανταποκριθούν στη «δωρεάν»
παιδεία.
Τι απαντά σε όλα αυτά η κυβέρνηση, μέσω του υφυπουργού; Τάζουν σχολές που θα δίνουν ένα πτυχίο - πιστοποιητικό και την ελπίδα πως γρήγορα μπορείς να
βρεις δουλειά για λίγο, μόνο για λίγο. Σε μικρό χρονικό διάστημα θα πρέπει να επανακαταρτιστείς για να διατηρήσεις τη δουλειά σου ή να βρεις μια καινούρια, να ζεις σε καθεστώς «διά βίου εκμετάλλευσης» (διά βίου μάθησης το λέει η κυβέρνηση). Παράλληλα, δεν επηρεάζουν καθόλου τις πελατειακές σχέσεις της πολιτικής του «κάθε χωριό και ΤΕΙ».
Η πρόταση αυτή που διατύπωσε ο Ι. Πανάρετος δεν είναι καινούρια. Θυμίζει την πρόταση περί τοπικών κολεγίων που είχε κάνει ο υφυπουργός στο παρελθόν και είχε επαναφέρει η «Διεθνής Συμβουλευτική Επιτροπή» («επιτροπή σοφών»), που όρισε το υπουργείο Παιδείας για την ανώτατη εκπαίδευση. Ο προσανατολισμός και στις δύο περιπτώσεις ήταν ίδιος: Μια «χαώδης» μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση, η οποία θα παρέχει «πτυχία» για το φθηνό ευέλικτο εργατικό δυναμικό και μπορεί να προκύψει από συγχωνεύσεις ΤΕΙ, ΙΕΚ κ.ά.
Τι απαντά σε όλα αυτά η κυβέρνηση, μέσω του υφυπουργού; Τάζουν σχολές που θα δίνουν ένα πτυχίο - πιστοποιητικό και την ελπίδα πως γρήγορα μπορείς να
βρεις δουλειά για λίγο, μόνο για λίγο. Σε μικρό χρονικό διάστημα θα πρέπει να επανακαταρτιστείς για να διατηρήσεις τη δουλειά σου ή να βρεις μια καινούρια, να ζεις σε καθεστώς «διά βίου εκμετάλλευσης» (διά βίου μάθησης το λέει η κυβέρνηση). Παράλληλα, δεν επηρεάζουν καθόλου τις πελατειακές σχέσεις της πολιτικής του «κάθε χωριό και ΤΕΙ».
Η πρόταση αυτή που διατύπωσε ο Ι. Πανάρετος δεν είναι καινούρια. Θυμίζει την πρόταση περί τοπικών κολεγίων που είχε κάνει ο υφυπουργός στο παρελθόν και είχε επαναφέρει η «Διεθνής Συμβουλευτική Επιτροπή» («επιτροπή σοφών»), που όρισε το υπουργείο Παιδείας για την ανώτατη εκπαίδευση. Ο προσανατολισμός και στις δύο περιπτώσεις ήταν ίδιος: Μια «χαώδης» μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση, η οποία θα παρέχει «πτυχία» για το φθηνό ευέλικτο εργατικό δυναμικό και μπορεί να προκύψει από συγχωνεύσεις ΤΕΙ, ΙΕΚ κ.ά.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...