==► ΠΙΣΤΙΟΛΑΣ: "Πολλαπλά εκτεθειμένη η Δημοτική Αρχή – Αποκαλυπτική η έκθεση των Ορκωτών Λογιστών"  ==► ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ - ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΟ ΩΡΑΡΙΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ   ==► Κριτική και προτάσεις του Δημήτρη Τραπεζιώτη, για την αντιμετώπιση της παραβατικότητας  ==► Εμπορικός Σύλλογος Αγρινίου για το Πολυτεχνείο  ==► ΣΥΡΙΖΑ: ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΣΥΝΕΔΡΩΝ ΑΠΟ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ  ==► ΓΕΑ: Κυριακή 24 Νοεμβρίου το «Τρέχω, βαδίζω, ποδηλατώ στην πόλη μου»  ==► Υπεγράφη η πρόσκληση για το καινούργιο πρόγραμμα «Νέων Γεωργών» ύψους, 410 εκατ. ευρώ  ==► Μίλτος Ζαμπάρας Με Πείσμα και Όραμα: Η Δυτική Ελλάδα μπορεί να κερδίσει μάχες  ==► Η ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ "ΑΠΟΛΛΩΝ - Σχετικά με τη σύσταση “Ενεργειακών Κοινοτήτων"  ==► Χριστίνα Σταρακά: Ντροπή να μιλάτε για ανάπτυξη όταν η οικονομία και η κοινωνία στενάζουν (βίντεο)  ==► “Όχι” σε μείωση ΦΠΑ στο ελαιόλαδο, λέει το Μαξίμου   ==► Ο ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΥΡΩΣΗ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΤΙΝΑΣ ΣΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ  ==► Χριστίνα Σταρακά: Ένα βήμα πριν την οριστική κατάρρευση η ελληνική κτηνοτροφία - Απαιτείται εθνικό σχέδιο διάσωσης της και όχι «κούφια λόγια»  ==► ΧΑΡΗΣ ΔΟΥΚΑΣ: "Εμμονή στο λάθος" - Άρθρο στα “Νέα Σαββατοκύριακο”  ==► Δημιουργία, στην πόλη των Αγρινιωτών   ==► ΚΚΕ: ΕΡΩΤΗΣΗ ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗΣ ΠΥΡΚΑΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ  ==► Η πολιτική ορθότητα εναντίον Πολάκη, η ανδροφοβία/μισανδρισμός της ελληνικής κοινωνίας και τα εκατομμύρια της Λινού  ==► Ο.Α.Σ. ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΠΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΩΛΗΣ ΣΤΑ ΑΙΓΟΠΡΟΒΑΤΑ  ==► 50 ΧΡΟΝΙΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΝΕ ΟΔΗΓΗΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ  ==► Ανακοίνωση Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών στην Β' ΕΛΜΕ Αιτωλ-νίας  ==► Η ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ - ΑΔΜΗΕ - ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΔΗΜΟΥ ΗΛΙΔΑΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΗΛΕΙΑΣ  ==►   ==► Γιατί η Αριστερά δείχνει να μην έχει τόση απήχηση στην κοινωνία;  ==► Με πολλές ειδήσεις η παρουσία Λιβάνιου στην ΚΕΔΕ - Έρχονται αλλαγές σε ΟΤΑ & Περιφέρειες  ==► ΚΚΕ: Ανείπωτη θλίψη, συλλυπητήρια για το θάνατο του συντρόφου Νίκου Ζαραϊδώνη    By The best widgets

Τρίτη 20 Απριλίου 2010

ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΤΡΕΝΟΥ ΣΤΗΝ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ


ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΜΕ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΤΡΕΝΟΥ ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ

Ερώτηση του Μιχ. Τρεμόπουλου στο ευρωκοινοβούλιο

Σκάνδαλο μεγάλων διαστάσεων θεωρούν οι Οικολόγοι Πράσινοι τη ματαίωση της λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής Κρυονέρι-Μεσολόγγι-Αγρίνιο στην Αιτωλοακαρνανία, λίγο πριν το έργο ολοκληρωθεί.   
Για την ανακατασκευή της παλιάς εγκαταλελειμμένης γραμμής ξοδεύτηκαν την περίοδο 2002-2004 13 εκ. ευρώ από ευρωπαϊκούς και ελληνικούς πόρους. 3 ακόμη εκατομμύρια ευρώ (1 δις δραχμές της εποχής) είχαν ξοδευτεί σε προηγούμενη προσπάθεια ανακατασκευής της ίδιας γραμμής, την περίοδο 1997-8, που ματαιώθηκε με άνωθεν παρεμβάσεις.  
Το έργο ήταν σχεδόν έτοιμο να λειτουργήσει στις αρχές του 2004, τελικά όμως το τροχαίο υλικό απομακρύνθηκε, η λειτουργία της γραμμής ματαιώθηκε σιωπηρά και οι ανακατασκευασμένες υποδομές εγκαταλείφθηκαν χωρίς φύλαξη απέναντι σε φθορές και καταπατήσεις.
Στην ερώτησή του προς την Κομισιόν, ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων θέτει υπόψη της τις σχετικές καταγγελίες και ζητά να ενημερωθεί για την τύχη των ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων που καταβλήθηκαν για την ανακατασκευή της γραμμής.
«Έχουμε μια περίπτωση όπου κάποιοι αποφάσισαν ότι οι πολίτες μπορούν να πληρώνουν για το σιδηρόδρομο, όχι όμως και να τον έχουν στη διάθεσή τους», δήλωσε ο Μιχάλης Τρεμόπουλος. «Οι συρμοί και το προσωπικό για την επίμαχη γραμμή, υπάρχουν διαθέσιμα στο δίκτυο της Πελοποννήσου όπου υποχρησιμοποιούνται και απαξιώνονται καθημερινά. Προφανώς υπάρχει ανάγκη να διερευνηθεί το συνολικότερο έγκλημα κατά του σιδηροδρόμου στη χώρα μας. Είναι καιρός, όμως, να μάθουμε επίσημα ποια συμφέροντα επέβαλαν την αχρήστευση ενός έτοιμου έργου, που θα έδινε εναλλακτικές λύσεις απέναντι στο αυτοκίνητο σε μια περιφέρεια με κακό και επικίνδυνο οδικό δίκτυο. Οι υπεύθυνοι τέτοιων αποφάσεων πρέπει να τιμωρηθούν, ιδιαίτερα αν η Ευρωπαϊκή Ένωση ζητήσει πίσω τα χρήματα για το έργο».

Για περισσότερες πληροφορίες:
Μιχάλης Τρεμόπουλος          6982 6899868
Γιάννης Παρασκευόπουλος   6979 952070


Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης

Θέμα:  Σιδηροδρομική γραμμή Κρυονέρι-Μεσολόγγι-Αγρίνιο

Η σιδηροδρομική γραμμή Κρυονέρι-Μεσολόγγι-Αγρίνιο στην περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας λειτούργησε από το 1888 μέχρι το 1970. Μετά από μια πρώτη προσπάθεια το 1997, το 2002 ξεκίνησε η ανακατασκευή της, ως μετρικής γραμμής στον ίδιο διάδρομο, με ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση από το Γʼ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης. Στις αρχές του 2004 η βασική υποδομή πλησίαζε στην ολοκλήρωσή της, στη συνέχεια όμως το έργο εγκαταλείφθηκε και μέχρι σήμερα δεν έχει λειτουργήσει.
Τοπικοί φορείς της Κοινωνίας των Πολιτών, όπως ο Όμιλος Φίλων Σιδηροδρόμου Δυτικής Στερεάς «Χαρίλαος Τρικούπης», καταγγέλλουν (1) ότι ο αρμόδιος για το έργο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος έχει αποσύρει από την περιοχή της γραμμής όλο του το τροχαίο υπηρεσιακό υλικό και έχει διακόψει κάθε του δραστηριότητα, ενώ η έλλειψη φύλαξης διευκολύνει φθορές και καταπατήσεις στη νεοκατασκευασθείσα γραμμή. Πρόσφατη καταγγελία (2) αναφέρει μάλιστα ότι το 2009 ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος αποξήλωσε από το συγκεκριμένο έργο τους αυτόματους μηχανισμούς ισόπεδων διαβάσεων που είχαν ήδη εγκατασταθεί, προκειμένου να τους τοποθετήσει σε άλλα σημεία του δικτύου του.
Ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
  • Έχει ενημερωθεί από την ελληνική κυβέρνηση για την προφανή πρόθεσή της να μην ολοκληρωθεί και να μη λειτουργήσει η συγκεκριμένη σιδηροδρομική γραμμή παρά τις αντίθετες ανειλημμένες υποχρεώσεις της Ελλάδας;
  • Δεδομένου ότι το έργο έχει συγχρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκούς πόρους,  σκοπεύει να ζητήσει από την Ελλάδα την επιστροφή χρημάτων που έχουν ήδη εκταμιευθεί για την κατασκευή του;
  • Είναι συμβατή με τους κανονισμούς των Ταμείων Συνοχής η αποξήλωση και χρήση σε άλλα σιδηροδρομικά δίκτυα, υλικών που περιλαμβάνονταν στη συγχρηματοδότηση του συγκεκριμένου έργου;


ΚΑΜΜΕΝΟΣ - ΑΓΡΙΝΙΟ-ΥΠΟΔΗΜΑΤΑ