Τρίτη 13 Νοεμβρίου 2012

Απολύσεις: Πρόστιμα σε όλους όσοι δε στείλουν στοιχεία

Την απειλή μεγάλων χρηματικών προστίμων στα στελέχη των Διευθύνσεων Διοικητικού/Προσωπικού που δεν θα αποστείλουν στοιχεία των υπό απόλυση υπαλλήλων μέσα στις προβλεπόμενες από το νόμο προθεσμίες, επισείει με εγκύκλιό του το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης. 
Η εγκύκλιος εκδόθηκε μετά τα φαινόμενα «ανυπακοής» από αιρετούς και εργαζόμενους στους δήμους αλλά και, σύμφωνα με πληροφορίες της aftodioikisi.gr, από στελέχη της Δημόσιας Διοίκησης, ωστόσο σε αυτή δεν διευκρινίζεται αν ισχύει και για περιπτώσεις κατάληψης χώρων από τους εργαζόμενους.
«Η µη αποστολή των στοιχείων εντός της ανωτέρω προθεσμίας αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα για το οποίο επιβάλλεται πειθαρχική ποινή προστίμου, η οποία ισούται µε το ¼ των αποδοχών των υπαλλήλων», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην εγκύκλιο, γεγονός το οποίο, όπως διευκρίνιζαν πηγές του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης στην aftodioikisi.gr, σημαίνει ότι ..... τα ποσά αυτά θα παρακρατούνται από τους μισθούς των υπεύθυνων για την αποστολή των στοιχείων.

Εντός 5 ημερών οι λίστες

Στην εγκύκλιο οποία υπενθυμίζεται ότι: «εντός 5 (πέντε) ημερών από τη δημοσίευση του νόμου, οι Διευθυντές Διοικητικού/ Προσωπικού του συνόλου των φορέων και υπηρεσιών του δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, είναι υποχρεωμένοι να αποστέλλουν στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, κατάλογο ονομάτων των υπαλλήλων οι οποίοι:

α. Τίθενται σε διαθεσιμότητα λόγω κατάργησης της θέσης τους

β. Τίθενται σε αυτοδίκαιη αργία.

Επισημαίνεται ότι η υποβολή των ατομικών στοιχείων των υπαλλήλων που τίθενται σε καθεστώς διαθεσιμότητας ή αργίας αποτελεί εκπλήρωση της πάγιας υποχρέωσης των υπηρεσιών Διοικητικού/Προσωπικού να επικαιροποιούν τα στοιχεία της απογραφής σε κάθε περίπτωση υπηρεσιακής μεταβολής του προσωπικού τους, δεδομένου ότι τόσο η θέση σε διαθεσιμότητα όσο και η αναγκαστική αργία συνιστούν μεταβολή της υπηρεσιακής κατάστασης του υπαλλήλου.

Σημειώνεται ότι η άμεση υποβολή των στοιχείων αυτών εξυπηρετεί την ταχύτερη μετακίνηση του προσωπικού που τίθεται σε διαθεσιμότητα για την κάλυψη των υφιστάμενων υπηρεσιακών αναγκών. Υπενθυμίζεται ότι η θέση σε καθεστώς διαθεσιμότητας ή αργίας επέρχεται αυτοδίκαια με τη δημοσίευση του Νόμου"προστίθεται στην εγκύκλιο.

Εντός 10 ημερών οι διαπιστωτικές πράξεις

Παράλληλα, όπως τονίζεται στην εγκύκλιο, «εντός δέκα (10) ημερών από τη δημοσίευση του νόμου, οι Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού των φορέων αποστέλλουν στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση kinitikotita@ydmed.gov.gr:

Α. αντίγραφα των διαπιστωτικών πράξεων κατάργησης θέσεων κατ'εφαρμογή της υποπαραγράφου Ζ.4 του παρόντος νόμου (Παράρτημα ΙΙ-Υπόδειγμα Α')

Β. αντίγραφα των ατομικών διοικητικών πράξεων θέσης σε διαθεσιμότητα των υπαλλήλων που υπηρετούσαν στις καταργούμενες θέσεις (Παράρτημα ΙΙ-Υπόδειγμα Β΄)

Γ. τις πράξεις µε τις οποίες τίθενται, μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, σε αυτοδίκαιη αργία υπάλληλοι, κατ' εφαρμογή της υποπαραγράφου Ζ.3 του νόμου αυτού (Παράρτημα ΙΙ-Υπόδειγμα Γ΄)».

Ποιοι υπάλληλοι απολύονται

Υπενθυμίζεται ότι «σύμφωνα με την υποπαράγραφο Ζ.4. του άρθρου πρώτου του παρόντος ν.4093/2012 καταργούνται αυτοδικαίως από τη δημοσίευσή του οι οργανικές, προσωρινές και προσωποπαγείς θέσεις των υπαλλήλων, οι οποίοι υπηρετούν σε υπηρεσίες, κεντρικές και περιφερειακές, του Δημοσίου, των Ανεξάρτητων Αρχών, των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.), των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) πρώτου και δεύτερου βαθμού και των Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.) που ανήκουν στο δημόσιο τομέα, όπως αναλυτικά αναφέρονται στην υποπαράγραφο Ζ.1.1:

με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, πλήρους και μερικής απασχόλησης, ανήκουν στην κατηγορία ΔΕ (δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), 
αποκλειστικά των ειδικοτήτων Διοικητικού, Διοικητικού - Λογιστικού, Διοικητικού - Οικονομικού, Διοικητικών Γραμματέων, και (οι οποίοι) δεν έχουν προσληφθεί:

1. Με διαγωνισμό ή με διαδικασία επιλογής σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια υπό τον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής, όπως είναι οι διαδικασίες επιλογής ΑΣΕΠ,

2. Με άλλες ειδικές διαδικασίες επιλογής που περιβάλλονται με αυξημένες εγγυήσεις διαφάνειας και αξιοκρατίας, όπως π.χ. δημόσια ανακοίνωση- προκήρυξη θέσεων με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια,

3. Με ειδικές διατάξεις, όπως π.χ. με το ν.1648/1986, όπως τροποποιήθηκε με το ν.2643/1998, για την προστασία ευπαθών κοινωνικών ομάδων (π.χ. πολύτεκνες οικογένειες, αποκατάσταση αναπήρων πολέμου, προστασία ατόμων με αναπηρία), ν.3624/2007 για το διορισμό συγγενούς θανόντος εξαιτίας των καταστροφικών πυρκαγιών του έτους 2007, ν. 3448/2006 για το διορισμό συγγενών θανόντων εν υπηρεσία, ν. 2725/1999, όπως ισχύει, για το διορισμό διακριθέντων αθλητών κ.λ.π.

Παράλληλα «διευκρινίζεται ότι η εν λόγω ρύθμιση δεν καταλαμβάνει:
τους μονίμους υπαλλήλους, ανεξαρτήτως κατηγορίας, κλάδου και ειδικότητας
τους υπαλλήλους ΙΔΑΧ οι οποίοι ανήκουν στις κατηγορίες ΠΕ, ΤΕ και ΥΕ και
τους υπαλλήλους ΙΔΑΧ, κατηγορίας ΔΕ, με ειδικότητες οι οποίες δεν περιλαμβάνονται στις περιοριστικά αναφερόμενες στην ως άνω διάταξη».

Ποιοι εξαιρούνται
Σύμφωνα με την εγκύκλιο:

Για την εφαρμογή της διάταξης αυτής και προκειμένου να αποφευχθούν προβλήματα δυσλειτουργίας στις υπηρεσίες, απαιτείται -πέραν της συνδρομής των στοιχείων που μνημονεύονται πιο πάνω- ο αριθμός των υπαλλήλων που καταρχήν καταλαμβάνονται από τη ρύθμιση:

α) να είναι τουλάχιστον δέκα (10) ανά υπηρεσία ή φορέα, ή μεγαλύτερος,

β) να μην ξεπερνά το 25% του συνολικού αριθμού των τακτικών υπαλλήλων των ως άνω κλάδων και ειδικοτήτων της υπηρεσίας ή του φορέα.

Για τον υπολογισμό του ως άνω ποσοστού του 25% στο συνολικό αριθμό των τακτικών υπαλλήλων της υπηρεσίας ή του φορέα (: μέγεθος αναφοράς), προσμετρώνται οι μόνιμοι πολιτικοί υπάλληλοι και οι υπάλληλοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, των ως άνω κλάδων και ειδικοτήτων, ανεξαρτήτως εκπαιδευτικής βαθμίδας

γ) να μην ξεπερνά το 10% του συνόλου του τακτικού προσωπικού που υπηρετεί στην οικεία υπηρεσία ή φορέα.

Για τον υπολογισμό του ως άνω ποσοστού του 10%, στο συνολικό αριθμό του τακτικού προσωπικού της υπηρεσίας ή του φορέα (: μέγεθος αναφοράς), προσμετρώνται οι μόνιμοι πολιτικοί υπάλληλοι και οι υπάλληλοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, ανεξαρτήτως εκπαιδευτικής βαθμίδας, κλάδου και ειδικότητας.

Επισημαίνεται ότι, για την εφαρμογή της διάταξης, απαιτείται οι προϋποθέσεις να συντρέχουν σωρευτικά.

Σημειώνεται, επίσης,ότι για τον υπολογισμό των ανωτέρω περιπτώσεων της παρούσας εγκυκλίου α),β) και γ), οι αποσπασμένοι υπάλληλοι θα προσμετρηθούν στο προσωπικό των υπηρεσιών υποδοχής στις οποίες έχουν αποσπαστεί και όχι στο προσωπικό των υπηρεσιών από τις οποίες προέρχονται.

Α. Από την εφαρμογή της διάταξης αυτής εξαιρούνται:

1. οι φορείς κοινωνικής ασφάλισης και φροντίδας,

2. ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ)

3. τα νοσοκομεία,

4. η Γενική Γραμματεία Πολιτισμού του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού, στην οποία και υπάγονται τα Μουσεία της χώρας. Τα Μουσεία που είναι αυτοτελή νομικά πρόσωπα, δεν εξαιρούνται από την εφαρμογή της διάταξης αυτής.

Β. Σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 33 και 34 του ν.4024/11, η παρούσα ρύθμιση δεν εφαρμόζεται, (μολονότι πληρούνται οι πιο πάνω προϋποθέσεις εφαρμογής), υπαλλήλους ΙΔΑΧ, οι οποίοι υπάγονται στις παρακάτω, εξαιρέσεις:

α) ο εργαζόμενος του οποίου ο σύζυγος ή η σύζυγος έχει ενταχθεί και εξακολουθεί να τελεί σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα ή σε εργασιακή εφεδρεία, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 33 και 34 του ν.4024/11 .

β) εργαζόμενος του οποίου ο σύζυγος ή η σύζυγος ή τέκνο το οποίο τον βαρύνει φορολογικά σύμφωνα με το άρθρο 7 του Κ.Φ.Ε. (ν.2238/1994, ΑΊ51) και συνοικεί με αυτόν, έχει αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον 67%. Για την εφαρμογή της παρούσας διάταξης το ετήσιο φορολογούμενο και απαλλασσόμενο εισόδημα του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 2 του άρθρου 7 του Κ.Φ.Ε. ορίζεται στις δώδεκα χιλιάδες (12.000) ευρώ.

γ) εργαζόμενος που είναι ανάπηρος σε ποσοστό τουλάχιστον 67% ή πολύτεκνος κατά την έννοια των παραγράφων 1 έως 3 του άρθρου πρώτου του ν. 1910/1944 (Α' 229), εφόσον τα τέκνα, που ορίζονται στις προαναφερόμενες διατάξεις του ν. 1910/1944, τον βαρύνουν φορολογικά, σύμφωνα με το άρθρο 7 του Κ.Φ.Ε.,

δ) εργαζόμενος που είναι προστάτης μονογονεϊκής οικογένειας με τέκνο που συνοικεί με αυτόν και τον βαρύνει φορολογικά σύμφωνα με το άρθρο 7 του Κ.Φ.Ε..

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...

ΚΑΜΜΕΝΟΣ - ΑΓΡΙΝΙΟ-ΥΠΟΔΗΜΑΤΑ