Σελίδες

Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2015

Πρόταση νόμου με μέτρα ανακούφισης της λαϊκής οικογένειας κατέθεσε το ΚΚΕ στη Βουλή

Πρόταση νόμου για την ανακούφιση των λαϊκών οικογενειών από την υπερχρέωση, κατέθεσε το ΚΚΕ. Προβλέπει τη δραστική μείωση των χρεών των λαϊκών οικογενειών προς τις τράπεζες και τη μετάθεση του βάρους της κρίσης...στους τραπεζικούς ομίλους.
Τα μέτρα αυτά είναι αναγκαία, δεδομένου ότι η μεγάλη πλειοψηφία των λαϊκών νοικοκυριών πνίγεται κυριολεκτικά από τραπεζικά δάνεια που δεν μπορεί να αποπληρώσει, οδηγώντας εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους, αυτοαπασχολούμενους, φτωχούς αγρότες και κτηνοτρόφους κυριολεκτικά σε απόγνωση.
Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση ετοιμάζει το επόμενο πακέτο σκληρών μέτρων, με την επιβολή νέων φόρων στα λαϊκά νοικοκυριά, μειώσεις συντάξεων, μέχρι και πλειστηριασμούς της α’ κατοικίας των λαϊκών οικογενειών.
Τα άρθρα της πρότασης νόμου του ΚΚΕ προβλέπουν:
- Διαγραφή κάθε είδους τόκοι (συμβατικοί, υπερημερίας κ.λπ.).
- Διαγράφεται κάθε ποσό που αντιστοιχεί σε ανατοκισμό.
- Διαγράφεται ποσοστό ύψους 50% από την οφειλή στις τράπεζες μετά τη διαγραφή των τόκων.
Προβλέπουν ακόμα:
- Τη μη επιβολή τόκου για όσο διάστημα διαρκεί η κρίση.
- Αναστολή πληρωμής της οφειλής για τους άνεργους για όσο διαρκεί η κρίση.
- Μείωση σε ποσοστό 30% των επαγγελματικών δανείων για ΕΒΕ και φτωχούς αγρότες και αλιείς.
- Αυτοδίκαιη παύση κάθε μορφής πράξης αναγκαστικής εκτέλεσης από πλευράς των τραπεζών.
Αναλυτικά η πρόταση νόμου του ΚΚΕ
«ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΥ
"Μέτρα ανακούφισης της λαϊκής οικογένειας"
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Α'
Επί της αρχής
Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ επανακαταθέτει την πρόταση νόμου "Μέτρα ανακούφισης της λαϊκής οικογένειας".
Η πρόταση νόμου του ΚΚΕ, εισάγει διατάξεις που στοχεύουν στην ανακούφιση της λαϊκής οικογένειας από την υπερχρέωση στην κατεύθυνση μετάθεσης του βάρους της κρίσης στους τραπεζικούς ομίλους, προβλέποντας την δραστική μείωση των χρεών των λαϊκών οικογενειών προς τις τράπεζες.
Τα μέτρα αυτά είναι επιτακτικά αναγκαία δεδομένου ότι η μεγάλη πλειοψηφία των λαϊκών νοικοκυριών πνίγεται κυριολεκτικά από τραπεζικά δάνεια που δεν μπορεί να αποπληρώσει, οδηγώντας εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους, αυτοαπασχολούμενους, φτωχούς αγρότες και κτηνοτρόφους κυριολεκτικά σε απόγνωση. Η εξέλιξη αυτή δεν είναι τυχαία. Είναι απόρροια των πολιτικών που ακολουθήθηκαν την τελευταία 15ετία, τόσο από τις προηγούμενες όσο και από την σημερινή κυβέρνηση, της επίθεσης στα δικαιώματα των εργαζομένων που κλιμακώνεται με εφαλτήριο την κρίση και το υψηλό χρέος, του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης που οδηγεί τα λαϊκά στρώματα σε σχετική και απόλυτη εξαθλίωση.
Β'
Επί των άρθρων
Με το άρθρο 1 ορίζεται το πεδίο εφαρμογής των μέτρων ανακούφισης που προτείνονται με την παρούσα πρόταση νόμου και προσδιορίζεται πως τα μέτρα αυτά αφορούν την λαϊκή οικογένεια, που αυτή πρώτα και κύρια πλήττεται από την αντιλαϊκή πολιτική της συγκυβέρνησης, της ΕΕ και της τρόικας. Ο προσδιορισμός γίνεται με βάση εισοδηματικά κριτήρια, στα οποία προβλέπεται προσαύξηση λόγω παιδιών.
Με το άρθρο 2 δίνεται ο ορισμός της έννοιας "οφειλή προς τις τράπεζες", ο οποίος χρησιμοποιείται για τις ανάγκες της πρότασης νόμου, εκτός αν η έννοια αυτή προσδιορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις της πρότασης νόμου.
Με το άρθρο 3 προβλέπεται ότι από την οφειλή των λαϊκών νοικοκυριών προς τις τράπεζες, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί κατά την έναρξη ισχύος της πρότασης νόμου, διαγράφονται κάθε είδους τόκοι (συμβατικοί, υπερημερίας κ.λπ.).
Με το άρθρο 4 προβλέπεται ότι από το συνολικό ποσό των οφειλών των λαϊκών νοικοκυριών προς τις τράπεζες, μετά την αφαίρεση των τόκων του προηγούμενου άρθρου, διαγράφεται κάθε ποσό που αντιστοιχεί στον τυχόν πραγματοποιηθέντα ανατοκισμό και στην τυχόν πραγματοποιηθείσα κεφαλαιοποίηση κάθε μορφής τόκου, μέχρι την έναρξη ισχύος της πρότασης νόμου.
Με το άρθρο 5 προβλέπεται ότι από τις οφειλές των λαϊκών νοικοκυριών προς τις τράπεζες, όπως αυτές διαμορφώνονται μετά τη διαγραφή των τόκων, του ανατοκισμού και της κεφαλαιοποίησης των κάθε μορφής τόκων, σύμφωνα με τα προηγούμενα άρθρα 3 και 4, διαγράφεται ποσοστό ύψους 50%.
Με το άρθρο 6 ορίζεται ότι:
α) Η εναπομένουσα, μετά την διαγραφή τόκων, ανατοκισμού και ανακεφαλαιοποίησης κάθε μορφής τόκων και την διαγραφή ποσοστού 50% του εναπομένοντος ποσού, σύμφωνα με τα πιο πάνω άρθρα 3,4 και 5, οφειλή των λαϊκών νοικοκυριών προς τις τράπεζες, παύει να γεννά τόκους από την έναρξη ισχύος της πρότασης νόμου και για όσο διάστημα διαρκεί η οικονομική κρίση.
β) Επιπλέον, για την στο παραπάνω α’ εδάφιο εναπομένουσα προς τις τράπεζες οφειλή, εφόσον αυτή αφορά ανέργους, προβλέπεται αναστολή της πληρωμής τους, για όσο διάστημα διαρκεί η οικονομική κρίση.
Με το άρθρο 7 ορίζεται ότι:
α) Ειδικά για τις οφειλές των ΕΒΕ, προς τις τράπεζες, οι οποίες αφορούν την επαγγελματική τους δραστηριότητα (επαγγελματικά δάνεια) προβλέπεται μείωση, σε ποσοστό 30%.
β) Ειδικά για τις οφειλές των φτωχών αγροτοκτηνοτρόφων και ψαράδων, προς τις τράπεζες, οι οποίες αφορούν την επαγγελματική τους δραστηριότητα (επαγγελματικά δάνεια) προβλέπεται επίσης μείωση, σε ποσοστό 30%.
γ) Διασφαλίζεται, με ευθύνη του κράτους, η παροχή από τα πιστωτικά ιδρύματα και μάλιστα χωρίς υποθήκη ή προσημείωση υποθήκης περιουσιακών τους στοιχείων, άτοκων καλλιεργητικών δανείων σε μικρούς και μεσαίους αγρότες και κτηνοτρόφους για την αγορά καλλιεργητικών εφοδίων για την τρέχουσα καλλιεργητική περίοδο.
Με το άρθρο 8 προβλέπεται η αυτοδίκαιη παύση κάθε μορφής πράξης αναγκαστικής εκτέλεσης από πλευράς των τραπεζών, σε βάρος των οφειλετών λαϊκών οικογενειών, για οφειλόμενα ποσά μέχρι την έναρξη ισχύος της πρότασης νόμου.
Με το άρθρο 9, παίρνοντας υπόψη κυρίως το γεγονός ότι η Αγροτική Τράπεζα Ελλάδας ΑΕ είχε υποθηκεύσει τα περιουσιακά στοιχεία των αγροτών για αξία πολλαπλάσια του ύψους των χορηγηθέντων προς αυτούς δανείων, προτείνεται ο αυτοδίκαιος περιορισμός του ύψους των απαιτήσεων των πιστωτικών ιδρυμάτων που εξασφαλίζονται με υποθήκη ή με προσημείωση υποθήκης σε βάρος των περιουσιακών στοιχείων κάθε δανειολήπτη, στο ύψος του αρχικού ποσού της σύμβασης δανείου.
Με το άρθρο 10 προβλέπεται η κατάργηση κάθε διάταξης που έρχεται σε αντίθεση με τις διατάξεις της πρότασης νόμου.
Με το άρθρο 11 καθορίζεται ο χρόνος έναρξης ισχύος των διατάξεων της πρότασης νόμου.
Αθήνα, 11 Νοέμβρη 2015
Οι προτείνοντες βουλευτές:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
ΣΑΚΗΣ ΒΑΡΔΑΛΗΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΚΑΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΕΛΗΣ
ΛΙΑΝΑ ΚΑΝΕΛΛΗ
ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΣΩΤΗΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΜΠΡΟΥΛΗΣ
ΔΙΑΜΑΝΤΩ ΜΑΝΩΛΑΚΟΥ
ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΑΪΤΗΣ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΦΙΛΗΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΥ
ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΥΝΤΥΧΑΚΗΣ
ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΑΣΣΟΣ 

ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΥ
"Μέτρα ανακούφισης της λαϊκής οικογένειας"
Άρθρο 1
Πεδίο εφαρμογής
Τα μέτρα που προβλέπονται στα επόμενα άρθρα αφορούν οικογένειες με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα μέχρι 40.000 ευρώ, προσαυξανόμενο κατά 5.000 ευρώ για κάθε παιδί, εκτός αν άλλως ορίζεται ειδικά στις επιμέρους διατάξεις της πρότασης νόμου.
Άρθρο 2
Ορισμός εννοιών
Ως οφειλές προς τα πιστωτικά ιδρύματα για τις ανάγκες της πρότασης νόμου ορίζονται οι οφειλές από κάθε μορφής δάνειο, καθώς και οι οφειλές από πιστωτικές κάρτες.
Άρθρο 3
Διαγραφή τόκων
Από την οφειλή των λαϊκών νοικοκυριών προς τα πιστωτικά ιδρύματα, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί μέχρι την έναρξη ισχύος της παρούσας, διαγράφεται το σύνολο των κάθε μορφής τόκων που έχουν γεννηθεί μέχρι την πιο πάνω στιγμή.
Άρθρο 4
Διαγραφή των ποσών των τόκων που κεφαλαιοποιήθηκαν και ανατοκίστηκαν
Από το συνολικό ποσό των οφειλών των λαϊκών νοικοκυριών προς τα πιστωτικά ιδρύματα, όπως διαμορφώνονται μετά την εφαρμογή του πιο πάνω άρθρου 3, διαγράφεται κάθε ποσό που αντιστοιχεί σε τυχόν πραγματοποιηθέντα ανατοκισμό και κεφαλαιοποίηση κάθε μορφής τόκων.
Άρθρο 5
Διαγραφή του 50% των οφειλών
Από τις οφειλές των λαϊκών νοικοκυριών προς τα πιστωτικά ιδρύματα, όπως αυτές διαμορφώνονται μετά την εφαρμογή των άρθρων 3 και 4 της παρούσας, διαγράφεται ποσό που αντιστοιχεί στο 50% αυτών, εφόσον το ύψος των δανείων δεν ξεπερνά τις 200.000 ευρώ για στεγαστικά δάνεια, τις 30.000 ευρώ για καταναλωτικά και τις 20.000 ευρώ για τις πιστωτικές κάρτες.
Άρθρο 6
Πάγωμα των οφειλών, αναστολή πληρωμών
1. Οι εναπομένουσες, μετά την εφαρμογή των άρθρων 3, 4 και 5 της παρούσας, οφειλές των λαϊκών νοικοκυριών προς τα πιστωτικά ιδρύματα παύουν να γεννούν τόκους για όσο διάστημα διαρκεί η οικονομική κρίση.
2. Αναστέλλεται η πληρωμή, για όσο διάστημα διαρκεί η οικονομική κρίση, των εναπομενουσών μετά την εφαρμογή των άρθρων 3, 4 και 5 της παρούσας, οφειλών προς τα πιστωτικά ιδρύματα, εφόσον αυτές αφορούν ανέργους.
Άρθρο 7
Μείωση των οφειλών των ΕΒΕ, των φτωχών αγροτοκτηνοτρόφων και των ψαράδων προς τα πιστωτικά ιδρύματα
1. Οι οφειλές των ΕΒΕ προς τα πιστωτικά ιδρύματα, οι οποίες αφορούν την επαγγελματική τους δραστηριότητα, όπως αυτές διαμορφώνονται μετά την εφαρμογή των άρθρων 3 και 4 της παρούσας, μειώνονται σε ποσοστό 30% εάν διατηρούν την επιχείρησή τους και κατά 50% εάν την έχουν κλείσει και είναι άνεργοι και για ύψος δανείων μέχρι 300.000 ευρώ.
2. Οι οφειλές των φτωχών αγροτοκτηνοτρόφων και ψαράδων προς τα πιστωτικά ιδρύματα, οι οποίες αφορούν την επαγγελματική τους δραστηριότητα, όπως αυτές διαμορφώνονται μετά την εφαρμογή των άρθρων 3 και 4 της παρούσας, μειώνονται σε ποσοστό 30% και για ύψος δανείων μέχρι 300.000 ευρώ.
3. Με ευθύνη του κράτους διασφαλίζεται η παροχή από τα πιστωτικά ιδρύματα και χωρίς υποθήκη ή προσημείωση υποθήκης περιουσιακών τους στοιχείων, άτοκων καλλιεργητικών δανείων σε μικρούς και μεσαίους αγρότες και κτηνοτρόφους για να ανταποκριθούν στην αγορά καλλιεργητικών εφοδίων για την τρέχουσα καλλιεργητική περίοδο.
Άρθρο 8
Παύση πράξεων αναγκαστικής εκτέλεσης εκ μέρους των πιστωτικών ιδρυμάτων εναντίον των λαϊκών οικογενειών
Από την έναρξη ισχύος της παρούσας, παύει αυτοδίκαια οποιαδήποτε πράξη αναγκαστικής εκτέλεσης ή άλλο αναγκαστικό μέτρο εκ μέρους των πιστωτικών ιδρυμάτων σε βάρος των λαϊκών οικογενειών, των ανέργων, των αυταπασχολούμενων, των μικρών ΕΒΕ, των αγροτοκτηνοτρόφων και των ψαράδων, κατά την έννοια της παρούσας πρότασης νόμου, για οφειλές των τελευταίων, το ύψος των οποίων έχει υπολογιστεί, είτε συμβατικά είτε άλλως πως, με τρόπο που αντιβαίνει στις διατάξεις της παρούσας.
Άρθρο 9
Περιορισμός της υποθήκης στο ύψος του αρχικού δανείου
Από την έναρξη ισχύος της παρούσας περιορίζεται αυτοδίκαια το ύψος των απαιτήσεων των πιστωτικών ιδρυμάτων που εξασφαλίζονται με υποθήκη ή με προσημείωση υποθήκης σε βάρος των περιουσιακών στοιχείων των δανειοληπτών, στο ύψος του αρχικού ποσού της σύμβασης δανείου.
Άρθρο 10
Καταργούμενες διατάξεις
Καταργείται κάθε νομοθετική διάταξη ή άλλη, έστω και συμβατική ρύθμιση, η οποία αντιβαίνει στις ρυθμίσεις της παρούσας.
Άρθρο 11
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν άλλως ορίζεται από τις επιμέρους διατάξεις της.
Αθήνα, 11 Νοέμβρη 2015
Οι Προτείνοντες Βουλευτές
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
ΣΑΚΗΣ ΒΑΡΔΑΛΗΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΚΑΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΕΛΗΣ
ΛΙΑΝΑ ΚΑΝΕΛΛΗ
ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΣΩΤΗΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΜΠΡΟΥΛΗΣ
ΔΙΑΜΑΝΤΩ ΜΑΝΩΛΑΚΟΥ
ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΑΪΤΗΣ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΦΙΛΗΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΥ
ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΥΝΤΥΧΑΚΗΣ
ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΑΣΣΟΣ»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...