Σελίδες

Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2013

Το νέο νομοσχέδιο για την Παιδεία!

Το νέο νομοσχέδιο για την Παιδεία
Για το Γυμνάσιο
1.   Επανέρχονται στην Α΄ Γυμνασίου τα μαθήματα που αρχικά είχε φανεί από έγγραφα του υπουργείου ότι θα καταργηθούν, συγκεκριμένα της Βιολογίας, της Μουσικής και των Καλλιτεχνικών σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και όχι μόνο στην πρώτη, καθώς και το μάθημα της Τεχνολογίας που είχε εξαφανιστεί στο σχετικό ανεπίσημο έγγραφο και επιστρέφει με μία ώρα σε κάθε τάξη του Γυμνασίου. Αναδεικνύεται έτσι η.....
προχειρότητα με την οποία αλλάζουν τα προγράμματα σπουδών χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι επιπτώσεις στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.

2.   Εισάγεται νέο μάθημα στο επιστημονικό πεδίο της Φυσικής στην Α΄ Γυμνασίου για το οποίο δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή σχολικό εγχειρίδιο και δεν έχει γίνει καμία κίνηση συγγραφής του.

3.  Η διδασκαλία των ξένων γλωσσών περιορίζεται σε 2 ώρες (2 για την πρώτη 2 για τη δεύτερη ξένη γλώσσα), στο Λύκειο μένει μια γλώσσα, κάτι που όπως είναι σαφές δεν είναι αρκετό για να βοηθήσει τους μαθητές να αποκτήσουν  πιστοποίηση και πτυχία.

4.   Μειώνονται σε δύο οι ώρες διδασκαλίας της Νεοελληνικής Γλώσσας στην Α΄ Γυμνασίου  ενώ υπάρχει απόλυτη ανάγκη ενίσχυσης της διδασκαλίας της ομιλούμενης μορφής της γλώσσας μας. Στον αντίποδα, ενισχύεται υπερβολικά η αρχαιομάθεια, με εγχειρίδια όμως υψηλού βαθμού δυσκολίας που λειτουργούν αποτρεπτικά για τους μαθητές.

Για το Γενικό Λύκειο
  1. Εισάγονται  πανελληνίου τύπου εξετάσεις με το 50% των θεμάτων από κεντρική τράπεζα θεμάτων και στις τρεις τάξεις του Λυκείου . 
  1. Εξειδικεύονται οι δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου με αφαίρεση ωρών από μαθήματα γενικής παιδείας και αύξηση ωρών στα μαθήματα κατεύθυνσης. 
  1. Επανέρχεται  το σύστημα των τεσσάρων ομάδων προσανατολισμού (ανάλογο με εκείνο των  δεσμών). 
  1. Για το βαθμό πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προσμετράται και ο βαθμός προαγωγής και απόλυσης των τριών τάξεων του Λυκείου και επιβάλλονται στους μαθητές της τρίτης Λυκείου διπλές πανελλαδικές, αφού υποχρεούνται τρία από τα τέσσερα μαθήματα της ομάδας προσανατολισμού που έχουν επιλέξει να τα εξετάζονται και ενδοσχολικά. 
  1. Σε ό, τι αφορά τα μαθήματα του προγράμματος σπουδών, αξίζει να σημειωθεί:
o       Το μάθημα της Πληροφορικής δεν επιστρέφει στο Λύκειο, παρά το θόρυβο που δημιουργήθηκε. Το σχολείο δηλαδή θα μαθαίνει στους μαθητές τη χρήση του πληκτρολογίου (Internet, Office) στην υποχρεωτική εκπαίδευση μέχρι το Γυμνάσιο και δεν θα ασχολείται καθόλου με τον προγραμματισμό στο Λύκειο. Στο ΕΠΑΛ το ίδιο μάθημα μετατρέπεται σε καθαρά θεωρητικό επί πίνακα αντί των εργαστηρίων.
o       Εκτοπίζεται η Χημεία, με αποτέλεσμα να εισάγονται μαθητές στα τμήματα Χημείας, Φυσικής, Τεχνολογίας Τροφίμων χωρίς να γνωρίζουν Χημεία!
o       Καταργείται από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα η Νεοελληνική  Λογοτεχνία. Εξετάζεται μόνο ενδοσχολικά και συγχωνεύεται σε ποσοστό 40% στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.

Για το Τεχνικό Λύκειο
      1.   Κλείνουν  μαζικά  σχολεία της ΤΕΕ ως συνέπεια των καταργήσεων τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ που έγινε το καλοκαίρι, στις οποίες σπούδαζε το 33% του δυναμικού της ΤΕΕ, με αποτέλεσμα να τεθούν σε διαθεσιμότητα 2500 εκπαιδευτικοί και πάνω από 20.000 μαθητές να χάσουν τις σπουδές τους.

    2. Ιδρύονται  ΣΕΚ (Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης) δηλαδή μεταγυμνασιακά ΙΕΚ, που ελέγχονται και χρηματοδοτούνται από το Δήμο ή και την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση, αλλά ελλείψει κονδυλίων δύναται να συμμετέχει ιδιώτης και να υπάρχουν δίδακτρα (ΣΔΙΤ).

3.  Θεσμοθετείται η μαθητεία κατά την οποία ο μαθητής καλείται να εργαστεί/ μαθητεύσει σε επιχείρηση, βιοτεχνία, εργοστάσιο για ένα χρόνο προκειμένου να μάθει το επάγγελμα/ τέχνη του αλλά και για να έχει δικαίωμα σε εξετάσεις πιστοποίησης για τις οποίες είναι υπεύθυνοι οι αντίστοιχοι φορείς, όπως τα οικία επιμελητήρια, επαγγελματικές ενώσεις κ.α..

Οι συνέπειες είναι:
1.   Το Νέο Λύκειο ,ενώ αποσκοπεί θεωρητικά στην αποσύνδεση του Λυκείου από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ουσιαστικά μετατρέπεται σε ένα απέραντο βαθμοθηρικό και εξεταστικό σύστημα.

2.  Οι εξετάσεις πανελληνίου τύπου αυξάνουν την μαθητική διαρροή από τα γενικά στα τεχνικά λύκεια και από αυτά τις ΣΕΚ. Ας θυμηθούμε ότι με το νόμο Αρσένη που εισήγαγε πανελλήνιες εξετάσεις στην Β Λυκείου (το 2000) με 14 μαθήματα οδήγησε σε μαθητική διαρροή το 30% των μαθητών των γενικών λυκείων που οδηγήθηκαν στα επαγγελματικά/ τεχνικά λύκεια. Με τον παρών νόμο θα φεύγουν και από τα τεχνικά λόγω αυξημένης δυσκολίας και θα κατευθύνονται στις ΣΕΚ στις οποία οι γονείς θα πληρώνουν δίδακτρα και την μεταφορά των παιδιών τους. Στο εισαγωγικό σημείωμα του νομοσχεδίου αναφέρεται ότι στην Ελλάδα οι μαθητές που τελειώνουν το Γενικό Λύκειο είναι κατά 30% περισσότεροι του ευρωπαϊκού μέσου όρου και ότι πρέπει να εξισωθούμε με αυτόν.

   3.   Να απορρίπτονται στην ίδια τάξη ΕΠΑ.Λ όσοι μαθητές δεν καταφέρνουν να επιτυγχάνουν τον βασικό Μ.Ο. (10) σε τρία μαθήματα και πάνω, ενώ με μόνο δύο μαθήματα θα μένουν ανεξεταστέοι!  

4.  Η μαθητεία δεν αμείβεται αν και με το πέρας της  μπορεί να δοθεί πιστοποίηση, άρα μετατρέπεται σε άμισθη εργασία ανηλίκων.

5.  Οι καθηγητές του ΣΕΚ δεν θα είναι υποχρεωτικά εκπαιδευτικοί αλλά και επαγγελματίες, οι οποίοι μη διαθέτοντας πιστοποιημένη παιδαγωγική κατάρτιση θα κληθούν να διδάσκουν ανήλικα παιδιά.

6.  Οι γονείς θα πληρώνουν δίδακτρα για να εξασφαλίσουν στα παιδιά τους τεχνική εκπαίδευση που μέχρι τώρα παρεχόταν δωρεάν από το κράτος

7. Οι γονείς των παιδιών των γενικών λυκείων θα συνεχίσουν να πληρώνουν φροντιστήρια για να μπορούν τα παιδιά τους να ανταπεξέλθουν στις πανελληνίου τύπου εξετάσεις τους από την Ά Λυκείου, καθώς παρά τις αυξημένες ώρες εξειδίκευσης του νέου λυκείου, σε τμήματα 27 ατόμων η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης θα μειονεκτεί σε σχέση με εκείνη των φροντιστηρίων.

8.  Λιγότεροι μαθητές θα παίρνουν το απολυτήριο Λυκείου, ενώ η εισαγωγή στα πανεπιστήμια και τα τεχνικά ιδρύματα θα γίνει υπόθεση ακόμη πιο λίγων.

9.  Οι μαθητές που δεν θα τα καταφέρνουν στα ΕΠΑΛ, και των οποίων οι γονείς δεν διαθέτουν χρήματα για τις ΣΕΚ, θα σταματούν την υποχρεωτική τους εκπαίδευση στα 15 τους και δεν θα έχουν προοπτική άλλη από εκείνη του ανειδίκευτου εργάτη.

Γενικά, οι υπουργικές αποφάσεις προκαλούν:
·        Μαθητική διαρροή
·        Συγχωνεύσεις και κλείσιμο σχολικών μονάδων
·        Απολύσεις εκπαιδευτικών
·        Υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου
·        Εξουθένωση και αγωνία των μαθητών και των οικογενειών τους

·        Κατάργηση του χαρακτήρα της παιδείας ως δημόσιου αγαθού

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...