Σελίδες

Παρασκευή 8 Μαρτίου 2013

Επανάσταση φέρνει το φθηνό φυσικό αέριο από σχιστόλιθο


Η επανάσταση του φυσικού αερίου από σχιστόλιθο στις ΗΠΑ,  ξεκίνησε. Δε λέμε για τη αυξανόμενη παραγωγή που σε τρία χρόνια θα κάνει τη χώρα εξαγωγική, αλλά για τις ευκαιρίες που προσφέρει η φθηνή του τιμή. Εκτός από την εντεινόμενη υποκατάσταση υγρών και στερεών καυσίμων στην ηλεκτροπαραγωγή και τη χημική βιομηχανία, το φυσικό αέριο «βάζει πόδι» ήδη  και στην .......
μεταφορά εμπορευμάτων.
Την περασμένη Τετάρτη, η μεγαλύτερη εταιρεία σιδηροδρομικών μεταφορών BNSF, ανακοίνωσε την έναρξη πιλοτικού προγράμματος σε συνεργασία με τους κατασκευαστές κινητήρων  General Electric και  Caterpillar, για τη μετατροπή των ντιζελαμαξών, ώστε να καίνε υγροποιημένο αέριο αντί για  πετρέλαιο ντίζελ. Η εταιρεία   είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος καταναλωτής ντίζελ μετά το πολεμικό ναυτικό, ενώ  στο στόλο της έχει 6.900  δηζελάμαξες.
Παρ΄ότι το κόστος μετατροπής θα είναι υψηλό, επειδή θα απαιτήσει εκτεταμένες   υποδομές για την τροφοδοσία με υγροποιημένο αέριο, εκπαίδευση προσωπικού κλπ, η εταιρεία εκτιμά ότι το όφελος θα είναι μεγάλο. Αρκεί να σημειωθεί ότι με βάση τις μέσες  τιμές του 2012, ένα  αμερικάνικο γαλόνι ντίζελ  (περίπου 3,8 λίτρα) κόστιζε 3,97 δολάρια, ενώ  φυσικό αέριο αντίστοιχης θερμογόνου δύναμης, μόλις 48 λεπτά του δολαρίου.
Μετά τις σιδηροδρομικές μεταφορές, σειρά έχουν και οι οδικές. Πριν μερικές μέρες, η Shell ανακοίνωσε ότι θα επεκτείνει το δίκτυο πρατηρίων που θα διαθέτουν υγροποιημένο αέριο για  φορτηγά   στη Λουιζιάνα και στο Οντάριο του Καναδά,  καθώς η ζήτηση αυξάνεται συνεχώς. Η στροφή στο φυσικό αέριο, δεν οφείλεται μόνο στην χαμηλή του  τιμή και στο ότι παράγεται εγχωρίως με τη μέθοδο fracking  (αέριο σχιστόλιθου), αλλά και επειδή από το 2015 θα  εφαρμόζεται και εκεί μηχανισμός  αγοράς εκπεμπόμενων ρύπων. Έτσι, το φυσικό αέριο ως πιο «καθαρό» από το πετρέλαιο, θα γίνει ακόμη πιο φθηνό.
Μεταφέρουμε όλες αυτές τις εξελίξεις από την άλλη άκρη του Ατλαντικού,  για να φανεί πόση  η διαφορά με την Ευρώπη    στην  αποδοχή  και αξιοποίηση των ευκαιριών που προσφέρουν η τεχνολογία και οι αγορές. Η Ευρώπη δεν υστερεί σε αέριο σχιστόλιθου, αλλά οι περισσότερες χώρες   προβληματίζονται ακόμη  για το αν  πρέπει να το εκμεταλλευθούν. Δεν πιστεύουμε ότι  τελικά “θα χάσουν  το τρένο”,  απλώς θα ανέβουν καθυστερημένα  στη δεύτερη θέση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων που δεν τεκμηριώνονται.”)
Σχόλια άσχετα με το θέμα της εκάστοτε ανάρτησης ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.
Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους αφού διαπιστωθεί ότι δεν εμπίπτουν σε κάποια από τα πιθανά αδικήματα περί τύπου.
Να σημειωθεί ότι απόψεις που εκφράζονται σε άρθρα και κείμενα της συγγραφικής ομάδας δεν εκφράζουν απαραίτητα την άποψη των υπευθύνων του ιστολογίου. Όπως επίσης και τα σχόλια των αναγνωστών, τα οποία αντιπροσωπεύουν τους ίδιους...